Masz swoje cichutkie, ukryte obawy? Facebook sprytnie je odkryje i podsunie takie reklamy, by zmieniły się w lęki. NEWS SW+
Algorytmy reklamowe Facebooka mogą żerować na ludzkich słabościach, a proponowane przez platformę narzędzia do ich ograniczania są nieskuteczne. Fundacja Panoptykon przeprowadziła eksperyment dowodzący, że gigant omija prawo chroniące użytkowników. I to tak, że może nawet wywołać u użytkowników stany lękowe.
![Facebook odkryje Twoje obawy i podsunie takie reklamy, by zmieniły się w lęki](/_next/image?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2%2Fspidersweb%2F2023%2F11%2Ffacebook-lek-reklamy-media-spolecznosciowe-dimaberlin-shutterstock.jpg&w=1200&q=75)