Wchodzisz do sklepu internetowego Kauflandu i nie kupujesz ziemniaków. Tylko nowego iPhone’a
Kaufland wystartował z własną platformą e-commerce w Polsce. Sklep nie chce rywalizować z Lidlem i Biedronką, tylko z innym polskim gigantem.

Sklep Kaufland.pl oraz aplikacja mobilna hipermarketu nauczyła się nowej sztuczki. Oprócz dotychczasowego dostępu do stacjonarnej oferty sieci uruchomiono również sekcję marketplace, czyli to, co bardzo dobrze znamy m.in. z polskiego Allegro. Zamiast zamawiania kilograma ziemniaków można kupić najnowszego iPhone’a. Obecnie do kupienia jest ponad 2 mln artykułów z ponad 6400 kategorii – elektronika, dom, ogród, sport, majsterkowanie i nie tylko.
Kaufland ruszył ze swoją platformą e-commerce w Polsce
Mówimy zatem o istnej rewolucji. Platforma internetowa nie sprzedaje bowiem tylko własnego asortymentu na zasadzie sklepu online Auchan, Biedronki, czy Lidla. Pozwala zewnętrznym sprzedawcom zakładać konta i oferować najróżniejsze produkty. Przy każdej ofercie oprócz ceny i opisu kupujący ma informację o sprzedawcy, który serwuje określone produkty.
Zakupy działają na takiej zasadzie, że płatność przechodzi przez systemy Kaufland, więc mamy zapewnione bezpieczeństwo zakupu. Kupując produkty zupełnie jak na innych platformach e-commerce, musimy tylko wybrać metodę dostawy. Przy dostawie do punktów jak na razie dostępne są tylko Paczkomaty InPost oraz PaczkoPunkty. Nie brakuje też dostawy na adres domowy.

Jeśli chodzi o metody płatności, to mamy kochanego przez Polaków BLIKA, przelewy bankowe online, kartę płatniczą oraz płatności na raty. Po wybraniu metody dostawy i płatności przedmioty są dostarczane bezpośrednio z magazynów sprzedawcy. W razie jakichkolwiek problemów lub pytań dotyczących zamówień, pomocy udziela obsługa klienta Kaufland – telefonicznie lub poprzez formularz kontaktowy.
Co ciekawe, na internetowej platformie marketplace hipermarketu obowiązuje również program lojalnościowy Kaufland Card. Zarejestrowani użytkownicy mogą zbierać punkty lojalnościowe podczas zakupów online (i tych stacjonarnych) i wymieniać je zarówno online, jak i na zakupach w sklepach na miejscu. Dodatkowo w aplikacji mobilnej Kaufland są kupony do wykorzystania w marketplace.
Kaufland chce zachęcić sprzedawców do sprzedawania w jego sklepie, ponieważ przez pierwsze trzy miesiące nie pobiera opłaty abonamentowej za korzystanie z serwisu oraz prowizji za sprzedane produkty. Co ważne, sprzedając na Kauflandzie, można oferować produkty nie tylko klientom z Polski, ale też innych krajach, w których działa internetowa platforma sklepu – Niemczech, Czechach, na Słowacji i niebawem w Austrii.
Kupujący z Polski też nie jest ograniczany do zakupów od polskich sprzedawców. Oczywiście, płatności będą realizowane w złotówkach, tyle że dostawa może potrwać dłużej.
Popularna sieć sklepów zapowiada, że asortyment dostępny podczas zakupów online będzie cały czas rozwijany. To w głównej mierze zależy od sprzedających, którzy zaczną oferować swoje produkty w serwisie marketplace niemieckiej sieci hipermarketów.
Więcej o zakupach online znajdziesz na Spider's Web: