Dino chce dogonić Lidla i Biedronkę. Szykują nowy ruch
Dino przejęło małe miejscowości, teraz bierze się za… internet? Polska sieć w planach może mieć internetową platformę – konkurenta dla sklepów internetowych Biedronki czy Lidla.
O planach sieci dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl. Jak donosi serwis, spółka Dino Polska tworzy markę eDino oraz pracuje nad uruchomieniem strony internetowej eDino.pl.
Znak towarowy „edino” został zarejestrowany w Urzędzie Patentowym Rzeczypospolitej Polskiej pod koniec czerwca. Wcześniej zakupiono domenę edino.pl. Jak dotąd spółka nie komentuje planów, ale co nieco zdradza zaznaczony przy rejestracji znaku wykaz towarów.
Dino chce, by znakiem eDino mogły być firmowane m.in. żywność, w tym produkty mięsne, nabiałowe, produkty przemysłowe, kosmetyki, akcesoria kosmetyczne, napoje, alkohol. Wśród szerokiej listy działalności znaleźć można również m.in. „usługi programów lojalnościowych, motywacyjnych i promocyjnych”, „administrowanie i organizacja usług sprzedaży wysyłkowej”, „oprogramowanie do aplikacji i serwerów internetowych, oprogramowanie do zarządzania treścią, czy „oprogramowanie do handlu elektronicznego i płatności elektronicznych”
– wymienia serwis.
Opis oczywiście nie musi przedstawiać konkretnych planów, a jedynie potencjalny obszar działalności. Biorąc pod uwagę fakt, że Dino nie ma dziś nie tylko własnego sklepu internetowego, ale też aplikacji mobilnej zebranie w tego w jedną całość wydaje się naturalnym krokiem.
W końcu konkurencja pod tym względem już dawno odjechała:
Niewykluczone, że to po prostu zwykłe zabezpieczenie marki czy nazwy. Wiadomości Handlowe zwracają uwagę, że wcześniej spółka nie zadbała o te kwestie i dlatego strona internetowa sklepu to dziś nie dino.pl, a… marketdino.pl. Przynajmniej teraz udało się „uchronić” przed podobnym losem nazwę eDino.
O tym, że to coś więcej niż tylko działania zabezpieczające, świadczyć może raport za 2023 r. Podkreślono w nim, że „klienci mogą realizować większą część zakupów przez internet”, tymczasem spółka takiej opcji obecnie nie ma. Niezagospodarowanie tej gałęzi może skończyć się zaś tym, że spadną przychody i rentowność spółki - zauważono w dokumencie. Pewne kroki, by do tego nie dopuścić, zostały właśnie poczynione?
Z internetu od dawna użytek robi Biedronka oraz Lidl
Sklepy internetowe tych sieci oferują szerszy asortyment, a oferta czasami potrafi zaskoczyć. Np. na Biedronka Home kupić można… robota koszącego trawę. Smartfony czy elektroniczne gadżety w Dino? Przyznacie, że to byłoby ciekawe.
Więcej o ofertach internetowych sklepów piszemy na Spider's Web: