1. SPIDER'S WEB
  2. Gry
  3. Tech
  4. Technologie

Cyberpunk 2077 z trzema pierwszymi DLC. Będziecie rozczarowani

cyberpunk 2077 dlc 0

Deweloperzy z CD Projekt RED podzielili się informacjami na temat kolejnych nowości w Cyberpunk 2077 oraz dodatków, jakich możemy się spodziewać w niedalekiej przyszłości. Gracze mogą być rozczarowani zawartością pierwszych trzech DLC, ale pełnoprawne rozszerzenia są w drodze.

Cyberpunk 2077 był jedną z najbardziej oczekiwanych gier wideo w historii, a tak jak produkcja od CD Projekt RED potrafi sprawić mnóstwo radości, tak w wielu aspektach projekt okazał się rozczarowaniem. Na szczęście po ponad pół roku od premiery CD Projekt RED uznał, że pod względem technicznym gra osiągnęła stan, który pozwala na wprowadzanie poprawek typu QOL (ang. quality-of-life improvements, czyli poprawiacze jakości życia). Oprócz tego pojawiły się pierwsze DLC.

cyberpunk 2077 dlc 1a
Tak wygląda menu dodatków DLC w Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077 — co wprowadza Patch 1.3?

Pierwszą z nowości, którą CD Projekt RED się chwali, jest poprawiony GPS w Patchu 1.3 do Cyberpunka 2077. Mini-mapa będzie pokazywała od teraz więcej przestrzeni podczas jazdy samochodem — znacznik gracza nie jest umieszczony w centrum, tylko nieco z tyłu. Deweloperzy wyjaśnili, że problem z nawigacją wynikał z faktu, że niektóre szybkie samochody jechały zbyt szybko i na niektórych platformach gra nie nadążała z ładowaniem mapy.

Oprócz tego wprowadzono poprawki do misji w chmurach, aby gracze nie mylili się już podczas wybierania Lalki, z którą chcą się spotkać. Do tego zmieniono sposób, w jaki płaci się za ponowne przydzielenie perków. Programiści wytłumaczyli, że ze względu na powiązanie atrybutów z wyborami fabularnymi, nie jest możliwe resetowanie tych punktów i nie wiadomo, czy taka opcja pojawi się kiedykolwiek w przyszłości.

Pozostałe zmiany, o których CD Projekt RED nie wspomniał we wczorajszej notce, to m.in. ułatwiony crafting (można tworzyć więcej niż jeden przedmiot naraz) oraz nowy skrót do wbudowanego w grę dzienniczka (aby gracze mogli się mocniej wkręcić w dany quest). Do tego dochodzi masa zmian wymienionych w pełnym changelogu. Najciekawsza podczas transmisji w serwisie Twitch była prezentacja dodatków – nie spodziewajcie się jednak cudów po DLC do Cyberpunka 2077.

Pierwsze trzy dodatki do Cyberpunka 2077, to nowa skórka dla Johnny’ego, nowe ciuszki dla V oraz nowe auto.

W przypadku CD Projekt RED dodatki popremierowe możemy podzielić na bezpłatne DLC (które wprowadzają np. dodatkowe opcje modyfikacji wyglądu i przedmioty) oraz dodatkowo płatne rozszerzenia (które wprowadzają dodatkowe misje, postaci, lokacje itp.). Deweloperzy, nauczeni doświadczeniem, nie chcą mówić o nich, zanim te nie będą w pełni gotowe, dlatego ograniczyli się do prezentacji jedynie trzech bezpłatnych dodatków, które będą zawarte w Patchu 1.3.

Gracze, którzy pobiorą uaktualnienie, będą mogli wybrać m.in. nową skórkę dla Johnny’ego Silverhanda. Zmienia ona nie tylko ciuchy noszone przez tego bohatera, ale również fryzurę postaci granej przez Keanu Reevesa. Oprócz tego nowe fatałaszki otrzyma V. O pojawieniu się ich w szafie poinformuje SMS-em znajomy głównego bohatera, fixer Viktor. Do tego dochodzi nowe auto, którym będziemy mogli się wozić po Night City i okolicach.

Jeśli zniecierpliwieni czekacie na inne dodatki, w tym np. zawartość, którą wycięto przed premierą, zupełnie nowe misje w ramach płatnych rozszerzeń lub ogłoszenie premiery next-gen patcha na konsole PlayStation 5 i Xbox Series X|S, to nie mamy dobrych wieści. Co prawda powinny się one pojawić się jeszcze przed końcem roku, ale to przy założeniu, że CD Projekt utrzyma tempo prac narzucone sobie w połowie roku, gdy opublikowano dokument nazywany szumnie roadmapą

CD PROJEKT. NIEKOLORYZOWANE — cykl Spider’s Web Plus

Nie ma ciekawszej firmy ostatnich 30 lat w Polsce niż CD Projekt. Firmy, która tak dużo mówi o naszej najnowszej historii, kapitalizmie, podejściu do pracy i wielkim technologicznym boomie. To w CD Projekcie odbijają się zmiany gospodarcze od lat 90. po dziś. Stąd pomysł na serial reporterski.

Bez filtrów, pudru i brokatu opowiadamy o firmie, która dała nam Wiedźmina i Cyberpunka 2077, o ludziach ją tworzących i o marzeniach dotyczących nowej cyfrowej przyszłości. Na cykl składa się pięć odcinków: