REKLAMA

Te funkcje w smartfonach Samsunga będą płatne. Wiemy od kiedy

Samsung na premierę swoich nowych flagowców przygotował subskrypcję "AI Subscription Club".

Galaxy AI
REKLAMA

Pakiet Galaxy AI zadebiutował wraz z ubiegłoroczną serią smartfonów Galaxy S24. Już wtedy otrzymaliśmy oficjalne potwierdzenie od producenta, że funkcje AI nie będą wiecznie oferowane za darmo i spodziewa się, że w końcu Samsung przestanie altruistycznie oferować nam bogactwa narzędzi, jakie przynosi ze sobą Galaxy AI. Wobec czego wczorajsze ogłoszenie wprowadzenia przez koncern "AI Subscription Club" zelektryzowało media.

REKLAMA

Samsung wprowadza AI Subscription Club. Czy to wstęp do płatnego Galaxy AI

Dyrektor generalny i wiceprezes Samsung Electronics Jong-Hee Han na konferencji prasowej podczas targów CES 2025 oficjalnie poinformował o planach wprowadzenia na rynek amerykański AI Subscription Club.

Wbrew oczekiwaniom, jakie sugeruje nazwa, AI Subscription Club nie jest powiązane z Galaxy AI ani nawet AI - przynajmniej póki co. Jest to swego rodzaju program lojalnościowy, w ramach którego klienci Samsunga uiszczają comiesięczną opłatę w zamian za obniżenie kosztów zakupu nowych urządzeń - tak elektroniki, jak i AGD, oraz otrzymują zniżki na naprawy uszkodzonych urządzeń.

AI Subscription Club oficjalnie został uruchomiony w Korei 1 grudnia 2024 roku i w zaledwie trzy tygodnie od premiery sprzedaż urządzeń AGD w ramach subskrypcji odpowiadała za 30 proc. całkowitej sprzedaży w oficjalnym Sklepie Samsung w Korei.

Podczas tej samej konferencji Samsung ujawnił, że "model subskrypcyjny" będzie wykorzystywany w nadchodzącym produkcie koncernu - robocie-asystencie Ballie, który zostanie wprowadzony do sprzedaży w Korei i USA. Jong-Hee Han nie zdradził szczegółów co do tego jak konkretnie Ballie będzie zależny od "AI Subscription Club".

W ubiegłym roku Samsung zapowiedział, że funkcje Galaxy AI w urządzeniach sprzedawanych przez koncern będą darmowe przynajmniej do końca 2025 roku. Co dalej? Tu nigdy nie padły jasne deklaracje, dlatego można snuć przypuszczenia, że zastosowanie "AI" w nazwie "AI Subscription Club" było celowe, a sama subskrypcja może stanowić początek długofalowego planu koreańskiego koncernu na monetyzację Galaxy AI i innych funkcji AI w różnych urządzeniach.

To nie byłoby zbyt oderwanym od rzeczywistości pomysłem biorąc pod uwagę, że Samsung planuje dodać do pakietu Galaxy AI kolejne narzędzia, a utrzymanie ciągłości działania modeli generatywnej sztucznej inteligencji nie jest tanie.

A być może "AI" w nazwie "AI Subscription Club" jest jedynie znienawidzonym trikiem marketingowym, bo z jakiegoś powodu każda firma technologiczna jest przekonana, że AI w nazwie podbije słupki sprzedaży.

Odchodząc od tematu sztucznej inteligencji: możliwość subskrypcji sprzętów Samsunga, która pozwoliłaby na tańsze zakupy lub tańszą naprawę - niczym oferowane przez Apple Apple Care - jest ciekawą strategią na przekonanie do siebie klientów. W czystej teorii, subskrypcja zachęca do zakupu nowych urządzeń osoby, które mają tendencję do używania jednego urządzenia przez wiele lat, aż do kolokwialnej "śmierci" produktu. Ponadto uspokaja nerwy tych, którzy boją się dużych kosztów idących wraz z uszkodzeniem stosunkowo drogich urządzeń. Jednocześnie Samsung wpycha się pomiędzy operatorów komórkowych, którzy w dużej mierze oferują sprzedaż ratalną na podobnych zasadach, na których opiera się AI Subscription Club.

REKLAMA

Więcej o smartfonach i ich funkcjach przeczytasz na Spider's Web:

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA