Polskie autobusy elektryczne trafią do Ameryki. Solaris z ważną umową
To niezwykle ważne osiągnięcie i kamień milowy w historii Solarisa – mówi prezes firmy. Na razie mowa o czterech elektrycznych autobusach, ale w przyszłości możliwe są dostawy kolejnych. Polskie pojazdy podbijają świat – i to nie tylko te na czterech kołach.
Pierwszy kontrakt Solarisa na rynku USA obejmuje dostawę dwóch 12-metrowych autobusów elektrycznych (40 stóp) oraz dwóch 18-metrowych (60 stóp), przegubowych pojazdów elektrycznych. Umowa z King County Metro, firmą świadczącą usługi transportu miejskiego dla miasta Seattle i 34 innych, przewiduje również opcję dostarczenia do 12 dodatkowych pojazdów. Dostawy autobusów zaplanowane są na drugą połowę 2026 roku – informuje Solaris.
Zamówione autobusy zostaną zbudowane w oparciu o platformę elektryczną zaprojektowaną specjalnie na rynek północnoamerykański. Jak deklaruje Solaris, platforma zostanie wyposażona „w najbardziej zaawansowane technologie stosowane w autobusach bateryjnych”, wypracowane przez Solarisa na bazie 15-letniego doświadczenia.
Rozwiązania będą obejmować nowoczesne systemy napędów elektrycznych, autorską technologię integracji baterii oraz innowacyjne funkcje łączności, które zostały przetestowane na rynku europejskim – wyjaśnia producent.
King County Metro jest krajowym liderem w przechodzeniu na flotę zeroemisyjną, redukcję emisji gazów cieplarnianych, obniżanie kosztów utrzymania i poprawę jakości powietrza. Nasze autobusy elektryczne są częścią infrastruktury wykorzystującej czystą energię, którą budujemy, aby zapewnić sieć transportową przyszłości. Rozszerzenie liczby producentów, którzy mogą wytwarzać pojazdy elektryczne dla rynku północnoamerykańskiego, przynosi korzyści nie tylko naszemu regionowi, ale także agencjom transportowym w całym kraju. Umowa między King County Metro a Solarisem to kolejny ważny krok na tej drodze
– skomentował Dow Constantine, szef King County.
Solaris podkreśla, że wjechanie na rynek północnoamerykański było jednym z celów strategicznego plan na 2026 r. Dlatego najnowsza umowa jest kamieniem milowym w historii firmy.
W sumie Solaris dostarczył ponad 5 tys. pojazdów zeroemisyjnych - autobusów bateryjnych, wodorowych i trolejbusów – do prawie 30 państw
Po świecie rozjechały się nie tylko polskie autobusy.
Niedawno informowaliśmy, że wyprodukowane w Polsce wagony kursują w nowo otwartym metrze w Arabii Saudyjskiej. Budowę pociągów o długości 36 m Alstom rozpoczął w Chorzowie już w 2015 r. Pierwsze sztuki wyjechały z Polski dwa lata później.
Niedawno Pesa pochwaliła się, że ich pierwsze pociągi w Afryce rozwożą już pasażerów. Dwa pierwsze to pojazdy typu 847 (eksploatowane przez Ceskie Drahy) i BR 632 (zakupione przez koleje niemieckie DB).
- Obydwa pojazdy dotarły do Ghany droga morską przez port w Hamburgu. Na początku listopada zakończyliśmy ostatnie testy na infrastrukturze, pojazdy zostały odebrane przez klienta i od piątku wożą pasażerów. W ramach umowy Pesa będzie również przez najbliższe 3 lata świadczyć usługę ich utrzymania – powiedziała po zakończeniu inauguracji Natalia Rachubińska, Dyrektor Kontraktu Ghana w Pesa Bydgoszcz.
Producent przypomina, że do tej pory dostarczył już ponad 450 pojazdów DMU, którymi podróżują między innymi pasażerowie w Polsce, Niemczech, Czechach, Włoszech, na Litwie, Ukrainie i Białorusi.
Na Spider's Web piszemy więcej o komunikacji miejskiej: