REKLAMA

Firmy wiedzą, że nie czytasz e-maili z reklamami. Znalazły sposób, który działa zawsze 

Pomimo rozwoju licznych technologii i komunikatorów, nic nie pociąga tak jak zwykłe wiadomości tekstowe. Prawdopodobieństwo, że otworzymy SMS-a z reklamą jest znacznie wyższe niż w przypadku e-maila.

24.04.2024 12.46
Firmy wiedzą, że nie czytasz e-maili z reklamami. Znalazły sposób, który działa zawsze 
REKLAMA

SMS-owa akcja Biedronki wywołała ogromne oburzenie internautów, którzy zarzucali sieci dyskontów zbytnią nachalność oraz nieczyste zagrania przy tworzeniu aplikacji Moja Biedronka, która była źródłem numerów dla dystrybucji SMS-ów.

Jednak biorąc pod uwagę ustalenia polskiej firmy Tide Software, decyzja Biedronki o wysyłaniu SMS-ów była całkiem sprytna, bo aż 90 proc. osób otwiera SMS-y i chętnie z nich korzysta.

REKLAMA

SMS-y to nadal król. Na ich tle połączenia głosowe i wiadomości email bledną

Tide Software, operator telekomunikacyjny dla klientów biznesowych, przeprowadził analizę różnych kanałów komunikacyjnych w przestrzeni cyfrowej.

Z ustaleń firmy wynika, że wskaźniki otwarć SMS-ów zazwyczaj przekraczają 90 proc., podczas gdy dla e-maili wynoszą średnio 20-30 proc. W przypadku innych, "interaktywnych kanałów komunikacji" wskaźnik ten jest różny.

Analiza została przeprowadzona z myślą o zastosowaniu SMS-ów w kampaniach marketingowych, jednakże przyniosła całkiem ciekawe dane w odniesieniu do ogólnych zachowań użytkowników telefonów i smartfonów. Jak choćby fakt, że połowa przedstawicieli Generacji Z (według różnych źródeł, osób urodzonych pomiędzy 1995 a 2012 rokiem) sprawdza otrzymywane wiadomości ponad 10 razy dziennie - czy to na komunikatorach czy w SMS-ach.

8 na 10 badanych osób nie odbiera połączeń głosowych od nieznanych numerów, a klienci skłonni są podzielić się swoim numerem telefonu tylko w zamian za korzyść (np. kod rabatowy).

[...] Większość klientów sprawdza telefon nawet co kilkanaście minut, czyli kilkanaście razy dziennie. A nawet jeśli odłożą smartfona na jakiś czas, to po powrocie pierwsze, co przykuwa ich uwagę, to nowe wiadomości tekstowe. W jednostronnej komunikacji A2P (application-to-person) SMS wciąż pozostaje czempionem. [...]

Wskazuje Jolanta Hryniewicka, wiceprezes zarządu Tide Software
REKLAMA

Może zainteresować cię także:

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA