REKLAMA

Spider-Man Remastered na komputerze za rozsądną cenę. Są dobre wieści

Spider-Man Remastered na PC zbiera na Steamie (i nie tylko) entuzjastycznie opinie. Ma jednak swoje wymagania. Czy komputer za rozsądną cenę, z kartą graficzną ze średniej półki, pozwoli na komfortową rozgrywkę w tę grę?

Spider-Man Remastered kontra niedroga karta graficzna
REKLAMA

Spider-Man Remastered w wersji na PC został wyposażony w szereg udogodnień. Pomijamy już takie oczywistości jak wsparcie dla różnych rozdzielczości, czy wysokiego odświeżania obrazu, ale jest tu również ray-tracing, czy technologie zaawansowanego skalowania w rodzaju DLSS, czy FSR 2.0.

Podstawowe pytanie, jakie sobie zadałem brzmiało - czy nasz komputer za rozsądną cenę, wyposażony w podzespoły średniej wydajności poradzi sobie z nowym Spider-Manem z ray-tracingiem?

REKLAMA

Przypomnijmy, że nasz testowy sprzęt wyposażony jest w kartę NVIDIA GeForce RTX 3060 (bez Ti) oraz procesor AMD Ryzen 7 5700G (który mniej więcej odpowiada mocą nie najnowszemu, ale wciąż popularnemu Ryzen 7 3700X).

Nowy Spider-Man Remastered kontra komputer za rozsądną cenę

Przypomnijmy, że karty GeForce RTX 3060 można już kupić w cenie nieco niższej od 2000 zł, co może nie jest ceną super atrakcyjną, ale na tle wydajniejszych kart z tej serii (jak RTX 3070, 3080, czy 3090) po prostu do przełknięcia.

Spider-Man w wersji PC oferuje rozbudowane ustawienia graficzne. Można się do nich dostać zarówno przed uruchomieniem gry, jak i z głównego menu.

Oczywiście sprawdzając w działaniu tę kartę nie sięgnęliśmy po rozdzielczość 4K UHD, bowiem do takich zastosowań się ona nie nadaje, ale wykorzystaliśmy rozsądną rozdzielczość 2560 x 1440.

Równocześnie wykorzystaliśmy Bardzo Wysokie ustawienia jakości grafiki oraz włączyliśmy ray-tracing (pozostawiając go na wartościach domyślnych). Nie wykorzystaliśmy opcji dynamicznego skalowania.

Słowo wyjaśnienia należy się również do zastosowanych technologii zaawansowanego skalowania - oprócz NVIDIA DLSS oraz AMD FSR 2.0 jest tu również IGTI. A co to za zwierz? Jest to wewnętrzne rozwiązanie producenta gry i można je zastosować jeśli nie mamy możliwości włączenia do akcji DLSS i FSR 2.0, lub gdy nie przynoszą one zadowalających efektów (np. bardzo słaba karta graficzna).

Spider-Man Remastered z ray-tracingiem na GeForce RTX 3060 - test

Wiadomo, że jest to po prostu pecetowa wersja remasterowanej wersji konsolowej, ale czy karta graficzna tej klasy da radę udźwignąć ją z włączonym ray-tracingiem i rozdzielczości QHD? Celem było uzyskanie średnio 60 klatek na sekundę.

Okazuje się, że wcale nie ma tragedii. Spider-Man Remastered nie wymaga nie wiadomo jakiej karty graficznej nawet z włączonym ray-tracingiem i przy bardzo wysokich ustawieniach graficznych.

Palit GeForce RTX 3060
Palit GeForce RTX 3060 - bez kompleksów podejmuje wyzwanie Spider-Mana

To bardzo dobra wiadomość dla wszystkich, którzy chcieli poszaleć na pecetach przy najlepszych ustawieniach graficznych - Spider-Man w rozdzielczości QHD nie wymaga żadnego wydajnościowego potwora.

REKLAMA

Czytaj też:

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA