Te słuchawki bezprzewodowe królują na rynku. Masz je?
Apple nadal dominuje na rynku słuchawek bezprzewodowych, ale konkurencja depcze mu po piętach. AirPodsy czują już wyraźny oddech Xiaomi i Samsunga

Nowy raport Canalys podsumował rozwój rynku słuchawek Bluetooth w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy. Dowiadujemy się, że Apple i jego AirPodsy oraz seria Beats w pierwszym kwartale cieszyła się największym, bo 23-procentowym udziałem na rynku. Gigant znany z iPhone’ów dostarczył na cały świat ponad 18,2 mln słuchawek! A jak to wygląda w przypadku innych marek?
Apple liderem na rynku słuchawek bezprzewodowych TWS. Xiaomi i Samsung to też potęga
Cały rynek słuchawek bezprzewodowych nadal dynamicznie rośnie - w pierwszym kwartale 2025 r. dostarczono na świecie aż 78 mln tego typu urządzeń, co oznacza wzrost o 18 proc., względem roku 2024. Apple wciąż pozostaje liderem tego segmentu.
W pierwszym kwartale 2025 r. Apple dostarczył 18,2 mln słuchawek AirPods i Apple Beatsco oznacza wzrost o 2 mln względem analogicznego okresu rok wcześniej. Mimo większej liczby dostaw, udział firmy na rynku spadł z 24,4 proc. do 23,3 proc.

Wynika to jednak z faktu, że konkurencyjni producenci nie próżnowali. Jednym z głównych konkurentów okazał się Xiaomi, który zwiększył swoje dostawy o 63 proc. - w 1 kwartale 2024 r. dostarczył 5,5 mln TWS-ów, a w tym roku a 9,0 mln egzemplarzy słuchawek Bluetooth, zwiększając udział na rynku z 8,3 do 11,5 proc. Tym sposobem zajął drugie miejsce na rynku, wyprzedzając Samsunga.
Koreański producent wraz z marką Harman (obejmującą np. JBL) również zwiększył dostawy rok do roku, osiągając wynik 5,6 mln egzemplarzy i 7,1-procentowy udział, gdzie w 2024 r. było to 5,2 mln. Warto dodać, że w ostatnim czasie Samsung przejął kolejnego giganta muzycznego - Bower & Wilkins, co może jeszcze bardziej wzmocnić jego pozycję.
Na czwartym miejscu znalazł się Huawei z wynikiem 4,7 mln dostarczonych słuchawek i 6,0-procentowym udziałem na rynku. To wzrost aż o 40 proc. względem ubiegłego roku. Piątą pozycję zajął boAt z 5-procentowym udziałem. Pozostali producenci odpowiadają łącznie za 47,2 proc. rynku, co przekłada się na 36,9 mln sztuk.
Z raportu Canalys wynika też, że coraz większą popularnością cieszą się otwarte słuchawki bezprzewodowe takie jak Huawei FreeArc, które nie starają się tłumić dźwięku z otoczenia.
Jednocześnie na sukces poszczególnych marek wpływają też unikalne funkcje. AirPodsy Pro 2 zostały wyposażone w opcję badania słuchu, a Galaxy Buds 3 Pro umożliwiają tłumaczenie rozmów w czasie rzeczywistym. Rynek słuchawek bezprzewodowych rośnie i nic nie wskazuje na to, aby w przyszłych latach miało się to zmienić.
Więcej o słuchawkach bezprzewodowych przeczytasz na Spider's Web: