Samsung przejmuje giganta, żebyś miał lepszy dźwięk. Kupiona marka to legenda
Samsung powiększył swoje dźwiękowe imperium i kupił kolejnego giganta tworzącego głośniki, słuchawki i systemy audio do samochodów Bowers & Wilkins. Zakup w przyszłości przyniesie lepszą jakość dźwięku w telewizorach i soundbarach Samsunga.

Decyzja przejęcia działu sprzętu dźwiękowego marki Masimo sprawia, że Samsung może korzystać w swoich produktach urządzeń Bowers & Wilkins, a także Denon oraz Polk Audio. Producent tłumaczy tę decyzję chęcią umocnienia globalnej pozycji na rynku sprzętu konsumenckiego audio.
Samsung przejmuje Bowers & Wilkins za 350 mln dolarów. Jego imperium dźwiękowe jest ogromne
Samsung już kilka lat temu bardziej zainteresował się branżą sprzętu dźwiękowego. Wystarczy spojrzeć na wydarzenie z 2016 roku, kiedy to koreański gigant przejął markę Harman za 8 mld dolarów, dzięki czemu zyskał prawa do wykorzystywania marek takich jak Harman Kardon, JBL, AKG, Mark Levinson i Revel.
Warto dodać, że marka Masimo jest kojarzona głównie z technologią medyczną. Jeśli nawet wcześniej o niej nie usłyszeliście, miała ona spory wpływ na rozwój elektroniki użytkowej. Szczególnie było o niej głośno w ubiegłym roku, kiedy to pozwała Apple’a za naruszenie patentów USA dotyczących technologii czujników natlenienie krwi zastosowanych w Apple Watch’ach.
To przez markę Masimo gigant technologiczny musiał oficjalnie wstrzymać sprzedaż Apple Watcha 9 i Watch Ultra 2 na rynku w Stanach Zjednoczonych. Finalnie urządzenia powróciły do sprzedaży, ale bez funkcji mierzenia natlenienia krwi. Transakcja kupna Masimo ma zostać sfinalizowana do końca 2025 roku. Aby to jednak było możliwe, organy regulacyjne i antymonopolowe muszą wydać zgodę na przejęcie. Jeśli taka zgoda zostanie uzyskana, Samsung będzie mógł korzystać w swoich produktach z marki Bowers & Wilkins, którą znamy nie tylko ze słuchawek i głośników, ale też samochodów.
Systemy nagłośnienia tej firmy trafiały do modeli wielu popularnych producentów typu BMW - seria 5, seria 7, Volvo - XC60, V60, XC90, V90, a także samochodów z najwyższych półek typu McLaren czy Maserati. Wiceprezes marki Masimo, dotychczasowego właściciela Bowers & Wilkins w komunikacie opublikowanym przez Samsunga stwierdził, że transakcja jest ważnym kamieniem milowym dla firmy.
Jednocześnie Samsung uważa, że dzięki przejęciu firma ma w planach umacnianie swojej pierwszej pozycji na globalnym rynku konsumenckiego sprzętu. W zamyśle koreański producent będzie chciał też wykorzystać profesjonalną technologię dźwiękową Bowers & Wilkins, aby ulepszyć systemy dźwiękowe w swoich produktach.
Których? Praktycznie we wszystkich, które mają cokolwiek wspólnego z dźwiękiem - telewizorach, soundbarach, smartfonach, słuchawek bezprzewodowych. Jednocześnie firma ma zamiar rozszerzyć portfolio systemów dźwiękowych Bowers & Wilkins, co może oznaczać, że rozwiązania będą trafiały do większej liczby samochodów.
Harman jest dumny, że rozwinął się w światowej klasy firmę audio z 75-letnią historią, i oczekujemy, że przejęcie kolejnej luksusowej marki audio, B&W, jeszcze bardziej umocni pozycję Harman jako prawdziwej potęgi w branży audio – powiedział Dave Rogers, prezes działu Lifestyle firmy Harman
Więcej o sprzęcie Samsunga przeczytasz na Spider's Web: