AMD usprawni twoją kartę graficzną GeForce. Będziesz wniebowzięty
Nowa technologia AMD sprawi, że posiadacze kart graficznych NVIDIA GeForce RTX zyskają na wydajności. To dobra informacja dla tych, którzy nie mają w swoim komputerze najnowszej karty Zielonych.
AMD wydał nową wersję FSR oznaczoną numerkiem 3.1. Jest to duża aktualizacja techniki FSR 3, która wprowadza wiele usprawnień, jeśli chodzi o działanie technologii. Mocno poprawiono aspekt jakości – ulepszono jakość w skalowaniu, ale też przede wszystkim oddzielono skalowania FSR 3 od generowania klatek. Dzięki czemu technikę interpolacji klatek AMD wykorzystamy także z konkurencyjnymi technikami skalowania obrazu – NVIDIA DLSS oraz Intel XeSS. To ogromny krok w przód.
AMD zwiększy wydajność w twojej karcie GeForce
Techniki generowania klatek są naprawdę przydatne, ponieważ potrafią sprawić, że możemy liczyć na znacznie wyższą wydajność w grach komputerowych. Rozwiązanie na razie dostępne jest tylko w małej części gier – zdecydowana większość obejmuje DLSS od NVIDII (choć znajdzie się kilka tytułów ze wsparciem FSR 3), no ale żeby skorzystać z DLSS 3 z generowaniem klatek potrzeba karty RTX 4000. Posiadacze RTX-ów 3000 i 2000 mogą co najwyżej skorzystać ze skalowania obrazu DLSS.
Dzięki temu, że AMD w FSR 3.1 oddzieliło technikę skalowania od generowania klatek, posiadacze starszych RTX-ów również będą mogli skorzystać z rozwiązania, bez obowiązku porzucania techniki skalowania DLSS na rzecz FSR. W grach, w których są zaimplementowane obie techniki, użytkownicy starszych RTX-ów będą mogli aktywować skalowanie DLSS oraz generowanie klatek FSR jednocześnie. Podobnie będzie to wyglądało z techniką Intel XeSS (którą uważa się z najlepszą pod względem jakości obrazu techniką skalowania).
To naprawdę duży krok naprzód, ponieważ ci, którzy preferują skalowanie DLSS, będą mogli wciąż korzystać z techniki, ale jednocześnie zyskają wyższą wydajność w grach komputerowych. Dla korzystających z kart AMD to również dobra informacja – ponieważ nie będzie trzeba ograniczać się do skalowania FSR, ale będzie można wybrać też technikę Intel XeSS.
FSR 3.1 zostało ulepszone pod względem jakości
Gdyby tego było mało, AMD w FSR 3.1 ulepszyło także działanie techniki skalowania. Jak podkreślił producent w komunikacie prasowym, nowa technika ma wprowadzić wyższą jakość skalowania w niektórych sytuacjach dzięki lepszej stabilności. Nowa wersja oprogramowania ma zmniejszyć migotanie, zmniejszyć zjawisko "ghostingu" i zamglenia oraz zapewnić wyższą jakość obrazu – co będzie można zauważyć przede wszystkim przy bardziej dynamicznych obrazach i obiektach.
Technika FSR 3.1 trafi już do pierwszych gier w 2024 r. Zapowiedziano aż 40 tytułów, które zostaną wyposażone w to rozwiązanie - na liście są m.in.: Dying Light 2: Stay Human, Cyberpunk 2077, The Last of Us Part 1, Avatar: Frontiers of Pandora, Call of Duty: Warzone i wiele innych.
Więcej o sprzęcie komputerowym przeczytasz na Spider's Web: