REKLAMA

AMD usprawni twoją kartę graficzną GeForce. Będziesz wniebowzięty

Nowa technologia AMD sprawi, że posiadacze kart graficznych NVIDIA GeForce RTX zyskają na wydajności. To dobra informacja dla tych, którzy nie mają w swoim komputerze najnowszej karty Zielonych.

AMD usprawni twoją kartę graficzną GeForce. Będziesz wniebowzięty
REKLAMA

AMD wydał nową wersję FSR oznaczoną numerkiem 3.1. Jest to duża aktualizacja techniki FSR 3, która wprowadza wiele usprawnień, jeśli chodzi o działanie technologii. Mocno poprawiono aspekt jakości – ulepszono jakość w skalowaniu, ale też przede wszystkim oddzielono skalowania FSR 3 od generowania klatek. Dzięki czemu technikę interpolacji klatek AMD wykorzystamy także z konkurencyjnymi technikami skalowania obrazu – NVIDIA DLSS oraz Intel XeSS. To ogromny krok w przód.

REKLAMA

AMD zwiększy wydajność w twojej karcie GeForce

Techniki generowania klatek są naprawdę przydatne, ponieważ potrafią sprawić, że możemy liczyć na znacznie wyższą wydajność w grach komputerowych. Rozwiązanie na razie dostępne jest tylko w małej części gier – zdecydowana większość obejmuje DLSS od NVIDII (choć znajdzie się kilka tytułów ze wsparciem FSR 3), no ale żeby skorzystać z DLSS 3 z generowaniem klatek potrzeba karty RTX 4000. Posiadacze RTX-ów 3000 i 2000 mogą co najwyżej skorzystać ze skalowania obrazu DLSS.

Dzięki temu, że AMD w FSR 3.1 oddzieliło technikę skalowania od generowania klatek, posiadacze starszych RTX-ów również będą mogli skorzystać z rozwiązania, bez obowiązku porzucania techniki skalowania DLSS na rzecz FSR. W grach, w których są zaimplementowane obie techniki, użytkownicy starszych RTX-ów będą mogli aktywować skalowanie DLSS oraz generowanie klatek FSR jednocześnie. Podobnie będzie to wyglądało z techniką Intel XeSS (którą uważa się z najlepszą pod względem jakości obrazu techniką skalowania).

To naprawdę duży krok naprzód, ponieważ ci, którzy preferują skalowanie DLSS, będą mogli wciąż korzystać z techniki, ale jednocześnie zyskają wyższą wydajność w grach komputerowych. Dla korzystających z kart AMD to również dobra informacja – ponieważ nie będzie trzeba ograniczać się do skalowania FSR, ale będzie można wybrać też technikę Intel XeSS.

FSR 3.1 zostało ulepszone pod względem jakości

Gdyby tego było mało, AMD w FSR 3.1 ulepszyło także działanie techniki skalowania. Jak podkreślił producent w komunikacie prasowym, nowa technika ma wprowadzić wyższą jakość skalowania w niektórych sytuacjach dzięki lepszej stabilności. Nowa wersja oprogramowania ma zmniejszyć migotanie, zmniejszyć zjawisko "ghostingu" i zamglenia oraz zapewnić wyższą jakość obrazu – co będzie można zauważyć przede wszystkim przy bardziej dynamicznych obrazach i obiektach.

Technika FSR 3.1 trafi już do pierwszych gier w 2024 r. Zapowiedziano aż 40 tytułów, które zostaną wyposażone w to rozwiązanie - na liście są m.in.: Dying Light 2: Stay Human, Cyberpunk 2077, The Last of Us Part 1, Avatar: Frontiers of Pandora, Call of Duty: Warzone i wiele innych.

REKLAMA

Więcej o sprzęcie komputerowym przeczytasz na Spider's Web:

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA