REKLAMA

Ważna aktualizacja dla Starfielda. Wreszcie nie będziesz musiał modować gry

Bethesda, czyli studio odpowiadające za Starfield, zapowiedziała, że planuje dużą aktualizację do gry. Dzięki niej posiadacze kart NVIDIA będą mogli porzucić niektóre modyfikacje - to coś, na co wielu czekało.

Ważna aktualizacja dla Starfielda. Wreszcie nie będziesz musiał modować gry
REKLAMA

Jak powszechnie wiadomo, Starfield został stworzony we współpracy z AMD. Gra komputerowa jest zoptymalizowana dla sprzętu „czerwonych” - nie tylko w wersji na pecety, ale także konsolę Xbox Series (które bazują na układach AMD). Gracze korzystający z kart graficznych Intela przykładowo mają bardzo pod górkę pod względem wydajności, choć posiadacze GeForce RTX również nie mogą wykorzystać pełnego potencjału, jaki oferuje NVIDIA. 

REKLAMA

Starfield wreszcie z natywną obsługą NVIDIA DLSS w następnej aktualizacji

Producent Starfielda opublikował dziś na portalu X post, w którym firma podziękowała graczom za udaną premierę i gorące przyjęcie nowej produkcji RPG, jednocześnie nie ukrywając pozytywnego zaskoczenia. W poście jednak ważniejsze są plany na dalszy rozwój produkcji - m.in. nadchodząca mała aktualizacja, która ma usunąć błędy i poprawić stabilność na konsolach Xbox Series X | S

Natomiast co najważniejsze, Bethesda ogłosiła kilka funkcji, które są efektem wielu próśb graczy. Najważniejszy wydaje się czwarty punkt, czyli wprowadzenie wsparcia technologii NVIDIA DLSS, oczywiście na komputery PC. Jako że gra została stworzona we współpracy z AMD, to ma do dyspozycji tylko technologię upscalingu obrazu AMD FSR 2.

Aby uzyskać DLSS, gracze muszą zrobić to na własną rękę, instalując specjalnego moda, który aktywuje technologię upscalingu NVIDII w najnowszej wersji 3, wprowadzając nie tylko sam upscaling, ale także technikę generowania klatek. O ile z DLSS-a oczywiście mogą skorzystać wszyscy posiadacze kart GeForce RTX, tak generowanie klatek jest dostępne wyłącznie na najnowszych układach NVIDIA GeForce RTX 4000. 

Nie wiemy jednak, jaką wersję DLSS-a Bethesda zamierza zaimplementować, ale miejmy nadzieję, że DLSS 3 - tak, aby gracze z układami RTX 4000 mogli wykorzystać w pełni swoje komputery. Choć jak wiadomo, mimo dostępności technologii, wciąż są gry oferujące tylko DLSS 2.

Więcej o Starfield przeczytasz na Spider's Web:

Ale to nie koniec nowości. Starfield wreszcie obsłuży bardzo szerokie ekrany

Co więcej, post Bethesdy ujawnia, że nadchodząca duża aktualizacja wprowadzi wsparcie dla monitorów ultraszerokich w proporcjach 32:9 dla graczy korzystających z komputerów osobistych. Dodatkowo zostanie zaimplementowana możliwość dostosowania jasności, kontrastu, kalibracji HDR i zwiększania lub zmniejszania FOV (pola widzenia kamery).

REKLAMA

Pojawi się też przycisk dla jedzenia - tak, aby nie trzeba było za każdym razem sięgać do plecaka. Są to oczywiście subtelne zmiany, które jednak znacznie powinny usprawnić rozgrywkę w Starfield. 

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA