Assassin's Creed Mirage nadchodzi. Ale czy twój komputer go uciągnie?
Wielkimi krokami nadchodzi kolejna już część Assassin's Creed Mirage. Producent właśnie opublikował oficjalne wymagania systemowe - możesz sprawdzić, czy twój komputer uciągnie nową produkcję Ubisoftu.
Nowy Assassin's Creed to gratka dla fanów popularnej serii o skrytobójcach. Nie będzie to tak wielka produkcja, jak w przypadku ostatnich części, ale za to producent posłuchał narzekających graczy, że nowy Assassin to już nie to samo.
Mirage ma powrócić do korzeni i wprowadzić przede wszystkim więcej skradania, cichych zabójstw i rozwiązań, które pamiętamy ze starej dobrej trylogii Ezio Auditore. Nie będziemy też potrzebować komputera nie wiadomo za jak duże pieniądze, aby sobie wygodnie pograć.
Assassin's Creed Mirage - minimalne i rekomendowane wymagania systemowe
Niezależnie od tego, jaki mamy komputer, Ubisoft w zaleceniach systemowych zaznacza, że będziemy potrzebowali dysku SSD z 40 GB wolnego miejsca. Producenci gier już nas przyzwyczaili do tego, że dawniej wykorzystywane „twardziele” nie nadają się już do rozgrywek i wcale im się nie dziwię. Nie dość, że są wolne, to przede wszystkim czasy się zmieniły i superszybkie nośniki pracujące na interfejsie PCIe (3.0, 4.0) możemy kupić naprawdę w fajnych pieniądzach, bo w przypadku tych pierwszych 1-TB jednostki można kupić poniżej 200 zł.
No ale jak już mamy dysk SSD, to będziemy potrzebowali odpowiedniej karty graficznej - do rozdzielczości 1920 × 1080 pikseli przy najniższych ustawieniach graficznych i 30 kl./s wystarczy Intel Arc A380 6 GB, GeForce GTX 1060 GB, lub Radeon RX 570. ARC A380 to tanie GPU, zaś RX 570 i GTX 1060 to już wysłużone kilkuletnie karty graficzne.
Do tego będziemy potrzebować procesora i7-4790K, i5-8400 (do obsługi ReBar dla Intel ARC) lub Ryzena 5 1600 połączonego z 8 GB pamięci operacyjnej w dwóch kanałach.
Do płynnej rozgrywki w Assassin's Creed Mirage w rozdzielczości 1080p na wysokich ustawieniach graficznych przy 60 kl./s będzie potrzebna karta graficzna Intel ARC A750 8 GB, GeForce GTX 1660 Ti 6 GB lub Radeon RX 5600 XT 6 GB połączona z Intel Core i7-8700K lub Ryzen 5 3600. Tyle że zamiast 8 GB RAM-u będzie potrzebne już 16 GB, ale przecież w dzisiejszych czasach 32 GB powoli staje się standardem (i wymogiem).
Jest szansa, że gra jest dobrze zoptymalizowana, skoro karta graficzna pokroju A750 kosztująca obecnie ok. 900 zł wystarczy do wygodnej rozgrywki przy „magicznych” 60 kl./s.
Więcej o grach przeczytasz na Spider's Web:
Do 1440p i 4K trzeba mocniejszego kompa. Ale nie musi być przesadnie mocny
Posiadacze monitorów pracujących w rozdzielczości 1440p do płynnej rozgrywki w Assassin's Creed Mirage muszą mieć Intel Arc A770 8 GB (która podobno „nie wspiera” wymagań Starfielda), RTX-a 2070 8GB lub RX-a 5700 XT połączonego z procesorem i7-9700K lub Ryzenem 7 3700X. Natomiast ustawienia Ultra przy rozdzielczości 4K (3840 × 2160 pikseli) i 60 kl./s będą potrzebować GeForce RTX 3080 z 10 GB pamięci wideo lub Radeona RX 6900 XT z procesorami i5-11600K lub Ryzen 5 5600X, również z 16 GB pamięci operacyjnej.
Jak widać, ogólnie rzecz biorąc wymagania systemowe nie są przesadnie wysokie. Co można zauważyć, to postawienie kart graficznych i procesorów Intel na pierwszym miejscu, a to dlatego, że nowa produkcja Ubisoftu powstała ze współpracy z Intelem. Posiadacze kart Intel ARC będą mogli skorzystać z technologii upscalingu obrazu bazującej na sztucznej inteligencji Intel XeSS, a gra natywnie wspiera ekrany panoramiczne (nawet kilka) oraz technikę HDR dla zgodnych wyświetlaczy.
Gra najpewniej będzie bardzo dobrze działać w połączeniu tych GPU z najnowszymi procesorami Intel Core 13. i 12. generacji. Poprzednia część była stworzona we współpracy z AMD i miejmy nadzieję, że firma faktycznie dobrze zoptymalizuje produkcję na premierę. Patrząc na wiele ostatnich growych debiutów, szczególnie trzeba trzymać kciuki.
Miejmy nadzieję, że Ubisoft wprowadzi do dyspozycji także inne technologie skalowania obrazu w górę - m.in. AMD FSR, z którego mogą skorzystać wszyscy (przede wszystkim gracze z kartami Czerwonych), ale także DLSS dla posiadaczy układów GeForce RTX.
Wiemy również, że gra będzie łączyła się z peryferiami firmy MSI - myszkami, klawiaturami i innymi oferującymi oświetlenie MSI Mystic Light, synchronizując oświetlenie ze świata gry. Dodatkowo produkcja wspiera specjalne koszulki, dzięki którym faktycznie będzie można poczuć, że ktoś w świecie gry nam przyłożył (której koszt to 539 euro, czyli ok. 2500 zł).
Premiera Assassin's Creed Mirage odbędzie się już 5 października, kiedy gra zostanie udostępniona na komputery osobiste, konsole PlayStation 4/5, Xbox One, Series X|S. Produkcja ma również być dostępna na... iPhone'y 15 Pro, czego chyba najbardziej jestem ciekaw.