Swojego iPhone'a naprawisz samodzielnie. W Polsce rusza usługa Apple Self Service Repair
Apple niespodziewanie wyciąga pomocną dłoń do klientów w Europie (w tym w Polsce) i otwiera sklep samoobsługowej naprawy dla produktów Apple.
Apple niespodziewanie ogłosił rozszerzenie dostępności programu Self Service Repair o osiem krajów Unii Europejskiej. Od dzisiaj klienci Apple z Belgii, Francji, Hiszpanii, Niemiec, Polski, Szwecji, Wielkiej Brytanii i Włoch za pomocą strony selfservicerepair.eu mogą zamówić części zamienne do iPhone'ów 12 oraz 13, a także Macbooków z układami Apple Sillicon.
Uważamy, że dla naszych klientów i dla naszej planety najlepsze są trwałe rozwiązania, dlatego tworzymy nasze produkty tak, by były wytrzymałe i niezwykle rzadko wymagały konserwacji i naprawy. Jeśli jednak naprawa jest konieczna, chcemy, by klienci mogli ją wykonać w bezpieczny i efektywny sposób. Z radością więc uruchamiamy program Self Service Repair w Europie, udostępniając naszym klientom oryginalne części, narzędzia i instrukcje Apple.
- oświadczył Jeff Williams, dyrektor operacyjny Apple
W sklepie samoobsługowej naprawy dla produktów Apple'a klienci znajdą m.in. specjalistyczne narzędzia oraz oryginalne części zamienne, a do każdego produktu dołączona jest instrukcja obsługi i dokumentacja.
Klienci, którzy nie chcą kupować narzędzi do pojedynczej naprawy będą mogli wypożyczyć je w cenie 299 zł. Zestawy będą wypożyczane na tydzień, a ich dostawa będzie bezpłatna.
Co to Apple Self Service Repair?
Program Apple Self Service Repair został ogłoszony przez Apple w listopadzie 2021 roku i uruchomiony w Stanach Zjednoczonych 5 miesięcy później w kwietniu bieżącego roku. Samoobsługowana Naprawa dla produktów Apple jest alternatywą dla osób, które chcą przedłużyć życie uszkodzonego urządzenia, a jednocześnie nie chcą narażać się na koszty zawiązane z oddaniem do autoryzowanego serwisu.
Program jest odpowiedzią na liczne głosy krytyki, w których zarzucano Apple'owi brak możliwości skorzystania z prawa do naprawy i monopolizację napraw urządzeń poprzez udostępnianie części zamiennych jedynie autoryzowanym serwisom. Z kolei próba naprawy w nieautoryzowanych serwisach kończy się utratą gwarancji. Naprawa w autoryzowanych serwisach wiąże się również z kosztami, które nierzadko przekraczają wartość samego urządzenia.