Google Play - jak płacić, jak odzyskać pieniądze, jak dostać fakturę? Poradnik
Google Play to sklep internetowy na urządzenia z Androidem. Możemy w nim kupić przeróżne aplikacje, od gier przez muzykę, po filmy, a nawet e-booki. Jak to zrobić?
Z tego poradnika dowiesz się:
- Jak płacić w Google Play?
- Gdzie znajdziesz twoje zakupy w Google Play?
- Jak zwrócić aplikację w Google Play?
- Co to jest Google Play Pass?
- Filmy, TV Google, Google TV - kiedy można zwrócić?
- Muzyka - zwrot pieniędzy i anulowanie subskrypcji
- E-booki - jak odzyskać pieniądze?
- Google Play: Jak uzyskać fakturę?
Jak płacić w Google Play?
Aby rozpocząć zakupy, należy najpierw aktywować swój profil płatności w Google Pay. Musimy wejść w „Alerty”, a następnie wpisać swoje dane.
Możemy korzystać z różnych form płatności, m.in. z karty kredytowej i debetowej, płatności w ramach rachunku za telefon - przez operatora, karty podarunkowej Google Play, PayPal, my paysafecard oraz przez Saldo Google Play.
Aby dodać formę płatności, należy wejść w „Menu” i znaleźć sekcję „Formy płatności”. W sekcji „Dodaj formę płatności” możemy wybrać formę płatności, z której chcemy korzystać.
Gdzie znajdziesz twoje zakupy w Google Play?
Nasze zakupy znajdziemy, wchodząc przez aplikację lub z poziomu przeglądarki internetowej. Wybieramy zakładkę „Menu”, następnie „Konto” i przechodzimy do „Historii zakupów”, aby znaleźć swoje zamówienia.
Jak zwrócić aplikację w Google Play?
Ze zwrotami jest nieco trudniej niż z zakupami. Należy bardzo dokładnie przemyśleć swoje zakupy oraz zwroty, ponieważ aplikację lub grę możemy zwrócić tylko raz, aby otrzymać zwrot pieniędzy. Jeśli kupimy ją ponownie, kolejny zwrot będzie niemożliwy. Ponadto, jeśli otrzymamy zwrot środków za dany zakup, tracimy do niego dostęp. Jeśli zechcemy zainstalować taką aplikację ponownie, trzeba będzie ją kupić jeszcze raz.
Google Play za większość zakupów nie zwraca środków, natomiast są wyjątki. Aby otrzymać więcej informacji na temat zwrotu, możemy się skontaktować bezpośrednio z deweloperem. Deweloper może pomóc w razie problemów z zakupioną aplikacją oraz zwrócić środki.
Jeśli od zakupu aplikacji lub produktu w aplikacji nie minęło 48 godzin, istnieje możliwość zwrotu środków w Google Play poprzez wysyłanie prośby.
Co to jest Google Play Pass?
Subskrypcja Play Pass daje dostęp do abonamentu na setki aplikacji i gier. Abonament możemy anulować w każdej chwili. Subskrypcja będzie ważna do końca opłaconego okresu. Usługę znajdziemy w „Menu” sklepu, a następnie w sekcji Play Pass.
Mamy możliwość anulowania subskrypcji miesięcznej w ciągu 48 godzin od zakupu i poproszenie o zwrot środków. Google Play może zwrócić koszty za miesiąc, w którym nastąpiło anulowanie.
Filmy, TV Google, Google TV - zwroty
Jeśli nie zaczniemy oglądać treści, które zakupiliśmy, możemy poprosić o zwrot środków w ciągu 7 dni od zakupu.
Jeśli film lub program telewizyjny jest uszkodzony, niedostępny lub nie działa zgodnie z opisem, możemy poprosić o zwrot środków w ciągu 65 dni od zakupu.
Zwrot filmu lub programu telewizyjnego łączy się z tym, że może on zostać usunięty z biblioteki filmów i utracimy do niego dostęp.
Muzyka - zwrot pieniędzy i anulowanie subskrypcji
W przypadku muzyki nie otrzymamy zwrotu środków po rozpoczęciu subskrypcji.
Subskrypcja, z której zrezygnujemy, będzie ważna do końca opłaconego okresu.
Na urządzeniu z Androidem anulowanie subskrypcji wygląda następująco:
- wchodzimy w aplikację Muzyka Google Play;
- wchodzimy w „Menu”;
- znajdujemy ikonę „Ustawienia”;
- klikamy „Anuluj subskrypcję”.
Natomiast na komputerze zrobimy to w ten sposób:
- wchodzimy na stronę;
- znajdujemy sekcję „Subskrypcje”;
- klikamy „Anuluj subskrypcję".
W zależności od konkretnej sytuacji, mamy prawo do zwrotu utworu lub albumu w ciągu 7 dni roboczych od zakupu, jeśli nie został pobrany ani odtworzony. Po pobraniu lub strumieniowym odtworzeniu muzyki nie można anulować subskrypcji i otrzymać zwrotu środków, chyba że produkt muzyczny nie działa prawidłowo. Zwrócony utwór lub album zostanie usunięty z biblioteki i stracimy do niego dostęp.
E-booki - jak odzyskać pieniądze?
Mamy możliwość poprosić o zwrot środków w ciągu 7 dni od daty zakupu. Zwrot środków za wypożyczenie e-booków nie jest możliwy, ponieważ taka transakcja uznawana jest za wiążącą. Jeśli z e-bookiem występuje jakiś problem, możemy poprosić o zwrot środków w ciągu 65 dni od daty zakupu. Jeśli posiadamy zakupiony cały pakiet e-booków, możemy prosić jedynie o zwrot środków za całość.
Jeśli chcemy uzyskać zwrot środków za pakiety książek, możemy o to poprosić w ciągu 7 dni od zakupu, jeśli nie doszło do pobrania lub wyeksportowania większej liczby książek w pakiecie. Jeśli jakaś książka zawarta w pakiecie nie działa, na proszenie o zwrot środków mamy 180 od dnia zakupu.
Gdy zwrot środków zostanie przyznany, e-book lub audiobook prawdopodobnie zostanie usunięty z biblioteki książek i utracimy możliwość czytania usuniętego e-booka lub słuchania usuniętego audiobooka.
Google Play: Jak uzyskać fakturę?
Możemy wysłać prośbę o fakturę za dany miesiąc w pierwszych dniach kolejnego miesiąca. Przetworzenie prośby może potrwać do 24 godzin.
Adres na fakturze VAT to oficjalny adres firmy w momencie dokonywania zakupu. Po dokonaniu zakupu nie można zmienić adresu na fakturze. Należy również pamiętać o wpisaniu europejskiego numeru NIP do swojej nazwy użytkownika.
Uzyskanie faktury krok po kroku:
- musimy najpierw wejść w Google Pay w „Ustawienia”;
- następnie sprawdzamy, czy wpisaliśmy identyfikator podatkowy, który jest niezbędny do wystawienia faktury;
- otwieramy sekcję „Aktywność”;
- klikamy na transakcję, za którą chcemy otrzymać fakturę;
- na dole strony znajdziemy ikonę „Pobierz fakturę VAT”, w którą trzeba kliknąć;
- klikamy „Zapisz” i po tym ukaże nam się link do pobrania faktury.
Grafika główna: Alberto Garcia Guillen / Shutterstock.com