Wielka hala, a w środku samolot. W Krakowie Ryanair wyszkoli pilotów
"Będzie pierwszym tego typu i najbardziej innowacyjnym centrum w tej części Europy" – zapowiadał krakowską inwestycję szef Ryanaira, Michael O’Leary.

Budowa Centrum Symulatorowo-Treningowego Grupy Ryanair w Krakowie zbliża się do końca. W środku hali znalazł się już fragment kadłuba samolotu.
Kiedy ogłoszono plany, Ryanair deklarował, że w centrum szkolić będzie mogło się nawet 500 osób dziennie. Będą to nie tylko piloci, ale też mechanicy lotniczy oraz załoga pokładowa.
W Krakowie ma znaleźć się "nowoczesna technologia" oraz 10 innowacyjnych symulatorów lotu, w tym pierwsze symulatory Boeinga 737-8200 "Gamechanger"
Jak mówił O'Leary, centrum symulatorowo-treningowe w Krakowie, które stworzy dodatkowych 150 wykwalifikowanych miejsc pracy, będzie pierwszym tego typu i najbardziej innowacyjnym centrum w tej części Europy.
Uruchomienie centrum szkoleniowego to ogromne wyróżnienie dla naszego regionu, miasta i lotniska. Bardzo się cieszymy, że linie lotnicze Ryanair dostrzegają potencjał do dalszego inwestowania w Krakowie i w Małopolsce. Doskonale wyszkolone i wyspecjalizowane kadry są gwarancją rozwoju branży lotniczej w zakresie bezpieczeństwa i komfortu pasażerów. Jestem przekonany, że centrum symulatorowo-treningowego przyczyni się do powstawania nowych miejsc pracy w regionie, a także stanie się słynną w świecie szkołą awiacji – dodawał Radosław Włoszek, prezes zarządu Kraków Airport.
Plany zakładały, że pierwszy etap inwestycji, z 4 symulatorami lotu, zostanie uruchomiony w tym roku. Sugerując się relacją krakowskiego serwisu można założyć, że opóźnień póki co się nie przewiduje. Łączny szacowany koszt inwestycji to 600 mln zł.
Ryanair inwestuje też w Modlinie
Niedawno przewoźnik poinformował o podpisaniu wieloletniej umowy, w ramach której Ryanair zobowiązał się do ponad 3-krotnego zwiększenia ruchu pasażerskiego – z 1,5 mln pasażerów rocznie do ponad 5 mln pasażerów do 2030 r. Z kolei lotnisko obiecało rozbudowy terminala i stanowisk postojowych dla samolotów, aby zapewnić co najmniej 4 nowe stanowiska odprawy pasażerów (dając łącznie 8) i 4 nowe stanowiska postojowe (zwiększając ich liczbę do 12) do września 2027 r.
Dzięki nowej infrastrukturze, Ryanair zainwestuje 400 mln dolarów w Warszawie-Modlin, zwiększając flotę bazującą na lotnisku z 4 do 8 samolotów Boeing 737, otworzy do 25 nowych tras i zwiększy roczny ruch pasażerski z 1,5 mln w 2025 roku do ponad 5 mln w 2030 roku. Ryanair utworzy ponad 200 nowych miejsc pracy w Modlinie dla pilotów, personelu pokładowego i inżynierów, a samo lotnisko utworzy dodatkowo 400 nowych miejsc pracy przy obsłudze pasażerów, ochronie lotniska, w usługach oraz handlu – zaznaczał przewoźnik.
- W ciągu najbliższych 3 lat, dzięki ścisłej współpracy Ryanair i lotniska, Warszawa-Modlin znów będzie najszybciej rozwijającym się portem lotniczym w Polsce, sprzyjając rozwojowi turystyki i generując nowe miejsca pracy w województwie mazowieckim – zapewniał Michael O’Leary.
A Jacek Kowalski, p.o. Prezesa Lotniska Warszawa Modlin, zaznaczał, że współpraca to "bezpośredni impuls dla lokalnej gospodarki, nowe miejsca pracy, rozwój infrastruktury i promocja regionu wśród milionów podróżnych z całej Europy".
Czytaj też:
Zdjęcie główne: StockphotoVideo / Shutterstock