REKLAMA

iPad z szczyptą marzeń Microsoftu

Tablet Apple’a przyszłej generacji ma doczekać się nowej, całkiem ekscytującej wersji. Urządzenie miałoby mieć ogromny, 20-calowy wyświetlacz - ale który składałby się na pół, niczym zeszyt lub książka. To wizja, którą od 1,5 dekady próbuje zrealizować Microsoft. Bezskutecznie.

iPad z szczyptą marzeń Microsoftu
REKLAMA

Jeden z najlepiej poinformowanych na temat Apple’a dziennikarzy - Mark Gurman - ma bardzo ciekawe wieści z obozu Sadowników. Z jego dobrze poinformowanych źródeł wynika, że firma pracuje nad ogromnym składanym iPadem. Urządzenie miałoby może nieco przypominać telefon Galaxy Z Fold, tyle że być od niego znacznie większe. Przede wszystkim jednak ma być pozbawione problemu trapiącego wszystkie urządzenia z elastycznym wyświetlaczem - fałdy w miejscu, gdzie ów wyświetlacz się wygina.

REKLAMA

Urządzenie po rozłożeniu ma mieć, mniej więcej, rozmiar dwóch iPadów Pro ustawionych obok siebie. Podobno już teraz prototypowe urządzenia są niemal pozbawione wspomnianej fałdy, a Apple chce opracować sprawny proces technologiczny dla tego nowego tabletu nie później niż do 2028 r.

Czytaj też:

To niestety oznacza, że zanim to urządzenie pojawi się na rynku, zdążymy o powyższej zapowiedzi dawno zapomnieć. Z drugiej jednak strony być może do 2028 r. system operacyjny iPadOS doczeka się rozszerzenia swojej funkcjonalności o cechy tożsame dla desktopowej platformy, co z pewnością sprawiłoby, że ów ogromny ekran tego nowego iPada nabrałby znacznie więcej sensu.

Składany iPad, iPad niczym zeszyt, iPad z ekranem podzielonym na dwa… pamiętają państwo Microsoft Courier, Surface Neo i Surface Duo?

Microsoft od lat podejmował próby wprowadzenia takiego produktu na rynek. W 2008 r. świat usłyszał o projekcie Microsoft Courier - koncepcji notesu cyfrowego z dwoma ekranami, który jednak nigdy nie ujrzał światła dziennego jako produkt komercyjny. Następnie w 2019 r. firma zaprezentowała Surface Neo, urządzenie z dwoma ekranami działające na systemie Windows 10X, którego premiera została ostatecznie odwołana.

Mimo to Microsoft nie poddał się całkowicie tej wizji, wprowadzając na rynek Surface Duo w 2020 r. Był to składany telefon z dwoma ekranami działający na systemie Android. Niestety urządzenie spotkało się z mieszanymi opiniami ze względu na niedopracowane oprogramowanie i wysoką cenę. Kolejna iteracja, Surface Duo 2, również nie zdobyła znaczącej popularności, co sugeruje, że koncepcja ta w wykonaniu Microsoftu nie spełniła oczekiwań użytkowników.

Dlaczego więc Apple miałby odnieść sukces tam, gdzie Microsoft poległ? Kluczem może być integracja sprzętu z oprogramowaniem. Apple słynie z harmonijnego połączenia tych dwóch elementów, co często przekłada się na lepsze doświadczenia użytkownika. Własny system operacyjny i silny ekosystem aplikacji dają firmie przewagę w optymalizacji działania urządzenia z elastycznym wyświetlaczem.

Ponadto Apple ma za sobą historię wprowadzania innowacji, które kształtują rynek. Przykładem może być iPhone, który zrewolucjonizował rynek telefonów, czy iPad, który na nowo zdefiniował kategorię tabletów. Firma ma umiejętność przekonywania konsumentów do nowych rozwiązań poprzez intuicyjne interfejsy i atrakcyjny design.

REKLAMA

Technologia elastycznych wyświetlaczy również dojrzała od czasu pierwszych prób Microsoftu. Współczesne materiały i mechanizmy składania są bardziej niezawodne, co może wpłynąć na trwałość i funkcjonalność nowego iPada. Apple, dysponując ogromnymi zasobami finansowymi i doświadczonym zespołem inżynierów, jest w stanie zainwestować w rozwój tej technologii na najwyższym poziomie.

Nie bez znaczenia jest też lojalność użytkowników Apple. Silna baza klientów, którzy cenią sobie jakość i innowacyjność produktów tej marki, może być kluczowa w przyjęciu nowego urządzenia na rynku. Jeśli składany iPad zaoferuje realne korzyści i wysoką jakość wykonania, istnieje duże prawdopodobieństwo, że zdobędzie uznanie. Oczywiście, wszystko to pozostaje w sferze spekulacji do czasu oficjalnej prezentacji.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA