REKLAMA

Test Google'a się nie udał. Ludzie w Europie nie chcą "niebieskich linków"

Google próbuje pokazać, że wymogi unijne są antykonsumenckie. Na dowód przedstawiciele koncernu pokazują wyniki eksperymentu prowadzonego w wybranych krajach UE, gdzie zmiany w wyszukiwarce doprowadziły do spadku ruchu na stronach hoteli.

Test Google’a się nie udał. Ludzie w Europie nie chcą „niebieskich linków”
REKLAMA

Pod koniec listopada Google podjęło się eksperymentu, który miał na celu sprawdzenie jak zmiany, których Komisja Europejska oczekuje od dostawcy najpopularniejszej na świecie wyszukiwarki wpłyną na doświadczenie użytkowników.

Eksperyment polegał na zastąpieniu interaktywnej mapy z hotelami - jaka wyświetla się w wyszukiwarce podczas wyszukiwania hoteli - oraz innych elementów wizualnych, listą suchych niebieskich linków.

REKLAMA

Zdaniem Google wymogi Komisji Europejskiej szkodzą konsumentom. Na dowód pokazuje wyniki eksperymentu

Jak poinformował Google na swoim blogu test został zakończony niepomyślnie - lub jak kto woli, zgodnie z oczekiwaniami koncernu. Zgodnie z przekazem test doprowadził do spadku satysfakcji użytkowników z otrzymanych wyników wyszukiwania i spadku ruchu na stronach hoteli. Strony hoteli w krajach, w których prowadzono test - Belgii, Estonii i Niemiec - straciły ponad 10 proc. ruchu internetowego, podczas gdy ruch na stronach pośredników (m.in. porównywarek) utrzymał się na tym samym poziomie.

Ludzie byli znacznie mniej zadowoleni z wyników wyszukiwania, a znalezienie hoteli zajmowało im więcej czasu, w tym przez konieczność przeprowadzania większej liczby wyszukiwań. Więcej osób rezygnowało z wyszukiwania i nie znajdowało tego, czego szukało.

Przekazało Google

Ze względu na dotychczas negatywny wpływ zastosowanych w wyszukiwarce zmian Google zaniechał kontynuowania eksperymentu.

Google ponownie wyraził niezadowolenie wobec wprowadzonych przez siebie zmian wymuszonych przez unijną ustawę o rynkach cyfrowych zaznaczając, że koncern już "już przekierował ruch z hoteli do pośredników", co z kolei miało doprowadzić do "skutecznego podnoszenia cen dla konsumentów".

Koncern zadeklarował otwarcie na rozmowy z Komisją Europejską, aby znaleźć bardziej "wyważone" rozwiązanie.

Więcej na temat wyszukiwarki Google:

REKLAMA

Zdjęcie główne: Thaspol Sangsee / Shutterstock

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA