Zmiany w wyszukiwarce Google na terenie UE. Poczujesz je w podróży
Google szykuje się do wprowadzenia w Unii Europejskiej garści zmian, które mają ułatwić życie podróżnikom - i rozrzedzić atmosferę na spotkaniach w Brukseli. Będzie łatwiej odróżnić porównywarki od właściwych stron usługodawców, lecz wyszukiwanie hoteli może stać się trochę bardziej uciążliwe.
Wejście w życie ustawy o rynkach cyfrowych (DMA), w myśl których Google i jego usługi oraz produkty to strażnicy dostępu, zaowocowało licznymi zmianami w wyszukiwarce Google, systemie Android, serwisie YouTube czy Mapach Google. Jednak na marcowych nowościach się nie kończy.
Google wprowadza kolejne zmiany w Unii Europejskiej. Amatorzy podróży mogą mieć mieszane uczucia
Bowiem Google na swoim blogu właśnie zapowiedziao kolejne zmiany w usługach dla użytkowników w Unii Europejskiej - w tym oczywiście tych z Polski. Nowości mają dotyczyć przede wszystkim cyfrowych usług i produktów dla turystów i osób podróżujących, które te odnajdują poprzez najpopularniejszą wyszukiwarkę świata.
Jak wyjaśnia koncern, do wyszukiwarki Google mają trafić "rozszerzone i jednakowo sformatowane jednostki", które mają ułatwić użytkownikom w odróżnianiu wyników wyszukiwania i pozwolić im łatwo odróżnić wyniki wyszukiwania z porównywarek oraz wyniki wyszukiwania bezpośrednio przenoszące na strony usługodawców: restauracji, hoteli, linii lotniczych czy atrakcji turystycznych.
Do wyszukiwarki mają trafić także "inne nowe formaty", które mają ułatwić porównywarkom i dostawcom usług wyświetlanie większej ilości informacji (m.in. cen czy zdjęć) o tym, co znajduje się na ich stronach internetowych. Ponadto Google ma zaoferować nowe formaty reklam, skrojone na potrzeby porównywarek.
Ponadto, jak zapowiedział koncern, użytkownicy wyszukiwarki Google z Belgii, Estonii i Niemiec będą brali udział w teście w ramach którego koncern usunie ze swoich usług kilka funkcji, z których obecności niezadowolona jest Komisja Europejska. Test ma na celu sprawdzenie, czy ich usunięcie negatywnie wpłynie na doświadczenie korzystania z produktów koncernu. Mowa tu o m.in. wyświetlaniu mapy z wynikami wyszukiwania hoteli, wraz z ich cenami. Zamiast tego Google będzie pokazywać jedynie listę linków do stron, bez dodatkowych informacji.
Najważniejsze informacje na temat Google i DMA:
Zdjęcie główne: YueStock / Shutterstock