REKLAMA

Zmiany w wyszukiwarce Google na terenie UE. Poczujesz je w podróży

Google szykuje się do wprowadzenia w Unii Europejskiej garści zmian, które mają ułatwić życie podróżnikom - i rozrzedzić atmosferę na spotkaniach w Brukseli. Będzie łatwiej odróżnić porównywarki od właściwych stron usługodawców, lecz wyszukiwanie hoteli może stać się trochę bardziej uciążliwe.

Zmiany w wyszukiwarce Google na terenie UE. Poczujesz je w podróży
REKLAMA

Wejście w życie ustawy o rynkach cyfrowych (DMA), w myśl których Google i jego usługi oraz produkty to strażnicy dostępu, zaowocowało licznymi zmianami w wyszukiwarce Google, systemie Android, serwisie YouTube czy Mapach Google. Jednak na marcowych nowościach się nie kończy.

REKLAMA

Google wprowadza kolejne zmiany w Unii Europejskiej. Amatorzy podróży mogą mieć mieszane uczucia

Bowiem Google na swoim blogu właśnie zapowiedziao kolejne zmiany w usługach dla użytkowników w Unii Europejskiej - w tym oczywiście tych z Polski. Nowości mają dotyczyć przede wszystkim cyfrowych usług i produktów dla turystów i osób podróżujących, które te odnajdują poprzez najpopularniejszą wyszukiwarkę świata.

Jak wyjaśnia koncern, do wyszukiwarki Google mają trafić "rozszerzone i jednakowo sformatowane jednostki", które mają ułatwić użytkownikom w odróżnianiu wyników wyszukiwania i pozwolić im łatwo odróżnić wyniki wyszukiwania z porównywarek oraz wyniki wyszukiwania bezpośrednio przenoszące na strony usługodawców: restauracji, hoteli, linii lotniczych czy atrakcji turystycznych.

Do wyszukiwarki mają trafić także "inne nowe formaty", które mają ułatwić porównywarkom i dostawcom usług wyświetlanie większej ilości informacji (m.in. cen czy zdjęć) o tym, co znajduje się na ich stronach internetowych. Ponadto Google ma zaoferować nowe formaty reklam, skrojone na potrzeby porównywarek.

Ponadto, jak zapowiedział koncern, użytkownicy wyszukiwarki Google z Belgii, Estonii i Niemiec będą brali udział w teście w ramach którego koncern usunie ze swoich usług kilka funkcji, z których obecności niezadowolona jest Komisja Europejska. Test ma na celu sprawdzenie, czy ich usunięcie negatywnie wpłynie na doświadczenie korzystania z produktów koncernu. Mowa tu o m.in. wyświetlaniu mapy z wynikami wyszukiwania hoteli, wraz z ich cenami. Zamiast tego Google będzie pokazywać jedynie listę linków do stron, bez dodatkowych informacji.

Najważniejsze informacje na temat Google i DMA:

Zdjęcie główne: YueStock / Shutterstock

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-07-03T16:30:24+02:00
Aktualizacja: 2025-07-03T16:06:16+02:00
Aktualizacja: 2025-07-03T15:43:02+02:00
Aktualizacja: 2025-07-03T15:11:01+02:00
Aktualizacja: 2025-07-03T14:55:43+02:00
Aktualizacja: 2025-07-03T13:27:46+02:00
Aktualizacja: 2025-07-03T10:12:38+02:00
Aktualizacja: 2025-07-03T08:20:05+02:00
Aktualizacja: 2025-07-03T07:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-03T06:22:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-03T06:11:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-02T21:13:39+02:00
Aktualizacja: 2025-07-02T19:07:30+02:00
Aktualizacja: 2025-07-02T18:41:11+02:00
Aktualizacja: 2025-07-02T17:48:47+02:00
Aktualizacja: 2025-07-02T17:15:46+02:00
Aktualizacja: 2025-07-02T16:31:51+02:00
Aktualizacja: 2025-07-02T15:52:23+02:00
Aktualizacja: 2025-07-02T15:04:04+02:00
Aktualizacja: 2025-07-02T13:48:05+02:00
Aktualizacja: 2025-07-02T12:07:51+02:00
Aktualizacja: 2025-07-02T11:38:28+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA