REKLAMA

Twój sklep przypomni, że skończyło się mleko i kupi je za ciebie. Tak teraz będzie wyglądał handel

Sklepy już zdążyły nas przyzwyczaić do uzyskiwania kuponów i promocji na podstawie dotychczas dokonanych zakupów. Teraz jedna z sieci sklepów chce wejść na wyższy poziom, poprzez uruchomienie usługi, w której to AI domyśla się, czego ci brakuje i w twoim imieniu dokonuje zakupów.

Twój sklep przypomni, że skończyło się mleko i kupi je za ciebie. Tak teraz będzie wyglądał handel
REKLAMA

Tylko w ostatnim roku mieliśmy do czynienia z AI, która potrafiła napisać przepis na podstawie składników, które mamy w lodówce (aczkolwiek trudno pominąć fakt, że czasami sugerowała ona truciznę), AI Uber Eats, która podsuwa sugestie do zamówienia czy spersonalizowanego asystenta gotowania od Samsunga.

Do tej wyliczanki sztucznej inteligencji powiązanej z jedzeniem należy dodać kolejną. Bowiem amerykańska sieć sklepów zaprezentowała właśnie... AI, która uzupełnia lodówkę.

REKLAMA

Sztuczna inteligencja będzie sama uzupełniać ci lodówkę - zrobi zakupy z twojej karty

Podczas zakończonych właśnie targów CES sieć sklepów Walmart ogłosiła opracowanie trzech nowych technologii opartych na sztucznej inteligencji.

Pierwszą z nich jest InHome Replenishment, które wkrótce zostanie udostępnione subskrybentom Walmart+. Usługa - na podstawie dotychczasowych zakupów i nawyków zakupowych klienta - stworzy "spersonalizowany algorytm", który będzie uzupełniał niezbędne produkty klientów dokładnie wtedy, gdy będą ich potrzebować. InHome Replenishment będzie w imieniu klienta zamawiać produkty, które algorytm uzna za potrzebne w domu (aczkolwiek klienci będą mogli w dowolnym momencie dokonywać zmian w zamówieniach), a ponadto dostarczane one będą w godzinach, które algorytm uzna za dogodne dla klienta - na podstawie jego dotychczasowej aktywności.

Ponadto aplikacja mobilna Walmart umożliwi tworzenie wirtualnych "przymierzalni" ubrań i dzielenie się nimi ze znajomymi, w celu uzyskania opinii przed podjęciem decyzji o zakupie.

Ostatnia nowość dotyczy Sam's Club - należącej do Walmartu sieci sklepów umożliwiającej zakupy hurtowe (podobnej do sieci Makro w Polsce). Już teraz w Sam's Club klienci mogą płacić poprzez aplikację, a wychodząc ze sklepu, muszą jedynie zeskanować kod w aplikacji. Dzięki zaimplementowaniu rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję, klienci Sam's Club będą mogli po prostu wchodzić i wychodzić ze sklepu z produktami, bez potrzeby skanowania kodów przy wyjściu. Podobna technologia jest już wykorzystywana w sklepach Walmart, gdzie przy zakupach wielogabarytowych (np. telewizorach) po zapłaceniu w aplikacji klienci mogą wyjść z zakupami bez przechodzenia przez kasy.

REKLAMA

Więcej na temat sztucznej inteligencji:

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-10-29T21:09:37+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T19:53:14+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T18:04:46+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T17:38:38+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T17:11:02+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T16:58:48+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T16:12:03+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T15:27:25+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T15:10:05+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T14:49:01+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T13:16:47+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T11:52:04+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T11:22:46+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T10:35:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T09:17:29+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T06:47:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T06:45:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-29T05:48:00+01:00
Aktualizacja: 2025-10-28T18:43:45+01:00
Aktualizacja: 2025-10-28T17:44:30+01:00
Aktualizacja: 2025-10-28T17:04:27+01:00
Aktualizacja: 2025-10-28T17:02:31+01:00
Aktualizacja: 2025-10-28T16:03:48+01:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA