REKLAMA

Twój sklep przypomni, że skończyło się mleko i kupi je za ciebie. Tak teraz będzie wyglądał handel

Sklepy już zdążyły nas przyzwyczaić do uzyskiwania kuponów i promocji na podstawie dotychczas dokonanych zakupów. Teraz jedna z sieci sklepów chce wejść na wyższy poziom, poprzez uruchomienie usługi, w której to AI domyśla się, czego ci brakuje i w twoim imieniu dokonuje zakupów.

Twój sklep przypomni, że skończyło się mleko i kupi je za ciebie. Tak teraz będzie wyglądał handel
REKLAMA

Tylko w ostatnim roku mieliśmy do czynienia z AI, która potrafiła napisać przepis na podstawie składników, które mamy w lodówce (aczkolwiek trudno pominąć fakt, że czasami sugerowała ona truciznę), AI Uber Eats, która podsuwa sugestie do zamówienia czy spersonalizowanego asystenta gotowania od Samsunga.

Do tej wyliczanki sztucznej inteligencji powiązanej z jedzeniem należy dodać kolejną. Bowiem amerykańska sieć sklepów zaprezentowała właśnie... AI, która uzupełnia lodówkę.

Sztuczna inteligencja będzie sama uzupełniać ci lodówkę - zrobi zakupy z twojej karty

REKLAMA

Podczas zakończonych właśnie targów CES sieć sklepów Walmart ogłosiła opracowanie trzech nowych technologii opartych na sztucznej inteligencji.

Pierwszą z nich jest InHome Replenishment, które wkrótce zostanie udostępnione subskrybentom Walmart+. Usługa - na podstawie dotychczasowych zakupów i nawyków zakupowych klienta - stworzy "spersonalizowany algorytm", który będzie uzupełniał niezbędne produkty klientów dokładnie wtedy, gdy będą ich potrzebować. InHome Replenishment będzie w imieniu klienta zamawiać produkty, które algorytm uzna za potrzebne w domu (aczkolwiek klienci będą mogli w dowolnym momencie dokonywać zmian w zamówieniach), a ponadto dostarczane one będą w godzinach, które algorytm uzna za dogodne dla klienta - na podstawie jego dotychczasowej aktywności.

Ponadto aplikacja mobilna Walmart umożliwi tworzenie wirtualnych "przymierzalni" ubrań i dzielenie się nimi ze znajomymi, w celu uzyskania opinii przed podjęciem decyzji o zakupie.

Ostatnia nowość dotyczy Sam's Club - należącej do Walmartu sieci sklepów umożliwiającej zakupy hurtowe (podobnej do sieci Makro w Polsce). Już teraz w Sam's Club klienci mogą płacić poprzez aplikację, a wychodząc ze sklepu, muszą jedynie zeskanować kod w aplikacji. Dzięki zaimplementowaniu rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję, klienci Sam's Club będą mogli po prostu wchodzić i wychodzić ze sklepu z produktami, bez potrzeby skanowania kodów przy wyjściu. Podobna technologia jest już wykorzystywana w sklepach Walmart, gdzie przy zakupach wielogabarytowych (np. telewizorach) po zapłaceniu w aplikacji klienci mogą wyjść z zakupami bez przechodzenia przez kasy.

Więcej na temat sztucznej inteligencji:

REKLAMA
REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-06-05T12:41:18+02:00
Aktualizacja: 2025-06-05T12:19:49+02:00
Aktualizacja: 2025-06-05T11:07:20+02:00
Aktualizacja: 2025-06-05T09:49:16+02:00
Aktualizacja: 2025-06-05T09:05:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-05T08:07:15+02:00
Aktualizacja: 2025-06-05T06:42:06+02:00
Aktualizacja: 2025-06-05T06:33:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-05T06:11:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-04T19:22:40+02:00
Aktualizacja: 2025-06-04T18:12:16+02:00
Aktualizacja: 2025-06-04T17:29:06+02:00
Aktualizacja: 2025-06-04T16:54:36+02:00
Aktualizacja: 2025-06-04T16:29:02+02:00
Aktualizacja: 2025-06-04T15:32:52+02:00
Aktualizacja: 2025-06-04T14:45:21+02:00
Aktualizacja: 2025-06-04T13:20:05+02:00
Aktualizacja: 2025-06-04T13:01:12+02:00
Aktualizacja: 2025-06-04T11:11:30+02:00
Aktualizacja: 2025-06-04T10:27:17+02:00
Aktualizacja: 2025-06-04T09:06:10+02:00
Aktualizacja: 2025-06-04T08:45:30+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA