REKLAMA

Twój sklep przypomni, że skończyło się mleko i kupi je za ciebie. Tak teraz będzie wyglądał handel

Sklepy już zdążyły nas przyzwyczaić do uzyskiwania kuponów i promocji na podstawie dotychczas dokonanych zakupów. Teraz jedna z sieci sklepów chce wejść na wyższy poziom, poprzez uruchomienie usługi, w której to AI domyśla się, czego ci brakuje i w twoim imieniu dokonuje zakupów.

Twój sklep przypomni, że skończyło się mleko i kupi je za ciebie. Tak teraz będzie wyglądał handel
REKLAMA

Tylko w ostatnim roku mieliśmy do czynienia z AI, która potrafiła napisać przepis na podstawie składników, które mamy w lodówce (aczkolwiek trudno pominąć fakt, że czasami sugerowała ona truciznę), AI Uber Eats, która podsuwa sugestie do zamówienia czy spersonalizowanego asystenta gotowania od Samsunga.

Do tej wyliczanki sztucznej inteligencji powiązanej z jedzeniem należy dodać kolejną. Bowiem amerykańska sieć sklepów zaprezentowała właśnie... AI, która uzupełnia lodówkę.

REKLAMA

Sztuczna inteligencja będzie sama uzupełniać ci lodówkę - zrobi zakupy z twojej karty

Podczas zakończonych właśnie targów CES sieć sklepów Walmart ogłosiła opracowanie trzech nowych technologii opartych na sztucznej inteligencji.

Pierwszą z nich jest InHome Replenishment, które wkrótce zostanie udostępnione subskrybentom Walmart+. Usługa - na podstawie dotychczasowych zakupów i nawyków zakupowych klienta - stworzy "spersonalizowany algorytm", który będzie uzupełniał niezbędne produkty klientów dokładnie wtedy, gdy będą ich potrzebować. InHome Replenishment będzie w imieniu klienta zamawiać produkty, które algorytm uzna za potrzebne w domu (aczkolwiek klienci będą mogli w dowolnym momencie dokonywać zmian w zamówieniach), a ponadto dostarczane one będą w godzinach, które algorytm uzna za dogodne dla klienta - na podstawie jego dotychczasowej aktywności.

Ponadto aplikacja mobilna Walmart umożliwi tworzenie wirtualnych "przymierzalni" ubrań i dzielenie się nimi ze znajomymi, w celu uzyskania opinii przed podjęciem decyzji o zakupie.

Ostatnia nowość dotyczy Sam's Club - należącej do Walmartu sieci sklepów umożliwiającej zakupy hurtowe (podobnej do sieci Makro w Polsce). Już teraz w Sam's Club klienci mogą płacić poprzez aplikację, a wychodząc ze sklepu, muszą jedynie zeskanować kod w aplikacji. Dzięki zaimplementowaniu rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję, klienci Sam's Club będą mogli po prostu wchodzić i wychodzić ze sklepu z produktami, bez potrzeby skanowania kodów przy wyjściu. Podobna technologia jest już wykorzystywana w sklepach Walmart, gdzie przy zakupach wielogabarytowych (np. telewizorach) po zapłaceniu w aplikacji klienci mogą wyjść z zakupami bez przechodzenia przez kasy.

REKLAMA

Więcej na temat sztucznej inteligencji:

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-07-18T18:09:28+02:00
Aktualizacja: 2025-07-18T16:46:56+02:00
Aktualizacja: 2025-07-18T15:55:10+02:00
Aktualizacja: 2025-07-18T15:47:09+02:00
Aktualizacja: 2025-07-18T15:39:47+02:00
Aktualizacja: 2025-07-18T15:18:32+02:00
Aktualizacja: 2025-07-18T14:33:06+02:00
Aktualizacja: 2025-07-18T13:17:42+02:00
Aktualizacja: 2025-07-18T10:10:26+02:00
Aktualizacja: 2025-07-18T09:35:44+02:00
Aktualizacja: 2025-07-18T09:11:08+02:00
Aktualizacja: 2025-07-18T08:26:47+02:00
Aktualizacja: 2025-07-18T07:45:08+02:00
Aktualizacja: 2025-07-18T07:18:31+02:00
Aktualizacja: 2025-07-18T06:32:55+02:00
Aktualizacja: 2025-07-18T06:30:06+02:00
Aktualizacja: 2025-07-18T06:21:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-18T06:11:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-17T21:35:16+02:00
Aktualizacja: 2025-07-17T20:31:21+02:00
Aktualizacja: 2025-07-17T20:06:05+02:00
Aktualizacja: 2025-07-17T19:00:20+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA