Bot będzie na siłę wciskał ci jedzenie
Uber Eats zaczyna wdrażać sztuczną inteligencję do aplikacji. Co to oznacza? Będziecie musieli wyrobić sobie mocniejszą siłę woli, bo czatbot będzie mógł podsunąć wam propozycje do zamówienia, które będą skrojone bezpośrednio pod was.
Gdzie jeszcze brakuje wam sztucznej inteligencji? Tzn., gdzie nie chcielibyście jej zobaczyć? SI wkracza praktycznie wszędzie, a teraz dociera nawet do aplikacji do zamawiania jedzenia. Choć np. Amazon jeszcze nie wprowadził jej do swoich zakupów, to jest najpewniej kwestią czasu patrząc to, co planuje Uber w swojej sztandarowej usłudze i aplikacji, Uber Eats.
Uber Eats i Sztuczna Inteligencja: Połączenie Idealne?
Według informacji serwisu Bloomberg, Uber Eats pracuje obecnie nad rozwinięciem chatbota napędzanego sztuczną inteligencją. Głównym celem tego chatbota będzie oferowanie użytkownikom rekomendacji oraz uproszczenie złożonego zadania składania zamówień.
Steve Moser, który natrafił na wzmianki o chatbocie w kodzie aplikacji Uber Eats, donosi, że głównym celem tego chatbota jest interakcja z użytkownikami, rozumienie ich preferencji kulinarnych oraz, co najciekawsze, budżetu. W skrócie, ma on przyspieszyć proces zamawiania jedzenia.
Choć dokładna data uruchomienia chatbota Uber Eats nie jest jeszcze znana, warto zaznaczyć, że CEO firmy potwierdził wewnętrzne prace nad wprowadzeniem chatbota opartego na sztucznej inteligencji, chociaż nie podał dokładnych szczegółów.
Ostatnio aplikacje do zamawiania jedzenia skupiają się na wykorzystaniu sztucznej inteligencji. Popularna amerykańska platforma DoorDash, jak podaje TechCrunch, ogłosiła wprowadzenie technologii zamawiania jedzenia za pomocą komend głosowych, a także planuje wykorzystanie SI w procesie obsługi zamówień, co ma przyspieszyć działanie restauracji.
Dodatkowo, firma aktywnie pracuje nad chatbotem mającym na celu przyspieszenie przetwarzania zamówień oraz pomaganie klientom w wyborze opcji kulinarnej.