Facebook wprowadził opłaty. Zapłacisz?
Na Facebooku i Instagramie uruchomiona zostanie nowa subskrypcja, której wykupienie pozwoli na pozbycie się reklam oraz śledzenia. Ile będzie kosztować taka przyjemność?
Meta już jakiś czas temu uruchomiła subskrypcje Meta Verified, ale jak się okazuje na tym zabawy w abonamenty się nie kończą. Wyłącznie dla użytkowników w Europie (także UE - w tym w Polsce) została udostępniona zupełnie nowa funkcja pozbycia się reklam i ich targetowania. Oczywiście nie za darmo - subskypcja ma kosztować w zależności od platformy 9,99 euro (ok. 45 zł) w wersji przeglądarkowej lub 13 euro (ok. 58 zł) w aplikacjach na smartfony z iOS i Androidem.
Jest nowy sposób na to, aby Instagram i Facebook nas nie śledził. Płatny
Nowa subskrypcja jest odpowiedzią firmy Meta na regulacje UE w postaci RODO oraz aktu o rynkach cyfrowych. W taki sposób twórcy popularnego na całym świecie Facebooka i Instagrama dają możliwość wyboru, czy będziemy użytkować platformy za darmo, ale wyrazimy zgody na praktyki obejmujące gromadzenie naszych danych, czy po prostu zapłacimy i nie zobaczymy żadnej reklamy, więc nasze dane nie będą wykorzystywane do targetowania reklam.
Meta uważa, że jest to dobry sposób na spełnienie wszelkich wymogów dotyczących prywatności. Dla osób, które nie chcą wydawać ponad 40 złotych miesięcznie za subskrypcję tak naprawdę się nic nie zmieni - w dalszym ciągu będą mogli korzystać z platform za darmo, jak to robili dotychczas. Istniejące narzędzia do sterowanie preferencjami reklam nadal będą dostępne.
Nie każdy będzie mógł korzystać z subskrypcji dla Facebooka i Instagrama
Warto jednak zaznaczyć, że nie każdy będzie mógł skorzystać z nowej subskrypcji. Ta jest przeznaczona tylko dla osób, które skończyły 18 rok życia. Na początku rozwiązanie będzie działać tak, że jeśli zakupimy na naszym koncie subskrypcję, to ona ma obowiązywać na wszystkich podłączonych kontach Facebooka i Instagrama (co ostatnio zostało nieco ulepszone), natomiast od 1 marca 2024 każde dodatkowe powiązane konto będzie wymagało dodatkowej opłaty. W wersji przeglądarkowej 6 euro (ok. 27 zł) lub w aplikacji mobilnych 8 euro (ok. 36 zł).
Nowa subskrypcja jest w pełni opcjonalna i firma w dalszym ciągu będzie bazować na wyświetlaniu reklam o tematyce tego, co przeglądamy w sieci. Abonament został stworzony z myślą o osobach, które stawiają na aspekt bezpieczeństwa i anonimowości w sieci. Z pewnością znajdzie się wiele osób w całej Europie, które zapłacą za brak reklam no i przede wszystkim wyłączenia targetowania reklam.
Więcej o social mediach przeczytasz na Spider's Web: