To urządzenie drukuje brwi od razu na twarzy, inne dobiera kosmetyki dzięki selfie. Tego mi w życiu potrzeba
Robotyczny wspomagacz pomadki, drukarka do brwi, żelki tworzone na podstawie potrzeb mojej cery i dobieranie kosmetyków za pomocą selfie? Błagam, dajcie mi to.
Coroczne targi CES to prawdziwe święto fanów technologii, podczas których różne firmy i koncerny prezentują swoje innowacyjne rozwiązania, produkty oraz ich prototypy. To właśnie na targach CES zaprezentowano takie przełomowe rozwiązania jak odtwarzacz płyt CD, Nintendo Entertainment System czy technologia Blu-ray.
Technologia ma wiele różnych twarzy, a jedną z nich jest ta nomen omen piękna - tech beauty. Na targach CES nie brakuje także nowinek skierowanych do osób dbających o swych wygląd, a tegoroczni wystawcy zachwycili mnie kilkoma nowymi rozwiązaniami.
L'Oreal przedstawia narzędzie do make-upu dla niepełnosprawnych i drukarkę brwi
Obecność L'Oreal na targach CES może niektórych dziwić, tak więc zaskoczę cię jeszcze bardziej: francuski L'Oreal obecny jest na targach CES od ponad dekady. W zeszłym roku firma zaprezentowała Colorsonic - inteligentne urządzenie, którym można farbować włosy na dowolny kolor. Colorsonic jest nie większy od lokówki, a kolor nakłada poprzez rozczesywanie włosów.
W tym roku L'Oreal przychodzi z o wiele bardziej zaawansowanym urządzeniem. Francuska firma przy współpracy z naukowcami i inżynierami opracowała Hapta - ultraprecyzyjny inteligentny aplikator do makijażu dla użytkowników z ograniczoną mobilnością dłoni i ramion.
Hapta do stabilizacji narzędzi używa technologii opracowanej pierwotnie przez Verily, organizację badawczą należącą do Alphabet Inc, do trzymania sztućców przez osoby niepełnosprawne. Połączenie wbudowanej inteligentnej kontroli ruchu z możliwością dostosowania przystawek, według L'Oreal daje użytkownikowi zwiększony zakres ruchu. Ponadto zwiększa ono łatwość użycia kosmetyków w przypadku trudnych do otwarcia opakowań oraz precyzję ich aplikacji.
Drugim beauty-gadżetem zaprezentowanym przez L'Oreal na CES 2023 jest Brow Magic. Jest to niewielkie urządzenie, które za pośrednictwem rozszerzonej rzeczywistości nie tylko dopasowuje idealny kształt brwi do kształtu twarzy, ale też jest jego dosłowną drukarką, dosłownie aplikując projekt na twarzy właściciela.
Brow Magic należy sparować ze smartfonem, który za pośrednictwem przedniego aparatu skanuje twarz. Następnie za pomocą rozszerzonej rzeczywistości możesz zobaczyć podgląd zasugerowanych brwi lub utworzyć własny projekt. Następnie po przyłożeniu urządzenia do twarzy, Brow Magic naniesie brwi na twarz.
Drukowane w 3D suplementy diety
Z kolei Neutrogena zaprezentowała efekt swojej współpracy z Nourished, firmą specjalizującą się w druku 3D dostosowanych do potrzeb klientów żelków witaminowych. Produkt stworzony przez dwie firmy to SkinStacks, usługa polegająca na druku 3D suplementów diety wspomagających pielęgnację skóry.
Do stworzenia SkinStacks Neutrogena wykorzystuje aplikację Skin360 zaprezentowaną podczas targów CES 2020. Użytkownik po dokładnym umyciu skóry twarzy robi za pomocą aplikacji Skin360 zdjęcia, które następnie są analizowane przez sztuczną inteligencję. Później, po odpowiedzi na kilka pytań dotyczących ich skóry i celów związanych z pielęgnacją, aplikacja wybierze najlepszy dla nich suplement diety, który zostanie wydrukowany na zamówienie przez Nourished i dostarczony do domu.
Sztuczna inteligencja najlepszym przyjacielem kobiety
Debiutantem na CES 2023 jest koreańska firma Chowis, która sławę zdobyła jeszcze przed samym rozpoczęciem targów, otrzymując nagrodę CES 2023 Innovation Award za innowacyjne rozwiązania w dziedzinie sztucznej inteligencji.
Chowis zdobyło nagrodę za opracowanie małego, lecz innowacyjnego urządzenia mySkin F.A.I.N. To nakładka na przedni aparat telefonu, dzięki której specjalnie przygotowana przez Chowis aplikacja za pomocą sztucznej inteligencji jest w stanie przeanalizować różne aspekty twarzy i jej skóry, a później na podstawie jej wyników zasugerować odpowiednie produkty.
Urządzenie zdaniem Chowis może mieć zastosowanie nie tylko w domowych warunkach, ale zastosowania dla mySkin F.A.I.N znajdą także salony kosmetyczne czy sklepy, a przy dalszym rozwoju projektu również lekarze.