REKLAMA

Fejs odbraził się na kryptowaluty. To znaczy tak trochę i tak nie o wszystkim wspominając

Meta już niemal trzy lata temu zabroniła w swoich usługach reklamowania kryptowalut. Teraz zmienia zdanie – chętni mogą już kupować reklamy. Choć nie wszyscy.

kryptowaluty
REKLAMA

Gdy na początku 2018 r. Meta – właściciel Facebooka, Messengera, Instagrama, WhatsAppa i Oculusa – ogłosił całkowity zakaz kupowania reklam w jego usługach związanych z kryptowalutami, argumentował to niewystarczającą liczbą prawnych regulacji związanych z tym rodzajem środków finansowych. Nie było to złe tłumaczenie – w istocie aż do dziś wielu specjalistów od finansów i ekonomii kwestionuje uznanie wartości kryptowalut. I w istocie w wielu krajach na świecie kryptowaluty to zagadnienie, za którym lokalne prawo nie nadąża.

Czytaj też:

Ta sama Meta właśnie ogłosiła w rozesłanej do mediów informacji prasowej, że zmienia swoją decyzję. Tłumaczenia są dwa. Jedno, oficjalne, wyszczególnione w rzeczonej informacji prasowej. Drugie jest tylko spekulacją, choć brzmiącą bardzo wiarygodnie.

Można kupować reklamy kryptowalut na Facebooku. Są pewne ograniczenia.

Ogłoszona w 2018 r. nowa polityka reklamowa Mety (wtedy jeszcze Facebooka) zakładała całkowity zakaz kupowania reklam… z pewnymi wyjątkami. Meta dopuszczała współpracę z tymi partnerami reklamowymi, którzy promowali kryptowaluty mające jedną z trzech licencji użytkowych uznawanych przez tę firmę. To w praktyce oznaczało brak możliwości promowania zupełnie nowych kryptowalut na Facebooku i Instagramie, które dopiero zabiegały o pierwszych użytkowników.

Od teraz liczba uznawanych licencji wzrosła z 3 do 27. Jak tłumaczy Meta, rynek kryptowalut zaczął w ostatnich latach dojrzewać i się stabilizować, podlegając systemowi prawnemu coraz większej liczby krajów, który ustanawia jasne zasady ich użytkowania. To oficjalne wytłumaczenie. Warto jednak przypomnieć pośrednio związaną z powyższym historię kryptowaluty Mety.

REKLAMA

Meta próbowała uruchomić własny, oparty o blockchain system płatności, za sprawą którego użytkownicy Facebooka i pozostałych usług firmy mogli sobie nawzajem wysyłać pieniądze. Projekt ten odniósł sromotną klęskę. David Marcus, który prowadził ten projekt, złożył już wypowiedzenie – wraz z końcem roku opuści szeregi Mety.

Należy stanowczo podkreślić, że luzowanie zasad związanych z kupowaniem reklam kryptowalut na Facebooku oficjalnie jest tłumaczone wyłącznie nowymi regulacjami z nimi związanymi, a związek tej decyzji z porzuceniem przez Metę wprowadzenia własnego środka płatności to wyłącznie medialne domysły, niepodparte faktami. Trudno jednak nie oprzeć się wrażeniu, że to więcej niż zbieg okoliczności.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-07-16T19:00:20+02:00
Aktualizacja: 2025-07-16T17:44:48+02:00
Aktualizacja: 2025-07-16T16:30:49+02:00
Aktualizacja: 2025-07-16T14:48:36+02:00
Aktualizacja: 2025-07-16T13:15:38+02:00
Aktualizacja: 2025-07-16T13:08:33+02:00
Aktualizacja: 2025-07-16T10:47:01+02:00
Aktualizacja: 2025-07-16T10:19:56+02:00
Aktualizacja: 2025-07-16T09:54:08+02:00
Aktualizacja: 2025-07-16T09:26:48+02:00
Aktualizacja: 2025-07-16T08:22:46+02:00
Aktualizacja: 2025-07-16T07:32:57+02:00
Aktualizacja: 2025-07-16T06:51:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-16T06:41:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-16T06:31:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-16T06:21:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-16T06:11:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-15T21:04:52+02:00
Aktualizacja: 2025-07-15T20:31:08+02:00
Aktualizacja: 2025-07-15T20:08:30+02:00
Aktualizacja: 2025-07-15T19:40:25+02:00
Aktualizacja: 2025-07-15T19:02:53+02:00
Aktualizacja: 2025-07-15T18:17:50+02:00
Aktualizacja: 2025-07-15T17:36:50+02:00
Aktualizacja: 2025-07-15T17:11:10+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA