REKLAMA

Fejs odbraził się na kryptowaluty. To znaczy tak trochę i tak nie o wszystkim wspominając

Meta już niemal trzy lata temu zabroniła w swoich usługach reklamowania kryptowalut. Teraz zmienia zdanie – chętni mogą już kupować reklamy. Choć nie wszyscy.

kryptowaluty
REKLAMA

Gdy na początku 2018 r. Meta – właściciel Facebooka, Messengera, Instagrama, WhatsAppa i Oculusa – ogłosił całkowity zakaz kupowania reklam w jego usługach związanych z kryptowalutami, argumentował to niewystarczającą liczbą prawnych regulacji związanych z tym rodzajem środków finansowych. Nie było to złe tłumaczenie – w istocie aż do dziś wielu specjalistów od finansów i ekonomii kwestionuje uznanie wartości kryptowalut. I w istocie w wielu krajach na świecie kryptowaluty to zagadnienie, za którym lokalne prawo nie nadąża.

Czytaj też:

Ta sama Meta właśnie ogłosiła w rozesłanej do mediów informacji prasowej, że zmienia swoją decyzję. Tłumaczenia są dwa. Jedno, oficjalne, wyszczególnione w rzeczonej informacji prasowej. Drugie jest tylko spekulacją, choć brzmiącą bardzo wiarygodnie.

Można kupować reklamy kryptowalut na Facebooku. Są pewne ograniczenia.

Ogłoszona w 2018 r. nowa polityka reklamowa Mety (wtedy jeszcze Facebooka) zakładała całkowity zakaz kupowania reklam… z pewnymi wyjątkami. Meta dopuszczała współpracę z tymi partnerami reklamowymi, którzy promowali kryptowaluty mające jedną z trzech licencji użytkowych uznawanych przez tę firmę. To w praktyce oznaczało brak możliwości promowania zupełnie nowych kryptowalut na Facebooku i Instagramie, które dopiero zabiegały o pierwszych użytkowników.

Od teraz liczba uznawanych licencji wzrosła z 3 do 27. Jak tłumaczy Meta, rynek kryptowalut zaczął w ostatnich latach dojrzewać i się stabilizować, podlegając systemowi prawnemu coraz większej liczby krajów, który ustanawia jasne zasady ich użytkowania. To oficjalne wytłumaczenie. Warto jednak przypomnieć pośrednio związaną z powyższym historię kryptowaluty Mety.

REKLAMA

Meta próbowała uruchomić własny, oparty o blockchain system płatności, za sprawą którego użytkownicy Facebooka i pozostałych usług firmy mogli sobie nawzajem wysyłać pieniądze. Projekt ten odniósł sromotną klęskę. David Marcus, który prowadził ten projekt, złożył już wypowiedzenie – wraz z końcem roku opuści szeregi Mety.

Należy stanowczo podkreślić, że luzowanie zasad związanych z kupowaniem reklam kryptowalut na Facebooku oficjalnie jest tłumaczone wyłącznie nowymi regulacjami z nimi związanymi, a związek tej decyzji z porzuceniem przez Metę wprowadzenia własnego środka płatności to wyłącznie medialne domysły, niepodparte faktami. Trudno jednak nie oprzeć się wrażeniu, że to więcej niż zbieg okoliczności.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-06-19T08:11:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-19T07:41:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-19T07:31:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-18T21:08:40+02:00
Aktualizacja: 2025-06-18T20:07:49+02:00
Aktualizacja: 2025-06-18T18:28:03+02:00
Aktualizacja: 2025-06-18T17:53:56+02:00
Aktualizacja: 2025-06-18T17:38:40+02:00
Aktualizacja: 2025-06-18T17:06:25+02:00
Aktualizacja: 2025-06-18T16:29:59+02:00
Aktualizacja: 2025-06-18T16:15:30+02:00
Aktualizacja: 2025-06-18T15:41:16+02:00
Aktualizacja: 2025-06-18T15:23:11+02:00
Aktualizacja: 2025-06-18T14:41:01+02:00
Aktualizacja: 2025-06-18T13:02:25+02:00
Aktualizacja: 2025-06-18T12:32:56+02:00
Aktualizacja: 2025-06-18T11:13:24+02:00
Aktualizacja: 2025-06-18T10:51:28+02:00
Aktualizacja: 2025-06-18T09:29:43+02:00
Aktualizacja: 2025-06-18T08:27:25+02:00
Aktualizacja: 2025-06-18T07:40:53+02:00
Aktualizacja: 2025-06-18T06:56:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-18T06:45:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-18T06:23:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-17T21:55:35+02:00
Aktualizacja: 2025-06-17T21:41:40+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA