Biznes / News

Facebook kombinuje, jak wykorzystać blockchaina i równocześnie zakazuje reklamowania kryptowalut

Facebook wprowadził nową politykę reklamową, która zakazuje reklamowania kryptowalut.

Kryptowaluty weszły przebojem do debaty publicznej. O ile u zarania bitcoina, mało kto o nim słyszał, dziś ta, ale również inne kryptowaluty, cieszą się ogromnym zainteresowaniem mediów i zwykłych ludzi. Pod koniec ubiegłego roku bitcoin bił kolejne rekordy. Już w styczniu pisaliśmy o dużych spadkach.

Kryptowaluty są interesujące z kilku powodów. Oprócz oczywistych, czyli inwestycyjnych, stoi za nimi technologia, która inspiruje kolejne branże. Blockchainem interesuje się choćby branża medyczna, a nawet muzyczna. O mechanizmach stojących za kryptowalutami wspominał w swoim noworocznym wpisie szef Facebooka.

Interesuje mnie pogłębienie i zbadanie pozytywnych i negatywnych aspektów tych technologii oraz najlepszego sposobu ich wykorzystania w naszych usługach – pisał Zuckerberg.

Wraz ze wzrostem zainteresowania wspomnianą tematyką, rośnie też opór wokół bitcoina i kryptowalut. Przykładów nie trzeba szukać daleko, żeby było śmieszniej jednym z nich jest sam Facebook, który wprowadził właśnie aktualizację swojej polityki reklamowej.

Facebook zabrania reklamowania kryptowalut.

Serwis tłumaczy przy tym, że reklamy powinny być bezpieczne. Dla tych, które wprowadzają w błąd ma nie być miejsca na Facebooku.

Stworzyliśmy nową politykę, która zakazuje reklam promujących produkty i usługi finansowe, często związane z wprowadzającymi w błąd lub oszukańczymi praktykami promocyjnymi, takimi jak opcje binarne, Initial Coin Offering i kryptowaluty – czytamy.

Facebook twierdzi, że istnieje wiele firm, które reklamując wyżej wymienione instrumenty nie działają w dobrej wierze. Równocześnie zapewnia, że nie tylko wprowadza zakazy, ale pracuje również nad mechanizmami mającymi pomóc wykryć reklamy wprowadzające w błąd.

Business Insider poprosił o komentarz w tej sprawie rzecznika Facebooka. Wynika z niego, że nowa polityka zabrania wszelkiego rodzaju reklam dotyczących kryptowalut. Innymi słowy nie dotyczy tylko nieuczciwych reklamodawców.

nie mobile
przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst