1. SPIDER'S WEB
  2. Motoryzacja
  3. Tech
  4. Technologie

Trybeco ma sposób na porozrzucane hulajnogi elektryczne. Uratuje przed mandatem i pomoże innym

hulajnoga

Chociaż mam wrażenie, że ten problem jest dużo mniejszy niż jeszcze jakiś czas temu, to faktycznie w miastach można natknąć się źle zaparkowane hulajnogi. Łódzka firma Trybeco proponuje rozwiązanie, które pogodzi wszystkich.

Nowe przepisy regulują tę kwestię i za źle postawioną hulajnogę można nawet dostać mandat. A łapaniem niesfornych użytkowników od niedawna zajmuje się straż miejska. Łódzka firma Trybeco chcąc zapewnić porządek w mieście, a przy okazji nie dać strażnikom zarobić, jako pierwsza firma w Polsce oferuje stacje ładowania jednośladów elektrycznych.

Stacje spełniają dwie funkcje, które są ważne dla harmonijnego rozwoju mikromobilności. Przede wszystkim, dzięki nim mamy gdzie naładować pojazd, a dodatkowo wprowadzają one porządek w przestrzeni, ponieważ koncentrują pojazdy w wyznaczonych miejscach i pozwalają na bezpieczne parkowanie - mówi Tomasz Przygucki, właściciel Trybeco.

Ładowarka od Trybeco pozwala naładować pojazdy dostępne do wypożyczenia, jak i korzystać z własnych ładowarek wpiętych w udostępnione gniazda 230V.

Rodzi się pytanie: czemu jako użytkownik miałbym zostawiać hulajnogę blisko ładowarki, a nie tam, gdzie mi wygodniej?

Wydaje mi się, że odpowiedź jest dosyć prosta: żeby później nie trafiać na hulajnogi, które mają mało baterii. W ten sposób publicznie dostępne urządzenia będą służyły nam wszystkim dłużej.

Oczywiście jedna czy dwie ładowarki nie załatwią sprawy. Dlatego łodzianie z Trybeco liczą na to, że rozwiązaniem zainteresują się osiedla, deweloperzy, a przede wszystkim biznes. I faktycznie: skoro wielu pracodawców czy firm stawia na parkingi rowerowe, to ładowarki mogą być uzupełnieniem.

Ładowarka Trybeco

TrybEco dysponuje dwoma projektami. TrybEco PowerBench to kompaktowa stacja ładowania hulajnóg, w której zmieści się 10 pojazdów. TrybEco PowerBox to z kolei zadaszone moduły o wielkości jednego miejsca parkingowego, które pozwalają na zaparkowanie i ładowanie nie tylko hulajnóg, ale też rowerów i skuterów elektrycznych – obecnie instalowane moduły podwójne to stanowiska dla 12 pojazdów, które można uzupełnić o moduł ładowania dla 24 hulajnóg, oraz stacje ładowania samochodów.

Większa ładowarka

Niewątpliwie hulajnogi elektryczne stały się elementem miejskiego krajobrazu. Obecne przepisy wciąż nie bardzo sobie z nimi radzą, więc dobrze, że powstają rozwiązania, które próbują znaleźć dla pojazdów miejsce. Pozostaje czekać, czy propozycja Trybeco znajdzie chętnych lub naśladowców.