REKLAMA

Rząd chce, by Uber płacił podatki w Polsce. Firma się broni i wykazuje, ile już zapłaciła

W ciągu najbliższych kilku tygodni rząd ma przyjąć ustawę, która ureguluje działalność aplikacji przewozowych w Polsce i sprawi, że Uber zacznie płacić nad Wisłą podatki. Trwają również prace nad określeniem zasad, na jakich po drogach mogą poruszać się użytkownicy elektrycznych hulajnóg.

Rząd chce, by Uber płacił podatki w Polsce. Firma się broni i wykazuje, ile już zapłaciła
REKLAMA

„W zeszłym tygodniu Komitet Stały Rady Ministrów przyjął rozwiązania legislacyjne, które doprowadzą m.in. do tego, że Uber zacznie płacić podatki w Polsce. Do tej pory płacił wyłącznie w Holandii. Oczywiście, żeby to się stało, to jeszcze Rada Ministrów musi przyjąć ustawę i parlament” – powiedział w RMF FM szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów Michał Dworczyk.

REKLAMA

To pierwsza tak konkretna wypowiedź w sprawie Ubera w Polsce. Prace nad odpowiednim ustawodawstwem przeciągają się od kilku lat. W tak zwanym międzyczasie mówiło się już nawet o delegalizacji aplikacji przewozowych. Teraz tak daleko nikt nie ma zamiaru się posuwać. Taksówkarze wciąż uważają jednak Ubera za nielegalną konkurencję i szykują 8 kwietnia wielki strajk, który może zakończyć się paraliżem komunikacyjnym Warszawy.

REKLAMA

Szybka kontra Ubera

Na słowa Dworzyka bardzo szybko zareagowali przedstawiciele Uber Polska. „Dane Centrum Analiz Legislacyjnych i Polityki Ekonomicznej jasno wskazują na to, że Uber odprowadza najwięcej podatku korporacyjnego do budżetu państwa, znacznie więcej niż kluczowe korporacje taxi. W 2017 roku zaraportowany zysk netto spółki Uber Polska, będący podstawą opodatkowania, wyniósł 8,8 mln zł, z czego firma odprowadziła w Polsce 1,675 mln zł podatków. To największy podatek odprowadzany przez wszystkie korporacje działające w branży” - pisze, cytowany w oświadczeniu przewodniczący Federacji Przedsiębiorców Polskich Marek Kowalski.

Nowe przepisy mają również pomóc użytkownikom elektrycznych hulajnóg wypożyczanych na minuty. W tej chwili klienci Lime'a nie powinni się nimi poruszać po ulicach i ścieżkach rowerowych. Dyskusyjne jest także używanie ich na chodnikach. A odpowiednich przepisów jak nie było, tak nie ma.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-10-08T15:11:08+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T13:59:04+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T13:21:26+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T12:51:43+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T10:31:28+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T06:39:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T20:44:57+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T20:41:14+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T19:59:16+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T18:13:17+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T18:11:08+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T18:07:57+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T17:31:21+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T16:46:08+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T16:34:41+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T15:59:53+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T13:44:56+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T13:33:42+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T12:17:35+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T11:08:05+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T09:46:17+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T09:03:03+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T08:25:44+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA