Posiadacze iPhone’ów znowu zostawili kolegów z Androidem w tyle

Lokowanie produktu

Apple Pay jest w Polsce raptem kilkanaście dni, a już zbiera pokaźne żniwo. W BGŻ BNP Paribas nikt nie ma wątpliwości, że uruchomienie tej usługi było dobrym posunięciem. Już teraz z Apple Pay korzysta więcej klientów banku niż tych płacących za pomocą Google Pay. 

BGŻ BNP Paribas z Apple Pay.

Jesteśmy w trakcie rewolucji. Nie mam co do tego wątpliwości. Z jednej strony mamy płatności bezgotówkowe. Czasy, w których w ten sposób możemy przeprowadzić transakcję jedynie za pomocą tradycyjnej karty już dawno minęły. Dzisiaj zrobisz to bez najmniejszego problemu telefonem, zegarkiem, a nawet pierścionkiem.

Gotówka w odwrocie i to się raczej nie zmieni.

Z drugiej perspektywy w naszej rzeczywistości (mimo, że być może większość z nas tego jakoś jeszcze szczególnie nie odczuwa) zakotwiczyły chyba na dobre cyfrowe waluty. Genezą powstania pierwszej kryptowaluty była chęć stworzenia systemu poza systemem. Żeby nie było najmniejszego problemu z natychmiastową transakcją pieniędzy z konta dajmy na to polskiego Kowalskiego na konto jego znajomego w Japonii. Bez pośredników, procedur, całej tej formalno-biurokratycznej otoczki.

I chociaż taka formuła dosyć szybko zaczęła interesować przestępców i ucierpiała na tym renoma kryptowalut, to trudno nie zgadzać się z tezą mówiącą, że w perspektywie kilkunastu lat płatności bezgotówkowe, wspierane coraz bardziej przez cyfrowy pieniądz, wyprą gotówkę. Może nie całkowicie, ale na margines bez problemu.

BGŻ BNP Paribas ma oczy szeroko otwarte.

I ta powolna być może, ale jednak stała zmiana zasad na rynku finansowym, oraz nowe regulacje, jak unijna dyrektywa PSD2 powodują, że banki muszą jeszcze staranniej pisać strategię na najbliższe lata. W BGŻ BNP Paribas nie mają żadnych wątpliwości, w jakim kierunku muszą iść.

Pierwszym, podstawowym i niezbędnym krokiem było stworzenie własnej aplikacji mobilnej.  Ta spod skrzydeł BGŻ BNP Paribas pozwala m.in. na szybkie przelewy i podgląd konta bez konieczności logowania.

Sygnał od klientów: chcemy Apple Pay.

Krokiem milowym, wyjątkowo oczekiwanym nad Wisłą, było pojawienie się kolejnej cegiełki w bezgotówkowym murze, czyli płatności przez smartfon spod znaku ugryzionego jabłka.

Infrastruktura też ma znaczenie.

Chcąc faktycznie realizować wieloletnią taktykę odchodzenia od transakcji gotówkowych i podsuwania swoim klientom nowych rozwiązań w kontekście cyfrowego pieniądza, trzeba też pamiętać o odpowiedniej infrastrukturze. Powielane przez aplikacje mechanizmy to jeszcze nie wszystko. W BGŻ BNP Paribas zdają sobie z tego sprawę.

Reakcja klientów rozwiewa resztki wątpliwości.

Apple Pay pojawiło się w Polsce raptem parę tygodni temu. Ale mimo tak krótkiego czasu widać jak na dłoni, że było to rozwiązanie jak najbardziej oczekiwane przez klientów. Widać to zwłaszcza w bankach, które od samego początku uruchomiły u siebie taką opcję. Wśród nich nie zabrakło BGŻ BNP Paribas.

* Partnerem tekstu jest marka BGŻ BNP Paribas.

Lokowanie produktu
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-10-08T15:50:13+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T15:39:40+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T15:11:08+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T13:59:04+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T13:21:26+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T12:51:43+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T10:31:28+02:00
Aktualizacja: 2025-10-08T06:39:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T20:44:57+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T20:41:14+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T19:59:16+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T18:13:17+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T18:11:08+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T18:07:57+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T17:31:21+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T16:46:08+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T16:34:41+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T15:59:53+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T13:44:56+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T13:33:42+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T12:17:35+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T11:08:05+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T09:46:17+02:00
Aktualizacja: 2025-10-07T09:03:03+02:00