Apple walczy o gry na Maca, a użytkownicy mają je w nosie. Twórcy Counter-Strike’a uciekają
Mnóstwo wysiłku, jaki został włożony w narzędzia deweloperskie, mające ujarzmić moc komputerów Mac w kontekście gier wideo, wydaje się nie obchodzić posiadaczy tych komputerów. Nie chcą na nich grać i kropka.
Komputery Mac raczej nie kojarzą się z grami wideo i po prawdzie nic dziwnego. Apple od wielu lat pozycjonuje te komputery jako urządzenia do kreatywnej pracy, a nie do tej formy rozrywki. Zresztą przez wiele lat owe komputery w typowej konfiguracji wręcz do gier 3D się nie nadawały. Tyle że czipy Apple Silicon mają całkiem sporo mocy obliczeniowej, również w kwestii renderowania trójwymiarowej grafiki. To w połączeniu z bardzo szybką zunifikowaną pamięcią i sprawnym CPU czyni z Maca teoretycznie całkiem żwawą konsolę do gier.
Apple uważa podobne. Za sprawą MetalFX deweloperzy mogą stosować technikę rekonstrukcji obrazu podobną do Nvidia DLSS czy Intel XeSS. Game porting toolkit jest z kolei potężnym narzędziem pozwalającym na uruchamianie kodu gry napisanej na inne środowisko na komputerze Apple’a. Owych wysiłków jest znacznie więcej, a pierwsi twórcy gier zaczynają reagować. Z jakimi efektami?
Co nowego w grach wideo?
"Nie będziemy już oferować Counter-Strike’a na komputery Mac". Z powodu braku chętnych.
Counter-Strike to gra absolutnie kultowa. To jedna z najbardziej znanych i najpopularniejszych gier komputerowych na rynku, nadal będąca bardzo ważną dyscypliną w e-sporcie. Co oznacza, że chętnych graczy do zabawy brakować nie powinno. Znaczy się, pod warunkiem, że chodzi o graczy z innymi niż Mac komputerami.
Counter-Strike 2 nie tylko na razie nie ma wersji na macOS-a, ale też jej się nie doczeka w przyszłości. Twórcy gry uznali Linuxa i Windowsa za ważniejsze platformy. Co więcej, Counter-Strike Global Offensive przestanie obsługiwać karty graficzne DirectX 9 i 32-bitowe systemy operacyjne. A także system macOS. Dlaczego?
Jak twierdzi wydawnictwo odpowiedzialne za grę, zbiór graczy z kartami graficznymi nie obsługującymi API nowszego niż DirectX połączony ze zbiorem użytkowników 32-bitowych systemów operacyjnych połączony ze zbiorem użytkowników macOS-a... to mniej niż 1 proc. graczy Counter-Strike’a.
Osoby, które zakupiły grę, mogą prosić o zwrot pieniędzy, który jest bez problemu uznawany. Wizja Maca jako komputer nie tylko do tworzenia, ale i do grania pozostaje mocno zachwiana.