Eksperymenty YouTube'a z reklamami. Będzie odliczanie?
Co wolisz - częste przerywanie klipu krótkimi reklamami, czy rzadsze dłuższymi? YouTube rozważa zmianę sposobu, w jaki funkcjonuje jego darmowa, telewizyjna wersja.
Jak często oglądasz YouTube’a na telewizorze? Jeżeli nierzadko i nie jest to płatny YouTube Premium, to niebawem odczujesz pewne zmiany. Usługa w ramach eksperymentu zmieni sposób, w jaki serwuje reklamy. Zamiast kilkukrotnie przerywać klip krótkimi klipami, przerwa ma być jednokrotna, mniej więcej w połowie klipu - ale za to dłuższa, pozwalając na równie dłuższe kreacje i spoty. Konkretna długość przy tym nie jest z góry ustalona.
W związku z omawianymi zmianami zmodyfikowana też będzie informacja o bloku reklamowym. Zamiast informacji Odtwarzanie klipu zostanie wznowione po reklamach pojawi się licznik czasowy, odliczający sekundy do możliwości pominięcia emitowanej reklamy.
Nowości ze świata internetowego wideo:
YouTube na smart TV coraz ciekawszy.
YouTube zastrzega przy tym, że to eksperyment - na razie przeprowadzany na losowej grupie użytkowników, których reakcje na nowy format reklamowy będą analizowane. Usługodawca jest jednak dobrej myśli i wierzy w swoją nową strategię. Już teraz zapowiada, że w razie pozytywnego odzewu rozszerzy nowy format reklam na wszystkich użytkowników aplikacji YouTube na telewizory.
YouTube dla smart TV rozwija się ostatnio dość dynamicznie. Co prawda usługa obsługuje formaty typowe dla telewizji (wysoka rozdzielczość, poszerzona paleta barwna, dźwięk przestrzenny i tym podobne) od dawna, jednak opieszałość producentów telewizorów we wprowadzaniu obsługi nowych kodeków do ich urządzeń sprawiała, że przez długi czas wysoka jakość nagrań pozostawała niedostępna nawet dla topowych telewizorów.
Na dziś YouTube obsługuje Ultra HD, czyli rozdzielczość 4K (3840 x 2160 pikseli). YouTube obsługuje również HDR10 i HDR10+, które są formatami obrazu o wysokim zakresie dynamicznym (High Dynamic Range). YouTube nie obsługuje jednak Dolby Vision, który jest innym formatem HDR opracowanym przez firmę Dolby, ponieważ wymaga on dodatkowych opłat licencyjnych od producentów treści i sprzętu. Jeśli chodzi o dźwięk, YouTube obsługuje dźwięk przestrzenny (surround sound), który pozwala na uzyskanie efektu dźwięku dochodzącego z różnych kierunków. YouTube nie obsługuje jednak Dolby Atmos i DTS.