REKLAMA

Pokaz Unreal Engine 5.2 z owacjami. Tak będą wyglądać gry przyszłości

Podczas panelu State of Unreal producenci popularnego silnika gier Unreal Engine pochwalili się nowymi możliwościami wprowadzonymi wraz z aktualizacją 5.2. Pokaz robi gigantyczne wrażenie, co doskonale odzwierciedla reakcja publiczności.

Unreal Engine 5.2
REKLAMA

Podczas Game Developers Conference 2023 producenci Unreal Engine pochwalili się nowymi oraz ulepszonymi funkcjami silnika, dostępnymi wraz z aktualizacją 5.2. Pokaz wzbudził wielkie zainteresowanie publiczności, a komentujący na YouTube zachwycają się fotorealistyczną grafiką o niespotykanym poziomie szczegółowości. Do tego proceduralnie generowaną.

REKLAMA

Twórcy Unreal Engine 5 rozpalili wyobraźnię graczy eksploracją otoczenia w pojeździe terenowym.

Producenci UE najpierw chcieli skupić się na tym, jak silnik fizyczny Chaos sprawuje się podczas symulowania jazdy po nierównej nawierzchni, w tym kamieni o zróżnicowanym kształcie. Warto zaznaczyć, że pokaz miał za zadanie zarówno pokazać wpływ nierówności na pojazd, jak również wpływ pojazdu na otoczenie, w tym poruszające się kamienie oraz rozchlapującą się wodę.

Oczami wyobraźni widzę już nowego Snowrunnera/Mudrunnera, zmuszającego graczy do walki z naturą przy pomocy pedałów gazu, hamulca oraz koni mechanicznych. To kapitalna seria gier, w której bogate, obfite w interaktywne detale otoczenie naprawdę ma znaczenie. W przeciwieństwie do wielu gier wyścigowych, w których pędzimy niczym rakieta, a tło zamienia się w mało istotną, rozmazaną smugę.

Entuzjastyczną reakcję widzów wzbudził Substrate - nowy system zarządzania powierzchniami.

REKLAMA

Producenci silnika wskazali zalety swojego rozwiązania, pozwalającego nakładać rozmaite warstwy na powierzchni obiektów: jedna gromadzi brud i kurz kiedy inna zapewnia ograniczoną przepuszczalność światła, wzajemnie oddziałując na siebie bez generowania artefaktów. Wszystko to przy zbliżonym koszcie mocy do współcześnie wykorzystywanych shaderów, zyskując w zamian bardziej złożony, zniuansowany efekt końcowy.

Kolejne głosy zachwytu oraz oklaski dało się usłyszeć, gdy producenci silnika pokazali, jak szybko Unreal Engine 5.2 generuje proceduralne obszary lokacji, z zachowaniem dużego stopnia złożoności, niepowtarzalności oraz ogólnej spójności artystycznej, za którą odpowiada człowiek. Taka proceduralnie generowana zawartość ma się przydać deweloperom zwłaszcza podczas tworzenia teł oraz mniej istotnych fragmentów lokacji.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA