REKLAMA

Zapłacicie więcej dla własnego dobra. Tako rzecze Apple i pozwala podnosić ceny subskrypcji bez zgody użytkownika

Apple pozwoli twórcom aplikacji podnosić ceny subskrypcji bez naszej zgody i przekonuje, że to dla naszego dobra. Na szczęście pojawiły się tutaj pewne ograniczenia, dzięki którym aplikacje nie ogołocą nas w jeden miesiąc z całej wypłaty.

18.05.2022 14.03
Apple pozwoli twórcom aplikacji podnosić ceny subskrypcji bez naszej zgody
REKLAMA

Apple ogłosił aktualizację sposobu odnawiania się subskrypcji oraz powiadamiania użytkowników o przedłużeniu wygasającej usłudze. Od teraz usługi odnawiające się cyklicznie będą odnawiać się i pobierać opłatę od użytkownika bez wymogu jakiejkolwiek akcji z jego strony.

REKLAMA

AppStore wprowadził odświeżanie subskrypcji bez zgody użytkownika

Według nowej polityki Apple zdalne odnawianie się subskrypcji to krok w stronę użytkowników, którzy dotychczas musieli potwierdzać kontynuację subskrypcji. Bez manualnego zatwierdzenia, dana subskrypcja po prostu się kończyła, zmuszając użytkowników do ponownej subskrypcji lub AppStore. Od teraz odnawianie subskrypcji będzie wymagać minimalnego zaangażowania ze strony użytkowników. Jednocześnie Apple nakłada na deweloperów wymóg informowania użytkowników o nadchodzącym okresie rozliczeniowym i możliwościach anulowania usługi za pomocą powiadomień w aplikacji, powiadomień push lub wiadomości e-mail.

Aktualizacja przynosi również zmiany dla deweloperów, którzy będą zmieniać ceny swoich subskrypcji. Dotychczas w przypadku, w którym dana odnawiająca się cyklicznie usługa podnosi swą cenę, jeżeli użytkownik nie wyrazi zgody na subskrypcję po nowej cenie, nie zostaje on obciążony kosztami w następnym cyklu rozliczeniowym, a subskrypcja po prostu wygasa.

REKLAMA

Od teraz usługi, których cena wzrośnie w czasie cyklu rozliczeniowego, odświeżą się automatycznie, bez wymogu zatwierdzenia przez użytkownika. Jednocześnie Apple zastosuje limity, które mają zapobiegać nadużyciom przez deweloperów.

Oprócz nałożenia na twórców aplikacji wymogu powiadamiania użytkowników o nadchodzących zmianach, od teraz AppStore nakłada limity zmian cen subskrypcji. Właściciel aplikacji nie może zmienić ceny odnawiającej się subskrypcji częściej niż raz na rok. Jednorazowa podwyżka nie może wynieść więcej niż 5 dolarów lub 50% obecnej ceny subskrypcji (w przypadku usług odnawiających się co miesiąc) i 50 dolarów lub 50% obecnej ceny (w przypadku usług odnawiających się co roku), jednocześnie wartość podwyżki musi zostać dostosowana do wymogów lokalnego prawa

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA