Oprogramowanie  /  Artykuł

App Store - jak płacić, jak odzyskać pieniądze, jak dostać fakturę? Poradnik

Picture of the author

W AppStore mamy możliwość zakupić wiele różnych aplikacji codziennego użytku, m.in. gry, aplikacje pomagające w organizacji, aplikacje do medytacji czy do przerabiania zdjęć. Jak to zrobić?

Z tego poradnika dowiesz się:

Jak się płaci w AppStore?

Aby rozpocząć zakupy w aplikacji, należy najpierw mieć potwierdzoną metodę płatności. Dodanie metody płatności wygląda następująco:

  • wchodzimy w „Ustawienia konta”;
  • klikamy w imię i nazwisko;
  • szukamy sekcji „Płatność i wysyłka;
  • klikamy „Dodaj metodę płatności”.

Możemy wybrać różne metody płatności: podpięcie karty kredytowej lub debetowej, karty Revolut albo karty przedpłacone, które znajdziemy w sklepach lub kioskach oraz Blikiem.

Gdy kupimy daną rzecz lub zapłacimy za subskrypcję, nasze konto zostanie obciążone od razu lub w ciągu kilku dni po zakupie. Warto także pamiętać o anulowaniu subskrypcji, jeśli już nie będziemy chcieć dłużej korzystać z jakiejś usługi. Inaczej płatność będzie regularnie pobierania do momentu anulowania.

AppStore: gdzie są zakupione aplikacje i subskrypcje?

W aplikacji App Store możemy zarządzać subskrypcjami oraz przeglądać i pobierać zakupione aplikacje. 

Wszystkie zakupy znajdziemy w historii zakupów w „Ustawieniach konta” na naszym urządzeniu Apple. Po kliknięciu w imię i nazwisko znajdujemy sekcję „Multimedia i zakupy”, gdzie możemy przeglądać, co już zakupiliśmy.

AppStore: jak zwrócić zakupy?

Jeśli chcemy uzyskać zwrot pieniędzy za kupiony produkt lub aplikację, najpierw musimy wejść na stronę.

Po zalogowaniu znajdujemy rzecz, którą chcemy zwrócić i klikamy obok w opcję „Zgłoś lub Zgłoś problem”. Następnie wykonujemy wszystkie instrukcje podane na stronie i podajemy powód, przez który chcemy zrezygnować z zakupu. Na koniec musimy przesłać zgłoszenie. Zwrot pieniędzy dostaniemy maksymalnie po 7 dniach roboczych, licząc od dnia zlecenia zwrotu przez Apple.

Jak anulować subskrypcję Apple AppStore?

Anulowanie subskrypcji na urządzeniach iPhone, iPad, iPad touch jest najszybszą opcją. Na początku należy wejść aplikację „Ustawienia”, a potem kliknąć w swoje imię i nazwisko. Następnie klikamy na „Subskrypcje” i wybieramy odpowiednią pozycję, którą chcemy usunąć. Wybieramy „Anuluj subskrypcję” i w ten sposób usuwamy niechcianą usługę. 

Z kolei ten sam proces, tylko że na komputerze Mac wygląda nieco inaczej.

Proces rozpoczynamy od wejścia w App Store i zalogowania na swoje konto. Klikamy na ikonę konta (lewy dolny róg ekranu) i opcję „Pokaż informacje” (na górze ekranu), a następnie szukamy sekcji „Subskrypcje” i wybieramy opcję „Zarządzaj”. Wchodzimy w opcję „Edycja” i klikamy „Anuluj subskrypcję”. Po tym nasza subskrypcja znika.

Jak uzyskać fakturę VAT w AppStore?

W ciągu 2 do 3 dni roboczych od dokonania zakupu otrzymamy wiadomość e-mail z fakturą.

Należy jednak wcześniej w ustawieniach konta dopisać NIP oraz nazwę firmy do swojej nazwy użytkownika: wpisać go w imię i nazwisko lub w pole adres/dodatkowe - dzięki temu dane firmy pojawią się na fakturze.

Zdjęcie główne: BigTunaOnline / Shutterstock.com