Alior Bank rozpoczyna migrację klientów na nowy system bankowości internetowej
Połowa 2019 r. to ostateczny termin, do kiedy wszyscy klienci będą korzystać już z nowego systemu bankowości internetowej. Spieszyć się z przeprowadzką nie trzeba, ale Alior Bank rozpoczyna migrację już we wrześniu.
Wzrost satysfakcji klientów dzięki prostej, przejrzystej ofercie oraz najnowszej generacji rozwiązaniom mobilnym i internetowym - to najważniejsze priorytety „Cyfrowego buntownika”, strategii Alior Banku na lata 2017–2020. I trzeba przyznać, że w realizacji kolejnych celów są konsekwentni.
Cyfrowy buntownik edukuje i nie tylko.
Alior Bank wydaje się doskonale rozumieć wyzwania, jakie stawiają nowe regulacje, w tym unijna dyrektywa PSD2. Stąd pomysł na program akceleracyjny Alior Bank Startup Accelerator, który ma wyłowić najlepiej zapowiadające się na przyszłość startupy.
Z kolei akcja PhishingSTOP ma charakter edukacyjny i jest skierowana przede wszystkim do klientów idywidualnych, by ci byli bardziej odporni na próby internetowych oszustw. Ale te dwa przykłady „Cyfrowego buntownika” nie wypełniają. Czas na jego kolejną odsłonę.
Alior Bank rozpoczyna migrację klientów.
Obecnie Alior Bank ma dwa systemy bankowości internetowej. Ten nowy zadebiutował ponad rok temu - w połowie 2017 r. Różnica w porównaniu do starego polegała przede wszystkim na tym, że jego następca oparty jest na technologii RWD, dzięki której system pokazuje się naszym oczom w tej samej formie zarówno na smartfonach, tabletach, jak i monitorach komputerów.
Migracja na ten system bankowości internetowej zaczyna się za chwilę - we wrześniu. Będzie prowadzona systematycznie i potrwa najdalej do połowy przyszłego roku. Wtedy najpóźniej stary system przestanie działać. Na potrzeby całego procesu Alior Bank podzielił swoich klientów na trzy grupy.
Sprawdź, w jakiej jesteś grupie i czekaj na informację.
Pierwszą grupę stanowią klienci, którzy mają oba systemy, ale korzystają tylko z tego nowego. Alior Bank szacuje, że może być ich ok. 130 tys. Dla nich migracja będzie prawie niezauważalna. Po prostu w pewnym momencie stary system przestanie działać, o czym nie korzystający z niego użytkownicy mogą nawet nie zdawać sobie sprawy.
Druga grupa składa się z klientów, którzy korzystają obecnie z obu systemów: starego i nowego. Najbardziej jednak to, że Alior Bank rozpoczyna migrację, odczuje trzecia grupa klientów, czyli ci, którzy korzystają wyłącznie ze starych rozwiązań. Bank ma wysyłać stosowne informację do członków poszczególnych grup. Jeśli ktoś natrafi na problemy, pracownicy Alior Banku chętnie pomogą. Jak najlepiej i najbezpieczniej dokonać migracji w przyszłości, podpowiedzą też przygotowane przez bank filmy instruktażowe, tutoriale, czy panele z najczęściej zadawanymi pytaniami.