REKLAMA

22 rzeczy, które musisz wiedzieć o Netfliksie, a niektóre mogłeś przegapić

Choć mogłoby się wydawać, że Netfliksa znają już wszyscy, nie dla każdego oczywiste jest, jak korzystać z tego serwisu. Oto garść porad, jak zacząć swoją przygodę z platformą po brzegi wypełnioną serialami i filmami. No to... zaczynamy!

04.08.2017 07.14
Netflix - jak to działa? Sprawdź nasz poradnik i oglądaj świetne seriale
REKLAMA
REKLAMA

Netflix: jak korzystać?

1. Jak założyć konto w serwisie Netflix?

To bardzo proste. Po tym jak wejdziesz już bezpośrednio na stronę serwisu Netflix, musisz kliknąć w czerwony przycisk z napisem "Zacznij bezpłatny miesiąc". Wówczas strona przekieruje cię na widok tabeli z wyborem planu. Musisz wybrać ten, który najlepiej ci odpowiada, zaakceptować wybór, następnie podać swojego maila, wymyślić i podać hasło i zarejestrować się. Po rejestracji pojawi się informacja o wyborze metody płatności. Możemy zdecydować się na płatność PayPalem albo do konta przypisać kartę pozwalającą na internetowe płatności (karta kredytowa bądź debetowa – Visa, MasterCard, Amex). Następnie, zależnie od wyboru metody, podajemy dane z karty albo kończymy rejestrację w serwisie PayPal. Opłaty za wybrany plan zostaną naliczone dopiero po bezpłatnym okresie – informacja o tym, kiedy kończy się bezpłatny okres, pojawi się podczas rejestracji.

To zależy, na jaki plan się zdecydujemy. Za miesiąc korzystania i oglądania nieograniczonej liczby godzin i wszystkich dostępnych w serwisie produkcji zapłacimy albo 34 zł (pakiet podstawowy), 43 zł (pakiet standard), 52 zł (pakiet premium).

3. Jak pobierane są płatności?

Opłata zostanie pobrana automatycznie z góry (na początku okresu rozliczeniowego; dla każdego będzie to inny dzień, bo w innym dniu założył konto w serwisie Netflix) z konta bankowego lub z konta PayPal.

4. Co z okresem próbnym?

Jest dostępny dla nowych osób zakładających konto i trwa miesiąc. Po okresie próbnym kolejny miesiąc jest już płatny według wybranego planu.

5. Jak i kiedy mogę zrezygnować z Netfliksa?

Z Netfliksa możesz zrezygnować w każdej chwili. Wystarczy, że po zalogowaniu na konto i wejściu w swój profil rozwiniesz u góry ekranu menu kontekstowe i klikniesz w hasło "Konto". Tam pod napisem "Anuluj członkostwo i rozliczenia" musisz kliknąć w przycisk "Anuluj członkostwo". Wówczas zrezygnujesz z dalszych opłat za konto. Oznacza to, że jeśli twój okres rozliczeniowy kończy się wraz z końcem danego miesiąca kalendarzowego, a anulujesz członkostwo w połowie tego miesiąca, to możesz jeszcze korzystać z Netfliksa do końca tego okres rozliczeniowego (płacisz za usługę z góry). Opłata za kolejny miesiąc rozliczeniowy nie zostanie pobrana. Jeśli więc chcesz skorzystać wyłącznie z okresu próbnego, możesz zaraz po rejestracji anulować członkostwo – nic nie zapłacisz, a przez 30 dni możesz zobaczyć, jak działa serwis i obejrzeć seriale oraz filmy.

6. Anulowałem członkostwo - co z moimi danymi, które podałem, tworząc konto?

Tu już sprawa jest bardziej skomplikowana. Nawet jeśli anulujesz członkostwo, twoje konto w serwisie nadal istnieje. A więc jest do niego przypisana metoda płatności (tyle że na ten moment zablokowana), widnieje imię i nazwisko itd. Twoje dane oczywiście są chronione. Niemniej anulując członkostwo, nie usuwasz jednocześnie konta. Możesz się na nie dalej zalogować i włączyć usługę na nowo, decydując się na ponoszenie kosztów (miesiąc próbny już wykorzystałeś). Jeśli chcesz całkowicie zrezygnować z posiadania konta w Netfiksie i tym samym usunąć informacje na temat płatności, powinieneś napisać wiadomość na adres privacy@netflix.com z prośbą o usunięcie konta. Trzeba oczywiście pamiętać o podaniu adresu e-mail, do którego przypisany jest nasz profil w Netfliksie.

Netflix - jak to działa? Sprawdź nasz poradnik i oglądaj świetne seriale class="wp-image-582302"

7. Dlaczego chcąc skorzystać z okresu próbnego, muszę podawać dane dotyczące płatności?

To bardzo proste – by wyeliminować oszustwa. Gdybyśmy tworzyli konto i korzystali z okresu próbnego, a weryfikacja odbywałaby się jedynie za pomocą maila, cóż... prawdopodobnie część użytkowników serwisu nigdy nie zapłaciłaby abonamentu, a co miesiąc zakładała nowego e-maila, konto na platformie i oglądała seriale oraz filmy za darmo.

8. Czy zanim założę konto mogę sprawdzić, co jest w ofercie?

No... nie do końca. Wchodząc na stronę Netfliksa, możesz kliknąć w napis "Netflix Originals", który znajduje się w stopce u dołu strony. Przeniesiesz się wówczas na podstronę, w której znajduje się lista oryginalnych produkcji serwisu, które są przez nią produkowane bądź koprodukowane. Ale tytułów dostępnych do oglądania jest znacznie, znacznie więcej. Zobaczysz je wszystkie dopiero po utworzeniu konta na platformie... albo możesz skorzystać z wyszukiwarki Google - będzie pomocna.

9. Czy i jak mogę oglądać filmy i seriale offline w Netliksie?

Oczywiście, że możesz. Korzystając z aplikacji i przeglądając listę odcinków różnych seriali oraz filmów, zauważysz obok podglądu wideo małą ikonkę przedstawiającą strzałką skierowaną w dół i poziomą linię. To ona oznacza, że dany odcinek czy film możesz pobrać do pamięci swojego mobilnego urządzenia i obejrzeć go potem, kiedy nie będziesz miał dostępu do internetu czy szkoda ci będzie transferu na oglądanie wideo. Możesz pobrać tyle plików, ile zmieści się w twoim urządzeniu. Po jakimś czasie pobrane materiały znikną samoczynnie, ale możesz oczywiście usunąć je wcześniej – przed czy po obejrzeniu. Możliwość oglądania offline nie jest dostępna dla wszystkich tytułów, ale większość z nich można oglądać właśnie w ten sposób.

10. Na jakich urządzeniach mogę korzystać z Netfliksa?

Wszelakich. Na laptopie, komputerze stacjonarnym, urządzeniach mobilnych z systemami Android, iOS i Windows, na konsolach, smart tv. Na Netfliksa wejdziesz przez przeglądarkę internetową albo możesz pobrać ze sklepu na swoim tablecie lub smartfonie aplikację i ją zainstalować. Część urządzeń, takich jak nowoczesne telewizory, mają już wgraną aplikację Netfliksa, która będzie dostępna dla ciebie od razu po włączeniu sprzętu.

netflix aplikacja android i ios class="wp-image-582301"

11. Co z bezpieczeństwem dzieci korzystających z Netliksa?

Istnieje coś takiego jak profil "Kids" (można go usunąć), który jest dostępny w każdym planie i znajdują się tam programy – w zależności od naszego wyboru – albo dla małych dzieci, albo dla małych i starszych. Na każdym profilu możemy ustawić w zarządzaniu profilem, jakie materiały ze względu na ograniczenia wiekowe mają być dostępne. Oczywiście istnieje zagrożenie, że dziecko zmieni te ustawienia albo będzie oglądało coś w ramach naszego profilu, który nie będzie miał ograniczeń wiekowych. Wówczas w ustawieniach konta możemy ustalić 4-cyfrowy kod PIN, który trzeba będzie podawać na każdym profilu przed obejrzeniem każdego filmu, serialu lub programu przekraczającego ustalone ograniczenie wiekowe.

12. Jak działają poszczególne plany?

W ramach jednego konta możemy stworzyć maksymalnie pięć profili użytkowników, ale to, na ilu jednocześnie urządzeniach będzie można korzystać z Netfliksa, determinuje wybrany pakiet. Są trzy plany do wyboru – Podstawowy, Standard i Premium. W ramach podstawowego możemy jednocześnie oglądać programy i filmy w Netfliksie na jednym urządzeniu. Z naszego konta możemy korzystać na dowolnej liczbie urządzeń, chodzi tylko o równoczesne oglądanie. Pakiet podstawowy kosztuje 34 złote miesięcznie. W ramach pakietu standard możemy jednocześnie oglądać Netfliksa na dwóch ekranach, czyli dwie osoby mogą równocześnie oglądać co chcą, każde na swoim urządzeniu. Liczba urządzeń, na których ogółem korzystamy z naszego konta jest dowolna. Dostępna jakość materiałów wideo to HD. Pakiet standard kosztuje 43 złote miesięcznie. Pakiet premium to możliwość oglądania programów na czterech urządzeniach jednocześnie. Liczba urządzeń, na których korzystamy z usługi jest dowolna, a materiały są udostępniane w jakości HD i Ultra HD. Koszt pakietu premium to 52 złote miesięcznie.

13. Jak zarządzać profilami przypisanymi do konta i po co?

To proste – po zalogowaniu na konto otwiera nam się strona, na której wybieramy, w ramach którego profilu chcemy korzystać z Netfliksa. Tam tworzymy nowe profile, a także możemy je edytować, klikając na przycisk "Zarządzaj profilami" (opcja dostępna będzie także, kiedy już wybierzemy dany profil, u góry w menu kontekstowym). Zarządzając profilem, możemy ustawić jego domyślny język, kolor i wygląd ikonki, nazwę oraz materiały dla jakich grup wiekowych będą dostępne w ramach tego profilu. Możemy też tam usunąć dany profil.

14. Jak zarządzać kontem i po co?

Klikając w napis "Konto" w menu górnym kontekstowym. Znajdziemy tam wszystkie potrzebne nam opcje dotyczące zmiany planu, napisów, a także np. ustawień odtwarzania. Domyślnie zaznaczona jest opcja o automatycznej jakości wideo, możemy ją zmienić na wysoką, zwłaszcza, jeśli nasz pakiet pozwala na oglądanie w HD. W ustawieniach konta możemy też zaznaczyć, że chcemy brać udział w testach (właśnie ta opcja jest ustawiona domyślnie). Wówczas Netflix będzie testował na nas nowinki, które wprowadza.

15. Gdzie i kiedy mogę zmienić plan?

W ustawieniach konta i w dowolnym momencie. Pakiet i cena zmienią się, kiedy zacznie się następny okres rozliczeniowy. Przypomnijmy, że są trzy plany – Podstawowy, Standard i Premium.

16. Gdzie zmienię wygląd napisów?

W ustawieniach konta, w boksie "Mój profil", klikając w napis "Wygląd napisów". Warto dodać, że Netflix zapewnia nam napisy, dubbing lub lektora w języku polskim (i innych, np. niemieckim czy angielskim).

netflix aplikacja iphone android class="wp-image-582303"

17. Jak mogę wyszukiwać poszczególne filmy i seriale?

Wpisując tytuły w wewnętrzną wyszukiwarkę albo przeglądając poszczególne kategorie.

18. Jak wyszukać gatunki, które mnie interesują?

W menu u góry, klikając w napis "Przeglądaj". Pojawią nam się różne opcje, pod jakim kątem możemy przeglądać serwis. Możemy wyświetlić np. wszystkie komedie, produkcje ostatnio dodane, czy wszystkie filmy z gatunku sci-fi, a potem uszeregować je pod względem różnych kryteriów, np. alfabetycznie lub żeby jako pierwsze w ramach danej kategorii wyświetlały się te, które Netflix nam poleca. Możemy iść też o krok dalej, czyli odnaleźć ukryte kategorie za pomocą kodów lub wyposażyć się w specjalne rozszerzenie do Chrome'a.

19. Skąd wiem, który odcinek serialu oglądałem jako ostatni albo czy już widziałem ten film?

Najprościej byłoby powiedzieć – bo przecież wiem, że już to widziałem i pamiętam, ale... pamięć bywa zawodna. Na szczęście Netflix zapamiętuje, co widzieliśmy i ile minut z danego filmu czy odcinka serialu, programu obejrzeliśmy. Kiedy klikniemy na jakiś materiał, który np. skończyliśmy oglądać tydzień temu, otworzy nam się w tym momencie, w którym go wyłączyliśmy; tak z samo z serialem – otworzy nam się nowy odcinek, jeśli poprzedni obejrzeliśmy w całości albo dany epizod, w momencie w którym skończyliśmy go oglądać. Poza tym na podglądzie danego filmu czy odcinka widzimy czerwony pasek pokazujący, ile minut danego wideo obejrzeliśmy. Także wchodząc w ustawienia konta, w boksie "Mój profil", możemy kliknąć w "Moja aktywność" i wówczas przeniesiemy się na podstronę zawierającą listę naszych odtworzeń w kolejności chronologicznej – od ostatniego do najstarszego. Generalnie Netflix dba o to, byśmy nie pogubili się w tym, co ostatnio oglądaliśmy. Filmy i seriale, które już obejrzeliśmy albo które chcemy obejrzeć możemy także dodawać do swojej listy (wtedy wszystkie będziemy mieli w zakładce "Moja lista").

Wystarczy kliknąć na napis, który pojawi się po włączeniu odcinka. Netflix myśli też za nas i sam będzie pomijał intro. Co więcej, możemy już łatwo za pomocą jednego kliknięcia pomijać także intro, które jest w środku serialu.

21. Czy nowe odcinki otwierają się automatycznie?

Tak, po kilkunastu sekundach, jeśli zaznaczoną mamy taką opcję w ustawieniach konta (możemy ją odznaczyć). Możemy oczywiście przyspieszyć odtworzenie nowego odcinka serialu, klikając w przycisk "play" w okienku, w którym pojawi się zajawka następnego odcinka.

22. Czy Netflix podpowie mi, co warto obejrzeć?

REKLAMA

Tak! Co warto zaznaczyć, to fakt, że pomogą mu w tym nasze łapki w górę lub w dół, którymi ocenimy dany tytuł. Ponadto klikając w dany film czy serial, zobaczymy liczbę procentów – chodzi o to, na ile ten tytuł zgodny jest z naszym gustem (kształtuje się na podstawie tego, co oglądamy). Każdy profil wygląda zupełnie inaczej, bo jest spersonalizowany pod nasze gusta – co innego będzie nam polecane, pokazane jako pierwsze itd. Oczywiście, będzie zmieniać się to z biegiem czasu. Ponadto jakiś czas temu Netflix wprowadził nowe udogodnienie – prezentowane tytuły są wzbogacane o krótkie wideo widoczne na podglądzie, które ma nam ułatwić wybór danego filmu, serialu (wideo nie jest trailerem, a esencją danego materiału). Może się też zdarzyć tak, że wpiszemy w wewnętrzną wyszukiwarkę Netfliksa tytuł, którego nie ma w bibliotece serwisu. Wówczas platforma podpowie nam tytuły w jakiś sposób powiązane z tym przez nas wpisanym (na zasadzie innej części tego cyklu, aktora, reżysera, gatunku czy podobieństwa samego tytułu – po prostu w jakiś sposób podobne).

Jeśli czegoś nie wiecie, warto zajrzeć do Centrum pomocy. Możecie tam znaleźć odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, ale też rozpocząć czat z pracownikiem Netfliksa, który udzieli wam odpowiedzi na mniej oczywiste kwestie.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA