1. SPIDER'S WEB
  2. Technologie
  3. Tech
  4. Biznes

100 mln dol. na serwis do zamawiania jedzenia przez internet. Na czym polega fenomen foodpandy?

Serwis foodpanda zgarnął już drugą w tym roku transzę dofinansowania. Najpierw w lutym w zamawianie jedzenia przez internet zainwestowano 20 mln dol. Teraz grupa inwestorów, w tym Falcon Edge Capital przelała na konto foodpandy 60 mln dol. Duże kwoty, jak na niepozorny serwis.

100 mln dol. na serwis do zamawiania jedzenia przez internet. Na czym polega fenomen foodpandy?

Jeśli foodpandę kojarzycie z serwisem internetowym znajdującym się pod adresem foodpanda.pl, to wyżej wymienione kwoty zdają się być kosmicznie wysokie. Serwis pozwalajacy na zamawianie jedzenia w sieci, nie jest w 2014 roku czymś, co mogłoby przykuć szczególną uwagę użytkowników oraz inwestorów. Przecież podobnych tworów w sieci nie brakuje.

Jednak grupa foodpanda zrzesza wiele serwisów i jest obecna nie tylko w Polsce i pobliskich Czechach, Węgrzech, czy Bułgarii, Serbii i Rumunii. foodpanda walczy o wiele rynków i dobrze radzi sobie również w Indiach, Brazylii i Chile. Aktualnie foodpanda obecna jest w ponad 40 krajach na 5 kontynentach. Co ciekawe, m.in. w Ameryce Łacińskiej występuje pod nazwą hellofood, zaś w Rosji jako Delivery Club (to nazwa rosyjskiej marki przejętej przez foodpandę).

Jeśli popatrzymy na “serwis do zamawiania jedzenia przez internet” z perspektywy jego szerokiego zasięgu, kwota 100 mln dol. - łączna suma, którą (od początku istnienia) foodpanda pozyskała na rozwój - nie jest już tak zawrotna.

Cieszy nas to, że inwestorzy wierzą w naszą markę i widzą w niej duży potencjał. Pozyskane fundusze zostaną skierowane na rozwój w krajach, w których już działamy. Naszym celem jest utrzymanie pozycji globalnego lidera rynku, tworząc najbardziej wygodny system zamawiania posiłku z dostawą - Ralf Wenzel globalny dyrektor zarządzający foodpanda.

Na co dokładnie zostaną przeznaczone pieniądze od inwestorów. Jak dowiedział się Spider’s Web, będą to głównie działania marketingowe oraz wejście foodpandy do kolejnych miast. Planowane są umowy z nowymi restauratorami. Tutaj warto nadmienić, że serwis foodpanda nie oferuje wyłącznie szybkiego jedzenia na wynos. W bazie znajduje się sporo normalnych restauracji, dlatego odwiedzając witrynę możemy swobodnie wybierać między kuchnią polską, indyjską, włoską czy też azjatycką. Nie brakuje przy tym sushi, burgerów i uwielbianej przez Polaków pizzy.

foodpanda-app

W lipcu światło dzienne ujrzały aplikacje mobilne foodpandy, które przygotowano z myślą o wszystkich popularnych platformach mobilnych: iOS, Android oraz Windows Phone. Twórcy są dumni nie tylko z dostępności na wszystkich trzech platformach, ale również obsługi płatności z poziomu smartfonów.

Dzięki finasowaniu będziemy mogli pojawić się w nowych lokalizacjach, a jednocześnie rozwijać ofertę w miastach, w których już działamy. Pozyskane fundusze zostaną też przeznaczone na podniesienie i tak wysokiego już standardu obsługi klienta w naszym serwisie. Cele, które sobie postawiliśmy są ambitne i dodatkowe fundusze pomogą nam je osiągnąć – mówi Michał Rokosz, dyrektor zarządzający foodpanda na rynki CEE.

W Polsce foodpanda jest obecna od 2013 roku i współpracuje z ponad 1500 restauracjami. Oprócz dużych sieciówek w portfolio foodpandy znajduje się wiele loklanych restauracji. Na razie nie wiadomo, jaka część dofinansowania trafi do Polski.

Zdjęcie główne pochodzi z Shutterstock.