Meta chce cię ubrać w swoją technologię. I to dosłownie
Meta już nie chce być firmą od metaverse, ani społecznościówek. Inżynierowie Marka Zuckerberga w pocie czoła pracują nad urządzeniami ubieralnymi z AI, które zastąpią nam smartfony, słuchawki oraz smartwatche.
Seria okularów wirtualnej rzeczywistości Meta Quest była oczkiem w głowie dyrektora generalnego Mety i założyciela Facebooka, Marka Zuckerberga, przez dobre kilka lat. A potem przyszła generatywna sztuczna inteligencja i Zuckerberg znalazł nową miłość.
W tak kolokwialny sposób można opisać relację, jaka łączy miliardera z AI. Zaowocowała ona nie tylko stworzeniem przez Metę modeli generatywnej sztucznej inteligencji i własnego asystenta, ale jak się okazuje i nowych pomysłów na produkty. Bo teraz Meta ma chrapkę na podbicie rynku urządzeń noszonych z funkcjami AI.
Meta w jednej linii produktowej chce zmieść z planszy Google, Apple i OpenAI. Marek, to walnie
Meta za sprawą współpracy z marką Ray-Ban posiada własne inteligentne okulary. Co prawda daleko im od (nie)sławnego projektu Google Glass, ale nadal umożliwiają one robienie zdjęć, filmów i prowadzenie transmisji na żywo na Facebooku oraz Instagramie, a także rozmowę z asystentem AI. Jak przekazuje Bloomberg, te mają być zaledwie jednym z kilku akcesoriów oferowanych przez koncern.
Zgodnie z informacjami otrzymanymi od anonimowych informatorów, należące do Meta Reality Labs wraz z przedsiębiorstwem Oakley pracuje obecnie nad inteligentnymi okularami dla sportowców. Z kolei dla osób z mniejszym zapałem do sportu, ale z grubszym portfelem mają powstać "nowe, okulary klasy premium z wbudowanym wyświetlaczem". Oba te urządzenia mają trafić do sprzedaży jeszcze przed końcem bieżącego roku.
To jednak początek planów koncernu, który chce konkurować także z AirPodsami i Apple Watchem Apple'a. Nie jest jasne czy konkurencja ta ma mieć formę własnych słuchawek bezprzewodowych i smartwatcha, czy nowego, nieznanego urządzenia.
Ponadto publikacja Bloomberga mówi wprost o nowym urządzeniu, który ma stanowić "święty Graal dla branży technologicznej".
[...] "Firma robi postępy w pracach nad swoim pierwszym prawdziwym produktem rzeczywistości rozszerzonej - świętym Graalem dla branży technologicznej - który ma zostać wydany około 2027 roku."
Plany Mety na ten rok znane są w wewnętrznych strukturach koncernu pod wspólną nazwą kodową "Supernova". Rozwój Supernovy ma przebiegać w trzech głównych etapach: najpierw Meta wprowadzi swoje obecne okulary Ray-Ban na nowe rynki. Następnie Meta ma rozszerzyć swoją technologię inteligentnych okularów na inne marki modowe należące do partnera Luxottica Group SA. Trzecim etapem ma być wprowadzenie na rynek nowych okularów sportowych wzorowanych na okularach Sphaera firmy Oakley. Okulary sportowe stworzone przy współpracy z Oakley znane są pod nazwą kodową "Supernova 2".
Może zainteresować cię także:
Największą nowością w tym roku będzie nowy produkt z wyższej półki, która wykorzystuje projekt bliższy obecnym okularom Ray-Ban. Model o nazwie kodowej "Hypernova" będzie zawierał wyświetlacz w dolnej części prawej soczewki, który pozwoli na wyświetlanie informacje w polu widzenia użytkownika. Użytkownicy z jego pomocą będą mogli uruchamiać proste aplikacje, przeglądać powiadomienia i oglądać zdjęcia zrobione przez urządzenie. Hypernovę będzie można kontrolować także za pomocą specjalnej opaski na nadgarstku, podobnej do tej znanej z prototypu okularów Orion.
Jednak cena tego doświadczenia będzie dość spora, bowiem informatorzy Bloomberga przekazali, że Hypernova ma kosztować "około tysiąca dolarów" - około 4 tys. zł.