REKLAMA

Wyszukiwarka Google zmieniła kolor. Pędź sprawdzić czy u ciebie też

Google po cichu rozpoczął eksperyment mający na celu sprawdzenie, czy zmiana kolorów wyszukiwarki będzie z korzyścią dla użytkowników. Jeżeli w ciągu nocy twoja wyszukiwarka również zmieniła barwy uspokajamy - to nie błąd.

Wyszukiwarka Google zmieniła kolor. Pędź sprawdzić czy u ciebie też
REKLAMA

Wyszukiwarka Google to jedno z tych narzędzi, które używamy codziennie. Jej zasadniczy wygląd i funkcje zmieniają się niezwykle rzadko. Z tego powodu kosmetyczne usunięcie paginacji strony (które Google później przywrócił) czy dodanie ptaszków przy stronach firm rozpalają internet. Obecnie taką zmianą jest pomarańczowy kolor, który okrasza wyniki wyszukiwania.

REKLAMA

Jeżeli twoja wyszukiwarka Google jest trochę bardziej pomarańczowa - gratulacje, bierzesz udział w eksperymencie

W ciągu minionego dnia liczni użytkownicy wyszukiwarki Google i Google Chrome na Androidzie oraz iOS zauważyli dość znaczną nowość - zmianę koloru linków z niebieskiego na pomarańczowy podczas używania ciemnego trybu lub dynamicznego trybu kolorów - motywu przeglądarki zmiennego w zależności od ustawień telefonu. Zmiana ta widoczna jest także na niektórych urządzeniach w redakcji Spider's Web.

Wygląd "pomarańczowego eksperymentu" w wyszukiwarce Google
Obecny kolor linków w wersji komputerowej wyszukiwarki Google

Google oficjalnie nie odniósł się do powodów zmiany, jednak jej nagły charakter oraz wąskie grono użytkowników jej doświadczających sugeruje, że Google po cichu przeprowadza eksperyment, by sprawdzić, jak nowy kolor przewodni sprawdza się w praktyce. Tę teorię potwierdza także jeden z wpisów na forum wsparcia wyszukiwarki, gdzie jeden z ekspertów wypowiedział się, że to nie błąd, a właśnie jeden z testów w ramach "Google Live Experiments".

Użytkownicy mniej zadowoleni z eksperymentu donoszą, że w ich przypadku przelogowanie na inne konto lub wylogowanie i zalogowanie ponownie przywraca poprzedni, niebieski motyw. Powrócenie do jasnego motywu również przywraca niebieski kolor linków.

Przejście z niebieskiego koloru na pomarańczowy prawdopodobnie powiązane jest z faktem, iż niebieskie światło męczy oczy bardziej niż światło barw ciepłych, takich jak pomarańczowy. Dlatego w połączeniu z ciemnymi tłami, projektanci mogą próbować stworzyć motyw, który jest "przyjemniejszy" i bardziej znośny dla oka.

REKLAMA

Więcej na temat wyszukiwarki Google:

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA