REKLAMA

Polscy użytkownicy Apple'a mówią "dość". Złożyli zawiadomienie do UOKiK

Jak się okazuje, w Polsce jest ponad 20 tys. osób niezadowolonych z płacenia pełnej sumy za urządzenia Apple'a, które posiadają jedynie część z reklamowanych funkcji. Bowiem do UOKiK wpłynęło zawiadomienie dotyczące podejrzenia stosowania przez koncern z Cupertino nieuczciwych praktyk wobec konsumentów z Polski.

Polscy użytkownicy Apple'a mówią "dość". Złożyli zawiadomienie do UOKiK
REKLAMA

Choć Apple oficjalnie dystrybuuje swój sprzęt w Polsce od 1991 r., to Polscy klienci i entuzjaści koncernu muszą stale godzić się na to, że jedynie część z produktów i funkcji prezentowanych podczas konferencji WWDC czy cyklicznych wydarzeń trafi w pełnej krasie do Polski.

Przykładów nie trzeba szukać daleko - Apple Intelligence, satelitarne wzywanie pomocy, Tap to Cash, klawiatura QuickType w języku polskim oraz inne funkcje i narzędzia, które redaktor naczelny Spider's Web, Przemysław Pająk, opisał w swoim artykule. Co ważniejsze, pomimo braku licznych funkcji urządzenia koncernu wyceniane są drogo, zarówno w porównaniu do konkurencji, jak i cen w rodzimym kraju Apple, Stanach Zjednoczonych.

REKLAMA

Użytkownicy sprzętu Apple w Polsce mają dość praktyk koncernu z Cupertino. Do UOKiK właśnie wpłynęło zawiadomienie

W sprawie nie pozostawał bierny Bartosz Bodnar, który 4 lipca bieżącego roku rozpoczął zbieranie podpisów pod wnioskiem do Rzecznika Praw Konsumenta o interwencję w sprawie "nierównego i nieuczciwego traktowania polskich użytkowników przez firmę Apple, zmuszonych płacić stawki równe lub wyższe niż w wielu innych krajach za produkty i ekosystem Apple, które są okrojone z wielu kluczowych funkcji". Zakładany celem było 10 tys. podpisów, po uzbieraniu których wsparcia prawnego Bodnarowi udzieliła kancelaria Prawna z Wrocławia.

W niecały miesiąc petycja zebrała ponad 20 tys. podpisów, a kilka dni temu Bartosz Bodnar poinformował na stronie na Facebooku "Apple - petycja i zgłoszenie do UOKiK" o ukończeniu przez wrocławską kancelarię treści wniosku. Z kolei w wiadomości email do redakcji Spider's Web pomysłodawca akcji przekazał, że zgłoszenie wraz z petycją i setkami stron podpisów trafiło w zeszłym tygodniu do UOKiK.

Fot. Bartosz Bodnar

To jednak dopiero początek sprawy, bowiem samo otrzymanie przez UOKiK zawiadomienia dotyczącego podejrzenia stosowania nieuczciwych praktyk nie jest równoznaczne ze wszczęciem postępowania. Teraz Bartosz Bodnar i sygnatariusze petycji oczekują decyzji prezesa urzędu, który może wszcząć w sprawie Apple postępowanie wyjaśniające.

Więcej na temat Apple:

REKLAMA

Zdjęcie główne: guteksk7 / Shutterstock

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA