REKLAMA

PKP Intercity pokazuje nowe wagony. Tego już nie zabraknie

Czego brakuje w polskich pociągach? Wi-Fi? Porządnych ładowarek? Nowych wagonów? PKP InterCity wprowadza to wszystko - złożono właśnie zamówienie na astronomiczną kwotę. Już za chwilę będziesz mógł nacieszyć się ciszą w nowym wagonie. Chyba, że znajdziesz się obok nowego przedziału dla dzieci.

PKP intercity pokazuje nowe wagony. Tego już nie zabraknie
REKLAMA

Podróżowanie pociągami PKP Intercity, choć teoretycznie komfortowe, często okazuje się wyzwaniem dla wielu. Poza tym, że nierzadko poziom siedzeń odbiega od tego, czego oczekujemy, a i czasem zdarzają się problemy z samymi miejscami - np. kupiliśmy miejsce w wagonie bezprzedziałowym, a tu psikus, mamy przedział. Już nie warto wspominać o opóźnieniach, bo te były, są i będą.

REKLAMA

Wagony, choć nowoczesne, rzadko są przystosowane do potrzeb najmłodszych pasażerów. Brakuje wydzielonych przestrzeni do zabawy, nierzadko przewijaków w toaletach czy choćby wieszaków na wózki dziecięce. Rodzice zmuszeni są do improwizacji, co nie tylko utrudnia podróż, ale także stwarza zagrożenie dla bezpieczeństwa dzieci.

Kolejnym problemem, który irytuje wielu podróżnych, jest stan techniczny wagonów. Choć PKP Intercity inwestuje w nowoczesny tabor, to w praktyce okazuje się, że nowe wagony szybko ulegają zużyciu. Zepsute gniazdka elektryczne czy niedziałające oświetlenie to tylko niektóre z usterek, z którymi można się spotkać. Dodatkowo, choć niektóre pociągi są wyposażone w Wi-Fi, to jakość połączenia często pozostawia wiele do życzenia. Słabe lub niestabilne łącze uniemożliwia pracę, a nawet zwykłe przeglądanie internetu.

Mam dobrą informację: PKP InterCity się zmienia. 4 mld zł i dostaniemy 300 nowych wagonów. A w nich same cudeńka.

4 miliardy i 300 wagonów. Oto plan PKP InterCity

PKP Intercity właśnie podpisało znaczącą umowę z H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych na dostawę 300 nowych wagonów, z możliwością zwiększenia zamówienia do 450 sztuk. Wartość kontraktu to zawrotne 4 miliardy 239 mln zł brutto, a po ewentualnym rozszerzeniu może osiągnąć nawet 6 mld 358 mln zł brutto. Inwestycja ta ma na celu "znaczącą modernizację taboru kolejowego i poprawę komfortu podróży pasażerów".

Oto plan na wydanie 4 miliardów złotych

Nowe wagony mają "zrewolucjonizować podróże koleją w Polsce". Zaprojektowane w zupełnie nowym standardzie, mają oferować pasażerom wyższy komfort podróży oraz nowoczesny design.

Nowe wagony to Wi-Fi. I ładowarki indukcyjne

Wnętrza zostaną odświeżone nową kolorystyką i wyposażone w innowacyjne elementy, takie jak ładowarki indukcyjne czy działające Wi-Fi. Wagony będą dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, a także wyposażone w bezprzewodowy internet, system indywidualnego oświetlenia, gniazdka elektryczne i porty USB przy fotelach oraz dynamiczny system informacji pasażerskiej.

Wyposażenie? Klimatyzacja, bezprzewodowy internet, indywidualne oświetlenie, ładowarki indukcyjne. Nasze pociągi będą mogły osiągać prędkość do 200 km/h na trasach krajowych i międzynarodowych, zapewniając Wam jeszcze szybsze i wygodniejsze podróże

- przekazuje rzecznik PKP InterCity

Pasażerowie będą mogli wybierać spośród różnorodnych typów wagonów, w tym wagonów z przedziałami, przestrzeni bez przedziałów z fotelami w układzie lotniczym, wagonów restauracyjnych, sypialnych oraz specjalnych wagonów do przewozu rowerów.

Będzie przestrzeń dla dzieci. Oby była wygłuszona

Jak przekazuje PKP IC, innowacyjnym rozwiązaniem będzie również przestrzeń dedykowana rodzicom podróżującym z dziećmi, łącząca część pasażerską z bezpieczną strefą do zabaw.

Specjalne miejsce dla dzieci w nowych wagonach PKP

I to właśnie ten pomysł budzi we mnie najwięcej obaw. Z jednej strony, strefa zabaw dla dzieci z pewnością ułatwi podróżowanie rodzinom z maluchami. Z drugiej strony, obawiam się, że hałas i biegające dzieci mogą zakłócać komfort pozostałych pasażerów.

Wiadomo, te małe, biegające urwisy, tak zwane bąbelki, potrafią dać w kość. No, czasem te mają po 20, 30, a nawet 40 lat. Mniejsza: kluczem do sukcesu będzie odpowiednie zaprojektowanie i wyposażenie strefy zabaw. Musi być ona odpowiednio oddzielona od pozostałej części wagonu, aby tłumić hałas.

Poznaj więcej nowości ze świata kolei na Spider's Web:

Nowe wagony będą przystosowane do jazdy z prędkością do 200 km/h zarówno na trasach krajowych, jak i międzynarodowych, a pierwsze z nich mają wyjechać na tory już w 2026 roku.

REKLAMA

Pierwsze nowe wagony mają wyjechać na tory już za dwa lata, co oznacza, że pasażerowie będą mogli wkrótce doświadczyć nowego standardu podróży z PKP Intercity.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA