Koniec zbiórek na Facebooku. Serwis mówi, co się stanie od lipca
Meta poinformowała o zakończeniu udostępniania możliwości organizowania zbiórek bezpośrednio na Facebooku i Instagramie. Ponownie wszystkie zbiórki charytatywne będą musiały ograniczyć się do witryn zewnętrznych, jednak Meta zapowiada małą nowość dla organizacji.
Zbiórki na Facebooku pojawiły się w 2017 roku umożliwiając użytkownikom organizowanie zbiórek bezpośrednio w serwisie - bez konieczności korzystania z dedykowanych temu witryn internetowych. Zbiórki odnotowały powolny start w Polsce, jednak już w pierwszym roku działania w Stanach Zjednoczonych zgromadziły aż 300 mln dol. na cele charytatywne.
Jednakże historia zbiórek na Facebooku kończy się. A przynajmniej w Europie.
Facebook kończy ze zbiórkami charytatywnymi. Co w zamian?
Biuro prasowe koncernu Meta poinformowało o zaprzestaniu udostępniania produktów do zbiórek pieniędzy na trenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego, w tym Polski.
W tym roku zmieniamy naszą strategię, chcąc umożliwić większej liczbie organizacji non profit poszerzenie grona darczyńców. Od 1 lipca 2024 r. zamiast korzystać z produktów do zbiórek pieniędzy na platformach Facebook i Instagram, organizacje dobroczynne działające w Europejskim Obszarze Gospodarczym (EOG) będą musiały kierować użytkowników do swoich witryn internetowych, aby tam mogli wpłacić pieniądze.
Zbiórek nie będzie można prowadzić już bezpośrednio na Facebooku i Instagramie i wszelkie działania organizacji oraz darczyńców będą musiały zostać przeniesione na witryny zewnętrzne - czyli tak jak było przed 2017 rokiem. Jednocześnie Meta nie wprowadza żadnych zmian w udostępnianiu linków do zbiórek w zewnętrznych serwisach.
Koncern przekazuje, że rozważana jest nowe zastosowanie dla przycisku "Przekaż datek", dzięki któremu organizacje mogłyby przekierowywać użytkowników bezpośrednio do swoich zbiórek.
Meta nie poinformowała o powodach decyzji wycofania zbiórek z terenu EOG.
Więcej na temat Facebooka:
Zdjęcie główne: Wachiwit / Shutterstock