Zbiórki urodzinowe na Facebooku to strzał w dziesiątkę. Użytkownicy zebrali już 300 mln dol. na cele charytatywne
Facebook najwyraźniej nie chce być synonimem reklam i pustych klików. Serwis chwali się sukcesem, jaki odniosły charytatywne zbiórki urodzinowe. Powinieneś zainteresować się tym pomysłem.
Rok temu na Facebooku ruszyły charytatywne zbiórki urodzinowe, które w Polsce na razie nie zyskały wielkiej popularności, ale w Stanach Zjednoczonych osiągnęły naprawdę świetne wyniki. System polega na tym, że solenizant może utworzyć charytatywną zbiórkę urodzinową, na którą mogą wpłacać pieniądze jego znajomi.
Taką zbiórkę można utworzyć nie tylko w dniu urodzin, ale to właśnie urodziny wydają się świetnym pomysłem na skupienie uwagi znajomych, bo wielu z nich odwiedzi nasz profil w celu złożenia życzeń.
Przez pierwszy rok działania urodzinowych zbiórek udało się zebrać 300 mln dol. na cele charytatywne. Facebook przy okazji przypomina, że od listopada zniósł wszelkie prowizje, więc od tej pory cała kwota wpłacana w ramach zbiórek trafia do fundacji.
Zbiórki urodzinowe na Facebooku to bardzo dobry pomysł.
Wcześniej życzenia na Facebooku nie miały wiele sensu. Miło jest dostać na tablicy urodzinowe wpisy od znajomych, ale czy nie milej jest otrzymać telefon, albo prywatną wiadomość? Wpis na tablicy to pójście po linii najmniejszego oporu, tym bardziej, że przecież Facebook sam przecież przypomina o urodzinach.
Od roku zamiast takich pustych gestów można zrobić coś znacznie pożyteczniejszego. W sierpniu 2017 r. Facebook wprowadził zbiórki urodzinowe, które umożliwiają zbieranie funduszy na organizacje non-profit. Początkowo system działał tylko w Stanach Zjednoczonych, ale teraz działa też w Polsce.
Znajomi otrzymują powiadomienie o tym, że solenizant utworzył zbiórkę charytatywną. Do życzeń można dołożyć kilka złotych i tym samym wesprzeć cel wybrany przez solenizanta.
Jak utworzyć urodzinową zbiórkę pieniędzy?
Na Facebooku jest cała sekcja poświęcona zbiórkom pieniędzy. Możemy tam utworzyć zbiórkę na rzecz organizacji charytatywnej, która będzie działać w ramach Facebooka i będzie widoczna dla naszych znajomych lub publicznie.
W lewym menu znajdziemy skrót do urodzinowej zbiórki pieniędzy. Widać tam zbiórki naszych znajomych. Po prawej stronie sekcji możemy ustawić przypomnienie, w którym Facebook przed naszymi urodzinami przypomni nam, że możemy utworzyć zbiórkę.
Cel zbiórki można wybrać tylko spośród pozycji widocznych na Facebooku, ale baza polskich fundacji jest już naprawdę duża i obejmuje właściwie wszystkie największe organizacje. Warto zainteresować się tym pomysłem. Facebook jako największe medium społecznościowe świata może być nie tylko sposobem do zbierania poklasku, ale też do zrobienia czegoś dobrego.