REKLAMA

Facebook wprowadza zbiórki charytatywne. Pojawił się przycisk "przekaż datek"

W warszawskim biurze Facebooka odbyła się dziś konferencja, na której zaprezentowano nowe funkcje dla organizacji pozarządowych dotyczące zbiórki pieniędzy.

Nowe narzędzia na Facebooku dla organizacji non-profit
REKLAMA
REKLAMA

W przemówieniu otwierającym konferencję Pierwsza Dama RP, Agata Kornhauser-Duda podkreśliła rolę Facebooka w działalności trzeciego sektora:

Spotkanie „Facebook dla NGO” było okazją do zaprezentowania nowych narzędzi, które sprawią, że pozyskiwanie przez organizacje pozarządowe wsparcia na Facebooku od przyjaciół i darczyńców staje się prostsze i bardziej efektywne niż kiedykolwiek wcześniej.

Nowe narzędzia na Facebooku dla organizacji non-profit.

Nowe narzędzia na Facebooku dla organizacji non-profit class="wp-image-643851"

Nową funkcją są zbiórki pieniędzy, dzięki którym ludzie mogą za pośrednictwem Facebooka zbierać środki dla określonej fundacji lub stowarzyszenia. Funkcja umożliwia utworzenie dedykowanej strony w celu zwrócenia uwagi na daną organizację i angażowania społeczności wokół określonego celu.

Organizować je będzie można dzięki nowemu przyciskowi „Przekaż datek”, który będzie można umieścić w następujących miejscach:

  • Przycisk „Przekaż datek” we wpisie: Zarówno ludzie jak i strony na Facebooku mogą teraz dodać przycisk „Przekaż datek” do swojego wpisu, aby szybko zebrać dotacje. Przycisk może zostać przypięty do dowolnego tekstu – zawierającego film, zdjęcie lub tekst.
  • Przycisk „Przekaż datek” w nagłówku strony: Strony organizacji pozarządowych mogą dodać przycisk „Przekaż datek” w nagłówku swojej strony na Facebooku. Ludzie odwiedzają strony organizacji ponieważ są zainteresowani ich działalnością lub ze względu na aktualne wydarzenia, zatem umieszczony tam przycisk pozwala na łatwe i szybkie udzielenie wsparcia organizacji.
  • Przycisk „Przekaż datek” w transmisji na żywo: by w łatwy sposób zbierać dotacje w trakcie transmisji na żywo, ludzie i zweryfikowane strony organizacji mogą również dołączyć przycisk przekazania datku do transmisji – widzowie mogą udzielić wsparcia w jej trakcie a także po jej zakończeniu i umieszczeniu na stronie.

Dodatkowo pojawią się jeszcze tzw. „zbiórki urodzinowe". Osoby, które udostępniły informację o dacie swoich urodzin na Facebooku będą mogły utworzyć zbiórkę urodzinową maksymalnie dwa tygodnie wcześniej. Wystarczy wybrać organizację, na rzecz której chcemy zbierać pieniądze i zaprosić przyjaciół do udzielenia jej wsparcia z tej okazji.

Wszystkie narzędzia Facebooka dla organizacji pozarządowych są oczywiście bezpłatne – Facebook nie pobiera żadnych opłat z tytułu pośrednictwa w zbieraniu datków.

Nowe funkcje Facebooka zostały już przetestowane przez pierwsze organizacje pozarządowe w Polsce.

Obecna na konferencji Irena Kowalczyk ze Schroniska w Korabiewicach Viva podkreślała rolę Facebooka, jeśli chodzi o wsparcie dla schroniska i szukanie nowych domów dla jego lokatorów:

REKLAMA

Was oczywiście zachęcam do przetestowania nowej funkcji. To całkiem niezły pretekst, żeby wesprzeć swoją ulubioną organizację charytatywną. Już niedługo Święta, warto spełnić jakiś dobry uczynek.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA