Social media  / News

Facebook wprowadza zbiórki charytatywne. Pojawił się przycisk "przekaż datek"

W warszawskim biurze Facebooka odbyła się dziś konferencja, na której zaprezentowano nowe funkcje dla organizacji pozarządowych dotyczące zbiórki pieniędzy.

W przemówieniu otwierającym konferencję Pierwsza Dama RP, Agata Kornhauser-Duda podkreśliła rolę Facebooka w działalności trzeciego sektora:

Obecność trzeciego sektora w mediach społecznościowych i Internecie jest niezwykle potrzebna. To, że zebraliście się Państwo tutaj tak licznie świadczy o tym, że doskonale rozumiecie znaczenie Internetu i Facebooka w komunikacji, a także szeroko rozumianej działalności społecznej. Jestem przekonana, że nowe narzędzia pozwolą na efektywną realizację celów statutowych i lepsze niż kiedykolwiek działanie na rzecz wspólnego dobra.

Spotkanie „Facebook dla NGO” było okazją do zaprezentowania nowych narzędzi, które sprawią, że pozyskiwanie przez organizacje pozarządowe wsparcia na Facebooku od przyjaciół i darczyńców staje się prostsze i bardziej efektywne niż kiedykolwiek wcześniej.

Nowe narzędzia na Facebooku dla organizacji non-profit.

Nowe narzędzia na Facebooku dla organizacji non-profit

Nową funkcją są zbiórki pieniędzy, dzięki którym ludzie mogą za pośrednictwem Facebooka zbierać środki dla określonej fundacji lub stowarzyszenia. Funkcja umożliwia utworzenie dedykowanej strony w celu zwrócenia uwagi na daną organizację i angażowania społeczności wokół określonego celu.

Organizować je będzie można dzięki nowemu przyciskowi „Przekaż datek”, który będzie można umieścić w następujących miejscach:

  • Przycisk „Przekaż datek” we wpisie: Zarówno ludzie jak i strony na Facebooku mogą teraz dodać przycisk „Przekaż datek” do swojego wpisu, aby szybko zebrać dotacje. Przycisk może zostać przypięty do dowolnego tekstu – zawierającego film, zdjęcie lub tekst.
  • Przycisk „Przekaż datek” w nagłówku strony: Strony organizacji pozarządowych mogą dodać przycisk „Przekaż datek” w nagłówku swojej strony na Facebooku. Ludzie odwiedzają strony organizacji ponieważ są zainteresowani ich działalnością lub ze względu na aktualne wydarzenia, zatem umieszczony tam przycisk pozwala na łatwe i szybkie udzielenie wsparcia organizacji.
  • Przycisk „Przekaż datek” w transmisji na żywo: by w łatwy sposób zbierać dotacje w trakcie transmisji na żywo, ludzie i zweryfikowane strony organizacji mogą również dołączyć przycisk przekazania datku do transmisji – widzowie mogą udzielić wsparcia w jej trakcie a także po jej zakończeniu i umieszczeniu na stronie.

Dodatkowo pojawią się jeszcze tzw. „zbiórki urodzinowe". Osoby, które udostępniły informację o dacie swoich urodzin na Facebooku będą mogły utworzyć zbiórkę urodzinową maksymalnie dwa tygodnie wcześniej. Wystarczy wybrać organizację, na rzecz której chcemy zbierać pieniądze i zaprosić przyjaciół do udzielenia jej wsparcia z tej okazji.

Wszystkie narzędzia Facebooka dla organizacji pozarządowych są oczywiście bezpłatne – Facebook nie pobiera żadnych opłat z tytułu pośrednictwa w zbieraniu datków.

Nowe funkcje Facebooka zostały już przetestowane przez pierwsze organizacje pozarządowe w Polsce.

Obecna na konferencji Irena Kowalczyk ze Schroniska w Korabiewicach Viva podkreślała rolę Facebooka, jeśli chodzi o wsparcie dla schroniska i szukanie nowych domów dla jego lokatorów:

Facebook dla Schroniska w Korabiewicach VIVA jest narzędziem, dzięki któremu zwierzaki znajdują nowe domy, dzięki któremu są karmione i leczone, ma się nimi kto opiekować. Zyskujemy wolontariuszy i pracowników, darczyńców, sponsorów. Dzięki sile Facebooka dostrzegają nas firmy, które chcą z nami współpracować w zakresie na przykład wolontariatu pracowniczego.

Dzięki portalowi możemy pokazać kim jesteśmy, jak działamy, dlaczego warto wspierać naszą placówkę, pokazujemy naszą pracowitość i uczciwość. Nowa funkcjonalność – zbiórki urodzinowe – jeszcze bardziej ułatwi nam życie. Życie, które niestety toczy się wokół pieniędzy, utrzymujemy się bowiem w oparciu o datki. Poziom opieki jest zależny od wsparcia darczyńców – darczyńców głównie z Facebooka – powiedziała Irena Kowalczyk, za Schroniska w Korabiewicach Viva.

Was oczywiście zachęcam do przetestowania nowej funkcji. To całkiem niezły pretekst, żeby wesprzeć swoją ulubioną organizację charytatywną. Już niedługo Święta, warto spełnić jakiś dobry uczynek.

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst