Facebook wprowadza zbiórki charytatywne. Pojawił się przycisk "przekaż datek"
W warszawskim biurze Facebooka odbyła się dziś konferencja, na której zaprezentowano nowe funkcje dla organizacji pozarządowych dotyczące zbiórki pieniędzy.
W przemówieniu otwierającym konferencję Pierwsza Dama RP, Agata Kornhauser-Duda podkreśliła rolę Facebooka w działalności trzeciego sektora:
Spotkanie „Facebook dla NGO” było okazją do zaprezentowania nowych narzędzi, które sprawią, że pozyskiwanie przez organizacje pozarządowe wsparcia na Facebooku od przyjaciół i darczyńców staje się prostsze i bardziej efektywne niż kiedykolwiek wcześniej.
Nowe narzędzia na Facebooku dla organizacji non-profit.
Nową funkcją są zbiórki pieniędzy, dzięki którym ludzie mogą za pośrednictwem Facebooka zbierać środki dla określonej fundacji lub stowarzyszenia. Funkcja umożliwia utworzenie dedykowanej strony w celu zwrócenia uwagi na daną organizację i angażowania społeczności wokół określonego celu.
Organizować je będzie można dzięki nowemu przyciskowi „Przekaż datek”, który będzie można umieścić w następujących miejscach:
- Przycisk „Przekaż datek” we wpisie: Zarówno ludzie jak i strony na Facebooku mogą teraz dodać przycisk „Przekaż datek” do swojego wpisu, aby szybko zebrać dotacje. Przycisk może zostać przypięty do dowolnego tekstu – zawierającego film, zdjęcie lub tekst.
- Przycisk „Przekaż datek” w nagłówku strony: Strony organizacji pozarządowych mogą dodać przycisk „Przekaż datek” w nagłówku swojej strony na Facebooku. Ludzie odwiedzają strony organizacji ponieważ są zainteresowani ich działalnością lub ze względu na aktualne wydarzenia, zatem umieszczony tam przycisk pozwala na łatwe i szybkie udzielenie wsparcia organizacji.
- Przycisk „Przekaż datek” w transmisji na żywo: by w łatwy sposób zbierać dotacje w trakcie transmisji na żywo, ludzie i zweryfikowane strony organizacji mogą również dołączyć przycisk przekazania datku do transmisji – widzowie mogą udzielić wsparcia w jej trakcie a także po jej zakończeniu i umieszczeniu na stronie.
Dodatkowo pojawią się jeszcze tzw. „zbiórki urodzinowe". Osoby, które udostępniły informację o dacie swoich urodzin na Facebooku będą mogły utworzyć zbiórkę urodzinową maksymalnie dwa tygodnie wcześniej. Wystarczy wybrać organizację, na rzecz której chcemy zbierać pieniądze i zaprosić przyjaciół do udzielenia jej wsparcia z tej okazji.
Wszystkie narzędzia Facebooka dla organizacji pozarządowych są oczywiście bezpłatne – Facebook nie pobiera żadnych opłat z tytułu pośrednictwa w zbieraniu datków.
Nowe funkcje Facebooka zostały już przetestowane przez pierwsze organizacje pozarządowe w Polsce.
Obecna na konferencji Irena Kowalczyk ze Schroniska w Korabiewicach Viva podkreślała rolę Facebooka, jeśli chodzi o wsparcie dla schroniska i szukanie nowych domów dla jego lokatorów:
Was oczywiście zachęcam do przetestowania nowej funkcji. To całkiem niezły pretekst, żeby wesprzeć swoją ulubioną organizację charytatywną. Już niedługo Święta, warto spełnić jakiś dobry uczynek.