REKLAMA

Zmiany na Facebooku. Nowe logo to dopiero początek

Choć Facebook nie przechodzi tak intensywnej zmiany wizerunku jak Twitter, to jest nad czym zawiesić oko. Największy serwis społecznościowy świata odświeża swoje logo, znak słowny oraz wygląd Reakcji - a według zapowiedzi to tylko początek większych zmian.

Zmiany na Facebooku. Nowe logo to dopiero początek
REKLAMA

Starzy wyjadacze Facebooka zapewne pamiętają, że platforma nie zawsze miała to samo logo. Pierwsze logo serwisu - zanim jeszcze wyszedł on z murów Harvarda - było białym tekstem na czerwonym tle. Później pierwsza wersja Facebooka "Thefacebook" posiadała niebieski tekst na niebieskim tle. Klasyczne logo, które wyznaczyło identyfikację wizualną Facebooka aż do teraz, to dopiero rok 2005.

Jednak wprawne oko zauważy, że od lat nie używamy pełnego loga z tekstem (tzw. wordmarka - znaku słownego). Zamiast tego w większości przypadków - ikona na ekranie telefonu, logo w lewym górnym rogu ekranu czy favikona - używamy wszystkim dobrze znanego "f" na niebieskim tle. Teraz, by nadać swojej marce bardziej przyjazny wygląd, Facebook odświeża zarówno logo, jak i znak słowny.

REKLAMA

Facebook ma nowe logo

20 września na blogu Mety projektanci Facebooka ogłosili odświeżenie identyfikacji wizualnej marki. Przede wszystkim odświeżeniu uległo wspomniane wcześniej logo, które według zamysłu twórców ma być "odważniejsze, elektryzujące i wieczne". Na kanwie owych zamysłów logo Facebooka porzuca towarzyszący mu od dłuższego czasu gradient, stawiając na jednolitą barwę - intensywny odcień niebieskiego oraz pogrubioną czcionkę, która posłużyła do zapisania litery "f".

Po lewej stronie: dotychczasowe logo Facebooka; po prawej stronie: nowe logo Facebooka; Źródło: Meta

Celem naszej pracy było rozwinięcie naszych fundamentów i stworzenie znaku definiującego naszą markę, który zakotwiczy system tożsamości na całym Facebooku. Chcieliśmy, aby odświeżone logo było znajome, a jednocześnie dynamiczne, dopracowane i eleganckie w wykonaniu. Te subtelne, ale znaczące zmiany pozwoliły nam osiągnąć równowagę optyczną z poczuciem ruchu naprzód

- powiedział Dave N., dyrektor ds. projektowania w Facebooku

Samo "f" zapisane jest za pomocą stworzonej przez Facebooka czcionki "Facebook Sans". I tu dochodzimy do kolejnej zmiany, bowiem ikona to wycinek z nowego, odświeżonego znaku słownego Facebooka. Ten w stylistyce nawiązuje do poprzedniego loga - znaku słownego koncernu (gdy ten był jeszcze Facebookiem, a nie Metą).

Źródło: Meta

Ostatnią wizualną nowością, która prawdopodobnie zainteresuje wszystkich użytkowników, jest odświeżony wygląd emoji na pasku reakcji.

Źródło: Meta

Dzięki rozszerzonej palecie kolorów byliśmy w stanie wywołać więcej wymiarów i emocji w Reakcjach. Dostosowaliśmy kolory do wytycznych dotyczących dostępności kolorów, aby nasza ikonografia była czytelna w każdym rozmiarze, wystarczająco elastyczna dla różnych potrzeb i łatwa w interakcji

- czytamy na blogu koncernu.

Wszystkie z wymienionych zmian już teraz są dostępne na platformie - tak na urządzeniach mobilnych, jak i na komputerze. Jednak zgodnie z zapowiedziami Mety, możemy oczekiwać także wizualnego odświeżenia samego serwisu.

REKLAMA

Więcej na temat Facebooka:

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA