Do kina będziesz chodzić, żeby grać w gry. Tak, na tym wielkim ekranie
Kino zwykle kojarzymy z oglądaniem filmowych premier, a niekiedy także nocnych maratonów. Sony chce nadpisać te skojarzenia grami. Ale nie ekranizacjami gier, lecz gigantycznymi LAN party gdzie setka graczy gra wspólnie na ekranie w sali kinowej.
Rozgrywka prowadzona przez więcej niż jednego gracza jest koncepcją tak starą jak pierwsze gry wideo. Wystarczy tu przypomnieć takie tytuły jak Pong, Spacewar! czy Astro Race, które zostały zaprojektowane z myślą o dwóch uczestnikach. Dalszy rozwój technologii zapoczątkował erę, w której na jednym ekranie mogły grać wspólnie cztery i więcej osób.
Jednak zwykle lokalna rozgrywka wieloosobowa oznacza ilość graczy od 2 do 10 podczas jednej, wspólnej sesji przed monitorem. Sony ma prawdziwy patent, by przed jednym ekranem zgromadzić setkę graczy.
Sala kinowa miejscem spotkań graczy. Tak Sony wyobraża sobie LAN party przyszłości
17 sierpnia Sony otrzymało prawa do złożonego w lutym patentu. Patent, którego szczegóły dostępne są na stronie Urzędu Patentów i Znaków Towarowych Stanów Zjednoczonych zakłada wykorzystanie sali kinowej jako wielkiego ekranu dla kilkudziesięciu - maksymalnie setki graczy, którzy równocześnie mogą wspólnie grać w jedną grę. Zgodnie z patentem każdy z uczestników rozgrywki ma posiadać własny kontroler umożliwiający mu sterowanie postacią, awatarem lub pojazdem.
Na grafikach załączonych w dokumencie Sony prezentuje koncepcję gry, w której uczestnicy sterują statkami kosmicznymi. Używane przez nich kontrolery za pomocą lokalnej łączności Bluetooth łączą się z lokalnym serwerem, który przetwarzają rozgrywkę w czasie rzeczywistym i przekazuje ją na ekran kinowy.
W treści patentu Sony załączyło również koncepcję, w myśl której kontrolery poprzez Wi-Fi komunikowałyby się z chmurą, co pozwoliłoby na połączenie lokalnej rozgrywki wieloosobowej z sieciową rozgrywką wieloosobową.
"Istnieje również możliwość tworzenia lokalnych gier wieloosobowych w AR, co z kolei wprowadza nowe wyzwania związane z renderowaniem wielu nieco różnych punktów widzenia tej samej gry"
- czytamy w patencie
Jak pisze koncern, w jeszcze innej implementacji systemu opisanego w patencie do rozgrywki w sali kinowej mogą dołączyć także gracze poza nią. Serwer może przesyłać dane do chmury dane audio-wideo, co z kolei pozwala na transmitowanie rozgrywki na żywo.
Zobacz też: