REKLAMA

Messenger i Instagram wreszcie z szyfrowaniem wiadomości. Meta dała nowe informacje

Zwykle kiedy mówimy o szyfrowanym komunikatorze, pierwszą myślą jest WhatsApp, Telegram czy Signal. Teraz Meta chce spełnić swe obietnice i dodać do tego grona Messenger i Instagram. Jeżeli jesteś w gronie szczęśliwców, szyfrowanie masz już włączone. Jeżeli nie, Meta podała datę wejścia szyfrowania do aplikacji.

Messenger i Instagram wreszcie z szyfrowaniem wiadomości. Meta dała nowe informacje
REKLAMA

Szyfrowanie wiadomości w Messengerze to powtarzana od lat obietnica, którą Meta (dawniej Facebook) lubi pomachać przed nosami użytkowników i fanów technologii. Szybko przypomnijmy, że szyfrowanie w komunikatorze dodano 7 lat temu, jednak w praktyce funkcja jest mało efektywna. Dlaczego? Bowiem by konwersacje były szyfrowane, muszą je włączyć obie strony.

Meta na początku roku obiecała naprawić ten problem, a to poprzez domyślne włączenie wszystkim użytkownikom szyfrowania tak, aby uzyskali doświadczenie podobne do tego z WhatsApp. Jak się okazuje, 7 miesięcy później Meta przekuwa słowa w czyn.

REKLAMA

Messenger i Instagram wreszcie z szyfrowaniem wiadomości. Meta podała datę

Meta na swoim blogu opublikowała wpis poświęcony pełnoskalowemu wprowadzeniu szyfrowania do aplikacji. W środę 23 sierpnia koncern rozpoczął testy szyfrowania wiadomości na Messengerze. Od teraz kilka milionów użytkowników domyślnie ma włączone szyfrowanie. Jeżeli testy wśród części użytkowników zakończą się pomyślnie, pod koniec roku możemy spodziewać się domyślnego włączenia szyfrowania wiadomości w Messengerze u wszystkich użytkowników - i nie tylko w Messengerze.

Według zapewnień szyfrowanie prywatnych wiadomości będzie domeną nie tylko Messengera, bowiem zyska je także skrzynka wiadomości na Instagramie.

"Podtrzymujemy nasze zobowiązanie do wprowadzenia domyślnego szyfrowania end-to-end dla prywatnych rozmów na Messengerze w 2023 roku, a wkrótce potem na Instagramie [...]"

- czytamy na blogu Mety
REKLAMA

Jak podaje koncern, dodanie szyfrowania metodą E2EE zajęło tak dużo czasu ze względu na fakt, że Meta "musiała przebudować ponad 100 funkcji", w tym m.in. wyświetlanie podglądu w linkach. Ponadto implementacja funkcji w Messengerze i Instagramie była silnie inspirowana rozwiązaniami stosowanymi obecnie w WhatsApp.

Zdjęcie główne: XanderSt / Shutterstock

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA