REKLAMA
  1. SPIDER'S WEB
  2. Technologie
  3. Gry

Morze jak w realu. Gracze są zachwyceni wodą w Zeldzie na Unreal Engine 5. To zasługa Polaka

Gracze z całego świata mogą zobaczyć kolejny pokaz technologicznych możliwości wynikających z zastosowania środowiska graficznego Unreal Engine 5. Nieoficjalny remake gry The Legend of Zelda: Ocarina of Time zachwyca odwzorowaniem wody, co możemy zobaczyć na nowym wideo.

Woda w Zeldzie na Unreal Engine 5 zachwyca. To zasługa Polaka
REKLAMA

Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że Unreal Engine 5 odniesie gigantyczny sukces. Nowe technologie takie jak Nanite oraz Lumen otwierają przed deweloperami szersze możliwości. Epic Games współpracuje nad szlifowaniem silnika ze śmietanką branży gier, wliczając w to CD Projekt RED z jego Wiedźminem 4. Chociaż miną dwa - trzy lata, nim gry na UE5 zaczną się masowo pojawiać na rynku, już możemy zobaczyć wspaniałe możliwości oferowane przez silnik. Również dzięki zaangażowaniu zwykłych fanów, jak ma to miejsce w przypadku nieoficjalnego remake'u The Legend of Zelda: Ocarina of Time.

REKLAMA

Remake The Legend of Zelda: Ocarina of Time na Unreal Engine 5 zachwyca graczy realistyczną wodą

Za nieoficjalny remake The Legend of Zelda: Ocarina of Time odpowiada twórca działający pod pseudonimem CryZENx. Wcześniej zdobył uznanie moderskiej sceny przenosząc Ocarinę do Unreal Engine 4. Teraz CryZENx jest w trakcie tworzenia remake'u z wykorzystaniem nowych możliwości oferowanych przez Unreal Engine 5, w tym m.in. nowych efektów cząsteczkowych dla cieczy.

Pierwsze efekty przejścia z UE4 na UE5 widać na nowym materiale filmowym. Możemy na nim zobaczyć nieoficjalny remake The Legend of Zelda: Ocarina of Time działający na Unreal Engine 5, z zastosowaniem nowego pluginu Fluid Flux oferującego realistyczne efekty cieczy.

W historii pojawia się polski wątek. Woda w Zeldzie wygląda tak pięknie dzięki pluginowi Polaka

REKLAMA

Autorem pluginu Fluid Flux jest Krystian Komisarek. Krystian to programista gier wyspecjalizowany w takich zagadnieniach jak rendering, animacje, symulacje oraz fizyka. Komisarek posiada na swoim koncie ponad dziesięć pluginów dla Unreal Engine, z czego poświęcony wodzie Fluid Flux jest najnowszym.

Fluid Flux zbiera świetne recenzje od innych twórców, ciesząc się na ten moment najwyższą pięciogwiazdkową oceną na oficjalnej platformie Epic Games. To jednocześnie najdroższy plugin w portfolio polskiego programisty, ponieważ za Fluid Flux trzeba zapłacić ponad 1900 złotych. Widząc jednak efekty wykorzystania tego rozwiązania w nieoficjalnym remake'u The Legend of Zelda: Ocarina of Time, rozwiązanie bez wątpienia jest warte swojej ceny.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA