REKLAMA

Niemcy zaprezentowali swój nowy, lekki czołg. Wyposażyli go w potężną armatę

Niemiecka firma Rheinmetall zaprezentowała swój najnowszy pojazd z rodziny wozów bojowych nowej generacji Lynx. Pojazd wsparcia ogniowego Lynx 120 reklamowany jest jako czołg lekki i łączy w sobie dużą mobilność z siłą ognia.

Lynx 120 od Rheinmetall. Nowe niemieckie czołgi
REKLAMA

Rheinmetall to niemiecka firma z branży zbrojeniowej z siedzibą w Düsseldorfie. Słynie z wielu produktów, opracowała między innymi armaty wykorzystywane w Abramsach. Jej najnowszy projekt to wóz wsparcia ogniowego Lynx 120 bazujący na podwoziu bojowego wozu piechoty Lynx KF41.

REKLAMA

Nowy wariant Lynx zapewnia wsparcie ogniowe na polu walki i możliwość niszczenia czołgów przy zachowaniu dużej mobilności. Odporność na wrogi ostrzał zapewniać mają najnowsze technologie.

Głównym orężem Lynxa 120 jest 120-mm armata gładkolufowa wywodząca się z armat Rh-120 czołgu Leopard 2. Może wystrzeliwać najnowocześniejsze programowalne pociski odłamkowo-burzące DM11. Dodatkowo pojazd uzbrojony jest we współosiowy karabin maszynowy, a stacja uzbrojenia dowódcy będzie wyposażona w wielkokalibrowy karabin maszynowy. System kamer 360 stopni z automatycznym wykrywaniem i śledzeniem celu zmniejsza obciążenie załogi we wszystkich scenariuszach w trakcie walki.

Mimo że sam producent określa nowy pojazd jako lekki czołg, to Lynx 120 może być wyposażony w całą gamę najnowocześniejszych rozwiązań zwiększających jego przeżywalność i odporność na ataki. Dodatkowe pakiety opancerzenia i aktywne systemy ochrony montowane są w zależności od potrzeb misji.

 class="wp-image-2055305"
Lynx 120
REKLAMA

Specjalne moduły ochronne zapewniają odporność na zagrożenia balistyczne, improwizowane urządzenia wybuchowe, wybuchowo formowane penetratory czy ostrzał artyleryjski i można je szybko zamontować przy użyciu ograniczonych narzędzi. 

Lynx 120 może być wyposażony w system aktywnej obrony Rheinmetall (ADS) do zwalczania przeciwpancernych pocisków kierowanych i granatników przeciwpancernych. Architektura pojazdu została uproszczona i zapewnia integrację nowych elementów na zasadzie plug and play.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA