Trzy nowe funkcje w Messengerze. Tak wyglądają świeżutkie motywy, jest też pasek szybkich odpowiedzi
Facebook zapowiedział trzy nowe funkcje w aplikacji Messenger. Zobaczymy m.in pasek szybkich odpowiedzi, który przyspieszy rozmowy poprzecinane zdjęciami i filmami.
Facebook chwali się odświeżeniem Messengera, które lada moment będzie udostępnione jako aktualizacja aplikacji. Pierwszą nowość, czyli wspomniany pasek szybkich odpowiedzi, zobaczymy przy przeglądaniu zdjęć lub filmów przesłanych przez rozmówcę. Kiedy otworzymy taki materiał, będziemy mogli go skomentować, dotykając nowego pola u dołu ekranu. Wiadomość pojawi się w rozmowie jako odpowiedź na zdjęcie lub film.
To drobna zmiana, która przyspieszy rozmowy. Teraz, by odpowiedzieć na zdjęcie lub film, trzeba było wyjść z widoku pełnoekranowego, przytrzymać miniaturkę materiału i kliknąć „odpowiedz”. Trzy kroki zostaną więc zastąpione jednym.
Messenger z nowymi motywami.
Nowe motywy widać w aplikacji już teraz. Wśród nich nie mogło zabraknąć motywu Równość, w barwach flagi LGBT. Motyw powstał, by celebrować Pride Month, czyli obchodzone na całym świecie święto równości trwające przez cały czerwiec.
Pojawił się też oceaniczny motyw powstały, by celebrować światowy dzień oceanów. Dwa kolejne motywy są typowo komercyjne. Jeden promuje film Fast & Furious F9, a drugi album Sour autorstwa Olivii Rodrigo.
Trzeciej nowości w Messengerze nie zobaczymy w Polsce.
Trzecia nowość w Messengerze to dodanie kodów QR i linków do płatności w ramach Facebook Pay. Ta funkcja nie jest jeszcze dostępna w Polsce, ale jest naprawdę ciekawa. Za pomocą kodów QR możemy łatwo przelewać innym osobom pieniądze. Wystarczy, że taka osoba pokaże nam swój kod, a my go zeskanujemy. Aparat sam zaproponuje, by otworzyć zaszyty link w Messengerze, a aplikacja pozwoli zrobić przelew.
Integracja systemu płatności z aplikacją do rozmów nie jest nowym pomysłem, bo identyczne rozwiązanie funkcjonuje od lat w Chinach, w szalenie popularnej aplikacji WeChat wyprodukowanej przez firmę Tencent. WeChat jest używany właściwie tylko w Chinach, a mimo to do 2017 r. był największym komunikatorem świata z bazą 950 mln aktywnych użytkowników.
Messenger jest z kolei komunikatorem numer jeden w Stanach Zjednoczonych, więc integracja płatności w aplikacji na rynku amerykańskim jest logicznym posunięciem ze strony Facebooka.