Oprogramowanie  /  Artykuł

Office - jak zrezygnować, jak przestać płacić, jak usunąć konto

office jak zrezygnowac jak przestac placic jak usunac konto

Jak anulować subskrypcję Office 365 i przestać płacić? Word, Excel, PowerPoint, Outlook, OneDrive, Microsoft Teams w płatnej subskrypcji nie są ci potrzebne lub chcesz przerzucić się na inny pakiet biurowy?

Podpowiemy, jak zrezygnować z pakietu krok po kroku. Jak zrezygnować z usługi Microsoft Office? Użytkownicy usług Microsoftu, którzy chcą przestać płacić za pakiet Office lub anulować bezpłatną subskrypcję, a tym samym zrezygnować z usługi Office 365, powinni wykonać kilka prostych kroków. 

Na początek zainteresowani powinni zalogować się do swojego konta Microsoft - na stronie Microsoft Office - a następnie wybrać pole „Moje konto’’. Po przekierowaniu na panel swojego konta należy wybrać zakładkę „Usługi i subskrypcje’’, a w kolejnym kroku „Zarządzaj’’. Na koniec wystarczy potwierdzić anulowanie poprzez opcję „Anuluj subskrypcję’’.

Witryna „usługi i subskrypcje’’ przewiduje dla użytkowników jeszcze jedną drogę do wyłączenia płatności cyklicznych za pakiet Office. Należy wybrać subskrypcję Office 365, a potem kolejno opcje: „Płatności i rozliczenia’’, „Zmień’’ i - na koniec - „Wyłącz rozliczenia cykliczne”.

Korzystanie z okresu próbnego wiąże się z automatycznym naliczeniem opłaty po zakończeniu bezpłatnego okresu, dlatego użytkownik, który chce zrezygnować z Office 365, powinien anulować usługę przed końcowym terminem w wyżej wymieniony sposób. 

Jak usunąć konto Office?

Usunięcie konta Office jest równoznaczne z usunięciem konta Microsoft 365. Aby tego dokonać, należy na początek zalogować się do swojego konta Microsoft za pomocą loginu i hasła, i znaleźć zakładkę „Zamykanie konta’’ w sekcji „Konto Microsoft Pomoc”. W kolejnym kroku wyświetli się monit, przypominający o konieczności anulowania wszystkich bieżących subskrypcji, usług biznesowych, jak również konieczności zakończenia innych usług związanych z kontem Microsoft. Użytkownik powinien zapisać rekordy z HealthVault, jeśli korzystał z usługi, a następnie wykorzystać pozostałe środki na kontach np. na Skype. 

Należy też pamiętać o konfiguracji automatycznych odpowiedzi na Outlook.com, żeby powiadomić innych o możliwościach kontaktu w związku z rezygnacją z usługi i wyłączeniu funkcji „Ochrona przed zresetowaniem’’ na urządzeniach Windowsa z włączoną funkcją.

Po wykonaniu powyższych kroków należy kliknąć przycisk dalej, który przeniesie użytkownika na następną stronę. W tym miejscu trzeba zaakceptować kolejną informację od producenta (dotyczącą danych, które zostaną usunięte wraz z kontem). Po zatwierdzeniu wystarczy wybrać preferowane opcje z listy przyczyn zamknięcia konta i zaznaczyć pole „oznacz konto do zamknięcia”. Konto zostanie usunięte po 60 dniach.

Zdjęcie: monticello / Shutterstock.com